Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

nice niklas, för lite blood angles märkan bara :D

Rhinon är inte helröd, så det är inte Blood Angels :P ^^

Ser inte tanken lite väl ren ut, den ser sprängd ut men inga brännmärken eller liknande....

Eller så är den bara övergiven men det är ändå konstigt att den inte har brunnit med massa RSV/laser skott på sig..

Men det ser bra ut va bara lite petig..;)

Jo, man skulle kunna göra den mer skadad, men orkar inte måla för mycket ^^

Just därför jag lät den vara "ren"

Still WIP

Inte orkat/vågat plocka fram den sedan jag skaffade katt... farliga djur det där, slet sönder mina små tomtegubbar i julas.. :cry:

Trygon

IMG_5706.JPG

IMG_2198.jpg

Lite Skelett - VC

IMG_0913.jpg

IMG_0915.jpg

IMG_0939.jpg

IMG_0945.jpg

@Xans: nice skelett, har inte orkat måla mina.. har tröttnat rätt kraftigt på Skelett, ghouls och zombies... o jag har mer än 100 modeller kvar att måla :cry:. ska nog leja bort målandet till någon.

@Kaizer: riktigt snyggt! hur fick du till lampan?

@Xans: Gillar hur du fått till träfärgen :)

@THF: Tack :)

Började med att måla hela Regal blue, sen så körde jag Mordian blue vid "andra" sidan, sen enchanted blue, enchanted blue + vit och sen lite mer vit.

Klart!

Då har man målat lite nytt igen, här är min corpse cart. följt av nästa regimenta att bli målat mina ghouls och en ny vampyr.

figgs724.jpg

figgs722.jpg

figgs726.jpg

figgs725.jpg

figgs727.jpg

figgs728.jpg

figgs730.jpg

Hoppas ni tycker om dem gott folk :D

skratt, döda dig, men om jag raisar dig some en zombie sen då?

skämt å sido, den ser inte alls kladdig ut i verkligheten så det är nog min eminenta foto kunskap som spelar in då^^

Då måste du slå för att återuppväcka mig som en zombie. Du failar och Khorne delar dig med de andra chaos-gudarna. :twisted:

Men den ser lite kladdig ut.. :lol:

Jaja nu räcker det med skämt. Jag har ställt ut mina CSM i tisdags och i förrgår köpte jag en Vindicator. \o/

Jaja nu räcker det med skämt. Jag har ställt ut mina CSM i tisdags och i förrgår köpte jag en Vindicator. \o/

Mycket prat och lite bilder, upp med bilder! :wink:

En liten sneakpeak på Longbeard regementet jag håller på med..

Kritik uppskattas :)

Det enda som är kvar på dessa figurerna är att highligta trumpinnarna samt måla trumisens "skägghållare" och måla över det jag kladdat på skäggen med vitt, annars är de helt klara.!

SAM_0239.jpg

Jag tycker att den vita färgen skulle passa bra på trummslagaren men lite brun,blond,röd färg på de andras skägg skulle vara fint. :)

Jag håller faktiskt med, lite tråkigt när alla har samma färg på skäggen.

Fina longbeards du har har där HaaX, och givetvis passar det ju med grått/vitt skägg då de sett många fler vintrar än de flesta andra dvärgar :)

Bara för att man är gammal betyder ju inte det att man har vitt/grått hår/skägg..;)

men inka skaften till vapnena då dom ser lite väl platta ut, tror det skulle hjälpa

Hade skaften inkade innan, men highlightade dem lite för att få lite mer djup i det.. Tror inte jag pallar lägga mkt mer arbete på dem nu :P

Nice allihop

Själv har man inga batterier till kameran så man har inte kunnat ta några bilder xD

Men just nu håller jag på att bygga nån konstig hemgjord HQ som jag bara gör för skojs skull men kke kommer spela lite med nån gång men vet ej stats då xD

Aja det kommer komma upp lite bilder har lite shwoping hawks och guardians att måla samt en farseer xD

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...