Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Anna

Butik i Ume?

Recommended Posts

Yupp..

Collectors Point är en av dem de har det mesta.. ryktet säger dockatt det finns ännu en affär men i den har jag iten varit och minns iten vad den skulle ha hetat. Colektors ligger iten långt ifrån innerstan.

Yupp..

Collectors Point är en av dem de har det mesta.. ryktet säger dockatt det finns ännu en affär men i den har jag iten varit och minns iten vad den skulle ha hetat. Colektors ligger iten långt ifrån innerstan.

Tror du menar World of Boardgames - http://www.worldofboardgames.com - som har en butik uppe på Ålidhem (kvarteret intill där jag bor, mycket behändigt). De säljer dock mest brädspel, är det rollspel man vill ha är det definitivt Collector's Point man skall gå till.

Guest

Glöm inte att VET du vad du skall ha, och kan vänta ett litet tag, kan det vara värt att beställa per postorder från SFbokhandeln.

tror det är http://www.sfbok.se bara googla. Sällan värt för en enstaka bok, men skall du ha en sådär 7-8 st i samma serie, t.ex. en rejäl bunt BURPS eller WoD böcker för att börja med ett helt nytt system seriöst, så lönar det sig, särskilt då du får fraktfritt vid ordrar över 1000 sek (om de inte höjt gränsen).

Inte för att dissa Collectors point, gå gärna dit och handla så den finns kvar, men jag ger alternativ för den som skall handla mycket.

Glöm inte att VET du vad du skall ha, och kan vänta ett litet tag, kan det vara värt att beställa per postorder från SFbokhandeln.

tror det är http://www.sfbok.se bara googla. Sällan värt för en enstaka bok, men skall du ha en sådär 7-8 st i samma serie, t.ex. en rejäl bunt BURPS eller WoD böcker för att börja med ett helt nytt system seriöst, så lönar det sig, särskilt då du får fraktfritt vid ordrar över 1000 sek (om de inte höjt gränsen).

Inte för att dissa Collectors point, gå gärna dit och handla så den finns kvar, men jag ger alternativ för den som skall handla mycket.

Det beror ju lite på, Collector's Point har större sortiment av spelprylar och ungefär likvärdiga priser med SF-bokhandeln, så det är nog värt att kolla där först/också, så slipper man dessutom fraktavgiften om man bor i Umeå.

Och de säljer ju per postorder också.

Sällan värt för en enstaka bok, men skall du ha en sådär 7-8 st i samma serie, t.ex. en rejäl bunt BURPS eller WoD böcker för att börja med ett helt nytt system seriöst, så lönar det sig, särskilt då du får fraktfritt vid ordrar över 1000 sek (om de inte höjt gränsen).

När det gäller just GURPS och WoD är faktiskt Collectors billigare än SF Bokhandeln.

Gränsen för portofritt är 1500 kr i båda butikerna.

Inte för att jag vill dissa någon av butikerna, jag handlar från båda, men rätt ska vara rätt. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...