Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Härligt färgschema!

Det enda jag skulle vilja se är lite mer distinktion mellan Dark Reapers och det vanliga schemat. Liksom du har gjort med dina firedragons. Där verkar du ha slopat lila och dragit in rött, vilket verkligen får dem att se ut som Aspect Warriors utan att bryta enhetligheten för mycket. Vilket jag tycker ät jättesnyggt gjort.

Annars är det toppen!

Ojoj tack allihopa.

Kriss: du jar naturligvis rätt, jag är bara lat, och eftersom jag utgår ifrån en Orange och en lila färg så blir det väldigt mycket blandande. Jag lade till ett par lager extra på mina Dire Avengers. kommer en bild snart, så får se om det blir bättre så fortsätter jag kanske så.

Caratacos: Allt för vänligt :oops:

visseking: Jag håller med. Jag vill dock inte använda mig av svart, eftersom den är så svår att skugga på ett snyggt sätt, ser oftast bara grått ut imo. Jag har försökt göra dem eftra mycket lila, men jag kanske skulle gjort det ännu mer...

Btw så finns det några bilder till i länken nedan (signaturen).

Kanske om du drar bort det orangea och behåller det kontrastgivande gröna och vita. Så kanske du kan slopa orange och dra in mörkblått eller mörklila och jobba med skillnaden mellan mörk och ljus färg istället för blått och orange? Fast det skulle kanske bli en för stor kontrast gentemot resten av armén...

Om du ersätter det gröna med orange på utvalda ställen, istället för att helt slopa det?

Kriss: du jar naturligvis rätt, jag är bara lat, och eftersom jag utgår ifrån en Orange och en lila färg så blir det väldigt mycket blandande.

Du har mina sympatier, sitter själv precis med mina Menoth till Warmachine (bilder kommer endera dagen) och har gett mig fan på att göra allt i NMM. Alla warjacks i armén ska vara målade mestandels i vitt och metall... :|

Dyk upp i Svedala med de alverna någon gång så kan jag bjuda på lite orkslakt (får tolkas fritt)..

da-tactical-sergeant.jpg

Mina WIP-Angels. Är väl inte riktigt nöjd än, men å andra sidan vet jag inte om jag har skills nog att få det bättre. :lol:

Kanske skulle sätta fokus på att få klart resten av armén innan jag går för hårt in på målandet. :roll:

visseking: Jag får exprementera med det när jag målar upp deras Exarch, jag giter itne pilla mer på de tre rärdiga, har redan ändrat färgerna lite hit och dit. Men ska nog främst testa att byta ut allt det orangea mot lila, kanske göra phårtoffsen orange istället eller så...

Kriss: Ah vitt är drygt. Sen lönar det sig alltid att göra det i nmm, blir mycket snyggare och man slipper hantera metallfärger..

Jag får väl ta och göra det, tack för inbjudan :)

evr: Ah, Dark Angels är så sjukt snygga. Jag skulle lagt en tydligare svart skugga på det pröva en en ljusare highlight. Sen handlar väl skills rätt mycket om hur mycket tid man orkar lägga på sina figurer ;)

PS: 7 Dire Avengers med Exarch nästan klara, bara höftskynkena kvar som jag inte vet hur jag ska måla. Sen så måste jag hitta batteriladdaren till kameran :P

Dire Avengers klara!

Höftskynkena blev blåa. Funderade på vita, lila eller rosa :P

Har även jobbat lite extra med high-lightsen och lagt på en gul ytterst på det orangea:

dire-avenger-1_99805848.jpg

dire-avenger-2_99806195.jpg

dire-avenger-3_99806272.jpg

dire-avenger-4_99806380.jpg

Exarchen:

dire-avenger-5_99806525.jpg

Målade den tredje Warlocken, så jag passade på att fick till resten av mina Seers i samma målningsnivå. Passar kamerakvalitet lite bättre ;)

Tack återigen för kritiken, speciellt om High-lightsen som fått mig att bättre på målandet lite.

seers-52_100056546.jpg

seer-54_100056591.jpg

Fler bilder på varje enskild modell finns på bloggen om är intresserad av detaljer. Det går även att skriva kommentarer där om man inte vill på för off-topic här:

http://svininfluensan.webblogg.se/2010/ ... locks.html

DHettNeck: Tackar. Men baskanterna förblir svarta, det är det ända rätta.

Kaizer: Riktigt coolt! Har du skulpterat maskerna själv? Jag skulle göra något liknande ifall jag startar en IG armé, fast mer gasmaskliknande... Snyggt färgschema också.

lite wip då, då dödsgöken katastrofalt misslyckats med att samla in själar så bestämde jag mig för att det var för att den var ful.

därmed började jag bygga om den lite så att den skulle se mer, ehm grym ut.

här är en wip på basen till min nya variant på dödsis, den är ca 75% klar

DJ-bas-wip.jpg

och då terminus inte är den enda castern jag vill använda så har jag börjat på Mårten också:

morten-wip.jpg

båda modellerna behöver massor med tid och färg innan dem är helt klara däremot.

och som en OT bonus, lite Hell Dorado Immortals

hell-dorado-wip.jpg

tjo

IMG_0030.jpg

Har fler klara, men inte orkat basa dom än :P

Får sådan Star wars feeling över dom figurerna, snubbarna som åkte speederbikes I endors djungler...

Kaizer: Riktigt coolt! Har du skulpterat maskerna själv?

Ja, det har jag :)

Gjorde klart mina CoKs i måndags (Äntligen!) Och nu har man 15st Corsairs att måla (Nej!)

IMG_0130-1.jpg

IMG_0132-1.jpg

IMG_0133-1.jpg

IMG_0134.jpg

(Tänk på att jag är en spelare, inte en målare :P Har inte den orken att sitta förlänge med en och samma modell :P)

IMG_0030.jpg

Har fler klara, men inte orkat basa dom än :P

Får sådan Star wars feeling över dom figurerna, snubbarna som åkte speederbikes I endors djungler...

Riktigt lyckade Storm Troopers alltså :D

Var ju inte tänkt att de skulle bli Star Wars feeling på mina Snow Cadians :P (Inget jag la märke till själv) ^^

Men här kommer något helt annat!

En Wood Elf Gladerider!

IMG_0148.jpg

IMG_0147.jpg

IMG_0141.jpg

IMG_0142.jpg

IMG_0145.jpg

IMG_0146.jpg

IMG_0150.jpg

Min lilla Dreadnought. Första "färdiga" modellen av mina 2500p Dark Angels som köar. :)

Basen är bara målad (precis innan bilden togs.. därför den ser blöt ut :P). Kommer peta på lite sand och gräs. Inget allt för avancerat.

da-dreadnought-lan.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...