Jump to content
Sign in to follow this  
Guest nybörjare

nån som lirar Diablo 2 LoD?

Recommended Posts

Var typ hundra år sedan jag spelade det. Känns så i alla fall. Men jag tycker det bara är roligt första gången, sen när man skall in i Nightmare och Hell tycker jag det blir lite tråkigt...

Det värsta är att spel som Diablo och Dungeon Siege får kallas för RPG. De borde skapa ett nytt genre som heter Hack'n Slash. Där har de här spelen sin kategori. De smutskastar allt vad rollspel heter!

Det betyder inte att jag ogillar spelen (ok. jag hatar DS men Diablo är rätt kul). Men vad är det för rollspeligt med att bara få XP för att D Ö D A. Blir ett spel RPG bara för att det finns ett inventory eller för att man har egenskaper???

Var tycker ni gränsen går??

Hack n slash är vad det är. Går ju bara ut på att bli höglvl och mf:a Var kul tills man inte hade några som helst problem mot någon fiende.

Guest
jag gör det och tycker det är sketa kewl

Jag håller med Lod e kul speciellt Barbarians

Jag har spelat det ja, men som sagt tröttnar man när man har hittat alltihop.

Och disskussionen om att det är ett RPG eller Hack N' Slash spel är också oerhört intressant, för jag håller med. Det är verkligen inte ett rollspel, för att det går bara ut på att springa omkring och döda monster och leta grejer. Det blir ju inte ett rollspel bara för att man gör quests och får exp och nya färdigheter.

D2 är ett kul äventyrsspel.

Jag anser att det inte finns några riktiga RPG till datorer eller TV-spel, men att folk kan försöka rollspela i dem.

Ta online-RPG som exempel, de går till slut enbart ut på byteshandel och inte det minsta RPG-ande.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...