Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Molle

Hur kommer det sig...

Recommended Posts

Guest

...att det i förslaget till distriktets budget nästa år på totalt 50.000, avsätts 30.000 till en kanslilokal? Distriktets hela budget för 5 län bygger på bidrag från endast ett av dem.

- Är det rimligt att 60% av budgeten går till något vi knappast har nytta av?

- Är det rimligt att de pengar som helt genereras i Kalmar län omprioriteras till ett annat län i den omfattningen?

- Hur kommer det sig att fyra län inte ger Sverok Ost några bidrag alls? Hur har styrelsen agerat här?

Jag kommer att verka för att styrelsen budgetförslag helt görs om på årsmötet.

Molle

ombud för Dragon´s Den på Osts årsmöte på lördag

Kom dit och rösta!

JAg håller helt med dig. Jag tycker inte alls att det är motiverat att ha ett kansli med den låga inkomsten och styrelsen har diskutterat detta under året och kom fram till att vi inte borde ha kvar kansliet men överlåta det till nästa års styrelse att ta beslutet och se hur man löser det istället då diskussionen föredes in på detta året då vi fått veta att vi inte skulel få något från jönköpings län i år heller.

Jag var inte med och skrev förslaget på budget utan höll mig utanför de bitarna eftersom jag blivit invald i sverok svealand. Men personligen så håller jag helt med dig och det tror jag flera gör.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...