Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

här kommer så en wip på Astorath, behöver jämna ut "senorna" lite så bry er inte om dem.

astorath.jpg

och de första bilderna på min jätte, hans utseende ska vara baserat på mig, vi har typ samma kroppsform iaf :D. har bara börjat skulptera på hans ansikte, piercingringen i läppen är fixad och ser inte ut som på bilden, dvs den flyter inte ut på insidan av läppen.

giant-1.jpg

giant-2.jpg

@ Q0rbin: snyggt! Gillar verkligen dreadnought "vovven" det är bara huvudet som inte känns riktigt bra... jag gillar öronen/ögonen och "tentaklerna" men backpacken som du har använt till ansiktet känns inte riktigt rätt. Fast resten av modellen väger upp detta med råge :)

Är nog ett gammalt orginal som renoverats..

Går ju en serie på Discovery där dom resturerar gamla tanks från WW2, väldigt intressant och vilket jävla tålamod dom måste ha.

Är nog ett gammalt orginal som renoverats..

Går ju en serie på Discovery där dom resturerar gamla tanks från WW2, väldigt intressant och vilket jävla tålamod dom måste ha.

Jo, sannolikt även om det finns sådana som byggts baserade på andra fordon. Det jag tyckte var anmärkningsvärt var alltså att Jonatan och hans polare uppenbarligen äger en sådan.

Hur jävla coolt som helst! \o/ Jag vill ha en! :mrgreen:

Undra om det inte är ett finskt exemplar... har läst någonstans att finnarna hade sina Stug III:or i tjänst ända in på 60-talet så det borde finnas en del kvar som är i hyfsat skick.

Nog med OT.

Vill ni se och prata om det, kom på möllerödsdagarna:

http://www.mollerod.se/program.html

jag kommer! :)

Är det där en äkta tiger eller är det en ombyggd T34? det är lite svårt att se på bilden men jag tycker att bärhjulen och banden ser ut som om de kommer från en T34:a.

för att inte gå för mycket OT så får jag väl också bidra med några bilder på stridsvagnar

IMG_0003.jpg

IMG_0005.jpg

Då var det dags för en ny modell från mig. Blev inspirerad från spelet Silent hill, så jag gjorde en Pyramid head 40k version till mina chaos marines.

P6070009.jpg

Grymt snyggt pyramidhuvud! Jag får dock obehagliga Cloud Strife-vibbar av svärdet, skulle föredra om det var lite mer långsmalt. Annars är den väldigt snygg.

Själv målade jag en shotgun-gubbe från brädspelet Zombies!!! igår, mest för skojs skull. Storleksjämförelse med en Dreadnought :)

DSC00756.jpg

DSC00757.jpg

lite P.I.P. :)

IMG_0003-1.jpg

IMG_0007.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0009-1.jpg

kanske blev det lite för mycket weathering men jag vill att det ska se ut som om den just har störtdykt genom atmosfären och fått färgen avbränd av friktionen...

Jag undrar om det är någon som vet hur man gör "vit" metall, ska måla en paladin. Jag använder GW-färger om det underlättar att veta. XD

Vit, fast det ska blänka som om det vore polerad metall?

Jag undrar om det är någon som vet hur man gör "vit" metall, ska måla en paladin. Jag använder GW-färger om det underlättar att veta. XD

Ja, det var tanken.

Ja, det var tanken.

Måla rent vitt, massa tunna lager så det inte ser klumpigt ut. Sen tar du ett kiloton lager blanklack och penslar på.

Tjena!

Jag heter Johan och är ny spelare i Warhammer Fantasy. Jag har tidigare lirat 40k. Nu samlar jag en Lizardmen armé, och håller för tillfället på med en spelplan. Tänkte visa upp hur långt jag kommit hittills.

20100418_003.jpg

Ett tidigt stadie av planen

20100418_004.jpg

Stay tuned!

/KNEjk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...