Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

jag har vart frånvarande länge nog nu eller nått, måste ju dyka in och kasta ifrån mig lite bilder då och då.

uppdaterade goblinbloggen också....

@ phreak: Grymt snyggt! Jag gillar särskilt weathering effekterna som du har fått till på dina modeller. Håller själv på att experimentera lite med det men tycker inte att jag får till det något vidare... använder du någon typ av pigment eller är det bara färg och tålamod som gäller?

Guest

jag använder MiG pigment för en del av weathering effekterna, resten är bara färg och petighet

jag använder MiG pigment för en del av weathering effekterna, resten är bara färg och petighet

Får ta och skaffa mig lite pigment att leka med tror jag :)

under tiden kan jag visa lite bilder på mitt senaste bygge... en Stormraven gunship till mina blood angles

IMG_0056.jpg

IMG_0055.jpg

IMG_0054.jpg

IMG_0053.jpg

IMG_0052.jpg

pigment är ruggigt enkelt att använda och ger ett riktigt snyggt resultat.

den där stormraven modellen ser riktigt cool ut, dumt av gw att inte släppa en modell på en gång.

Sjukt nice. Känns dock lite som att det saknas en styrcentral.

tackar!

Cockpiten är den fyrkantiga "lådan" längst fram... var lite svårt att på till med genomskinliga fönster så jag får måla fönster efter bästa förmåga.

Tja Phreak! Var ett tag sedan man såg dig på Cmon nu! :D

Som alltid får man mindervärdeskomplex när du visar upp dina grejor. :D

Men, men. Här har vi en shoulderpad som jag har suttit och pillat med, funderar på att ändra ikonografin på mina vargar. Vad tycker folket?

pad2.jpg

TonyL: tackar tackar, jag skulle försöka förminska "kanterna" i överkant på mönstret för ett mer 3d-utseende, annars ser det nice ut, alltid kul med freehand.

Öhman: fan vad snabb du var då, ska du göra om heralden också eller får den vara? ser riktigt kul ut faktiskt.

Hej, tänkte jag kunde visa min iron warrior dreadnought, men jag kommer inte spela dem utan det blir ett eget chapter med färgerna ljust äggvit, svart och gul. Menmen här är dreadnoughten:

SANY0108-1.jpg

SANY0110.jpg

Här kommer en snabb wip på mitt bidrag till 40k single i the fang på lördag, den här modellen ska mer eller mindre vara klar ikväll så jag an börja/fortsätta på resten av mina bidrag:

Nurgle-sorcerer-1.jpg

Nurgle-sorcerer-3.jpg

Nurgle-sorcerer-2.jpg

som sagt en wip bara, ska se om jag inte tar fler bilder av annat under dagen, så fint ljus idag.

en liten uppdatering och en titt på lite annat:

Nurgle-sorcerer-4.jpg

nurgle-sorcerer-5.jpg

nurgle-sorcerer-6.jpg

mina cryx har fått utökning också:

surgeon.jpg

Gerlak.jpg

och så har jag kladdat lite till på min limited Sicarius/Mortifactor kapten med blixtklor:

sicarius-wip.jpg

så, inga fler bilder idag troligen, men imorgon så :P

här kommer så dagens uppdatering, inte så mycket som syns kanske men en hel del är gjort:

nurgle-sorcerer-3-1.jpg

nurgle-sorcerer-2-1.jpg

nurgle-sorcerer-1-1.jpg

nurgle-sorcerer-4-1.jpg

jag har försökt jobba med överhängande mörka färger runt huvudet för att det ska stå ut, något jag hoppas syns. sen så är det en del andra saker som gjorts...

Har hunnit med lite målning jag också... Bilderna blev lite mörka tycker jag, guldglansen syns inte riktigt :|

dante.jpg

Dante fick sig ett aceton bad och sen en rejäl ansiktslyftning. Han kan ju inte springa runt med den gamla modellen av jump pack när det finns en modell med vingar. Är man Lord of the Angelic Host så är man :)

meph.jpg

Mephiston. Man blir så avslöjad när man tar närbilder på sin målning... får ta och göra om höger öga tror jag... fast det syns inte på modellen

Idag har jag äntligen kunnat sitta o fixa med mina modeller, så det blev en ny dreadnought som fortfarande är wip stadiet och en en wip bild hur det nya chaptert kommer att se ut:

105166_sm-.JPG

105168_sm-.JPG

105167_sm-.JPG

Tyvärr blev bilderna ganska dåliga.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...