Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Lite bilder på några Black Orcs jag målat här i dagarna, tyvärr gör inte bilderna dem riktigt rättvisa då min kamera är gammal och lyset här suger. Lite C&C alltid uppskattat :)

Bild084.jpg

Black Orc Boss - Front

Bild085.jpg

Black Orc Boss - Back

Bild086.jpg

Black Orc Standard Bearer - Front

Bild088.jpg

Black Orc Standard Bearer - Back

Bild089.jpg

Black Orc Musician - Front

Bild091.jpg

Grupp Bild

@Toshiro. Vill du ha lite "veterankänsla" på dina Orcs så kan du t.ex drybrusha boltgun metal/mithril på rustningen samt även lägga en brun wash på ringbrynjan. Då ser det ut som om de varit med ett tag. Sen eftersom det är black orcs så skulle jag nog slänga på en mörkgrön wash till på deras hud. De ska vara markant mörkare än vanliga orcs. Sen highlight igen på det förstås.

@Toshiro. Vill du ha lite "veterankänsla" på dina Orcs så kan du t.ex drybrusha boltgun metal/mithril på rustningen samt även lägga en brun wash på ringbrynjan. Då ser det ut som om de varit med ett tag. Sen eftersom det är black orcs så skulle jag nog slänga på en mörkgrön wash till på deras hud. De ska vara markant mörkare än vanliga orcs. Sen highlight igen på det förstås.

Har funderat på att drybrusha metal på rustningen men körde på codex grey drybrush istället vilket får rustningarna att se slitna ut, tyvärr märks det inte så bra på fotona. Jag vet inte riktigt om det finns någon mörkare wash än thraka green wash som jag kör med, får kolla upp det. Ringbrynjan är överkörd med devlan mud, kanske behöver ett varv till.

Tror att det finns ca: 200 tutorials på Cmon om hur man tar bra bilder.. Ta en titt och kom tillbaka. Svårt att se tillräckligt mycket för att kunna ge dig rättvis kritik.

Vet itne riktigt hur jag ska skriva det på ett "trevligare" sätt. Menar inget illa, så ta inte illa upp.

Men du kan iallafall Highlighta det gröna emr och bättra på det röda+Highlight samt en Highlight på det svarta, så kommer det bli mkt bättre.

ingen fara, tar inte illa upp :) mest bara synd att highlights och washes inte syns på bilderna då jag iaf spenderat 10-12 timmar per gubbe :P blir inte så bra under en glödlampa i köket med en 5 år gammal kamera som sjunger på sista versen :P

Jag säger som många andra, kan du inte ta bra kort med bra ljus så är det ju helt hopplöst att försöka analysera

målningen på figuren.

Bara att låna en bättre kamera eller köpa en ny.

Jag säger som många andra, kan du inte ta bra kort med bra ljus så är det ju helt hopplöst att försöka analysera

målningen på figuren.

Bara att låna en bättre kamera eller köpa en ny.

Ska se om jag inte kan ordna så att en jobbarkompis som är professionell fotograf kan ta några bilder, som du säger blir det lättare att analysera då :)

Riktigt snyggt Kaizer, önskar jag kunde måla så :)

Tog till mig tipset om att försöka mörka ner hyn, körde en badab black på dem och försökte ta en bättre bild denna gången.

Bild101.jpg

Bild102.jpg

Betarna ser inte bra ut, ser ut som dom är hejgjutna i plast...;)

Försökt att inka dom eller så försöker du bygga upp färgerna istället...

Från tex brunt som grund upp till Bletched bone eller liknande så blir det mycke bättre...

Lite WIP bilder på min juggernaut. Samt Ledaren av mina Chaos orcs som också är WIP.

Juggernaut:

CIMG1105.png

CIMG1106.png

CIMG1107.png

CIMG1108.png

CIMG1109.png

CIMG1110.png

Behöver fortfarande fixa lite med basen samt ryttaren ofc.

Grimgore:

CIMG1116.png

CIMG1118.png

Ser ganska bra ut b3rtil. Dock skulle jag inte använda så mycket glaze om det nu är det du gjort på orkhuden. Han ser bara ut som han blivit inoljad i babyolja eller ngt sådant.

Det är är 'ardcoat. och ja, i efterhand så ångrar jag lite att jag drog över det på honom, var första figuren jag testade det på.

Annars tack =)

Nu tror jag iofs. Att faktumet att jag var tvungen

att använda blixt gör att han ser värre ut än vad han

gör i verkligheten, men jag ska ändå ta och kolla upp mattlack :)

Tack för tipset

Riktigt snyggt Kaizer, önskar jag kunde måla så :)

Tack :P

Bara att måla på så blir man bättre ;)

(Dock vill jag hellre spela än att måla ett XX antal timmar per modell :P)

En bra wash på grön hud (grönt överhuvudtaget nästan) tycker jag är en blandning på grön + brun

Ett lätt sätt att få bra "betar" och liknande är att börja med Khemeri brown -> Khaki -> Bleached bone

Alltså måla hela khemeri brown (Foundation) sen från toppen och ner kan du måla ca 60% khaki och låta botten vara khemeri (ca 30%) och sen målar du ca 30% bleached från toppen (Khaki området)

Förstod du hur jag menade? :P

Och om du ska måla rött så är en brun wash bäst ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...