Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Thx visseking :D

Framsteg:

20100418_006.jpg20100418_007.jpg

Jag skar ut små bitar av frigolit för att tillverka kratrar. Lärde mig detta från 40k-regelboken.

Jag la sedan gips över, och såhär blev resultatet!

20100418_009.jpg

Mer framsteg!

20100425_004.jpg

Jag gjorde nya, lite högre berg, i utkanten av planen. Ser bättre ut.

Ska ordna med lite jungelväxter efter bergskanten också.

20100521_005.jpg

Black coat :wink:

20100522_001.jpg

Jag blev inte helt nöjd med den röda(egentligen brun) färgen. Men ska försöka flocka hela planen.

Surt att flock är så dyrt bara! :(

20100523_002.jpg

Här ser man helheten lite mer. För övrigt en ganska sunkig bild, jävla sol! :roll:

Stay tuned! :D

/KNEjk

Är det 40k terräng, misstänker det men du pratade om att du är fantasyspelare...

Och ett råd, försök att skydda kanterna med någon trä/plast så kommer terrängen att hålla mycke längre.

Sen bruka det bli ganska fina svackor när trötta spelare lägger armbågarna på terrängen, den består ju trotts allt bara utav tjock mjuk frigolit som är godis för trötta armar. :)

Oj, det missade jag. Skulle det gå att flytta den dit kanske? Admins!? :P Eller kan man flytta den dit själv?

Det är fantasy. Jag stärker den med silvertejp runt kanterna, hade även tänk att bygga en ram runt (av trä).

Den kan man använda till framtida spelplaner också. Vi är aldrig trötta! :D

ganska enkla (men effektiva och billiga) kratrar kan man skapa med muffinsformar i aluminium som man vänder upp och ner samt pressar ner fingret i mitten på. för större kratrar så finns det aluminiumformar i flera storlekar, 100 kratrar för typ 20:-

tackar tackar

Escher juve med bättre bild och bättre belysning. basen är klar dessutom. den har synts här tidigare någon gång men nu är den alltså helt klar och har fått ett bättre foto.

genomskinlig/blös Watchmen T-shirt var ett måste.

Escher-juve.jpg

tjo

Nu ska jag göra ett nytt försök med min Eldararmé.

All kritik är välkommen, både på enheternas utrustning, målning, konvertering, färgschema, baserna etc.

En Eldar Farseer:

eldar-farseer-1_99353245.jpg

Min två färdiga Warlocks, har tre till på väg:

eldar-warlock-1_99353667.jpg

Lite Guardian Defenders:

eldar-guardians-1_99353934.jpg

eldar-guardians-2_99353987.jpg

Min Weapon platform, jag gillade inte den ursprungliga modellen, och eftersom Shuriken cannon ändå är assultweapon så...

eldar-guardians-3_99354056.jpg

Rangers/Pathfinders, har beställt den sjätte modellen med:

eldar-rangers_99354211.jpg

Fire Dragons:

eldar-fire-dragons_99354473.jpg

Några gamla Harlequins:

eldar-harlequins-1_99354538.jpg

Dark Reapers:

eldar-dark-reapers_99354606.jpg

Min konverterade War Walker:

eldar-war-walker-3_99354782.jpg

Och slutligen en Vyper:

eldar-vyper-4_99355123.jpg

Tackar och bockar.

Jo Färgerna är lite crazy, men jag ville medvetet göra det så för att de ska se lite mera alien-aktiga ut och inte bara som människor i spaceade kläder...

Sen kunde jag inte bestämma mig för Lugganaths eller Il Kaithes färgscheman så då blev det an blandning.

Väldigt synligt färgschema. I like. Det som spontant sticker lite i ögonen är highlightsen - hade de haft ett eller två stegs färgövergångar till så hade de varit riktigt, riktigt snygga (färgvalet funkar bra). Som det är nu ser de lite taggiga ut, i alla fall på foton. I verkligheten och på spelavstånd lär man ju knappast lida av det iofs.. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...