Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Snyggt flecktarn mönster du fått till där =)

Är det verkligen flecktarn? Jag tycker det ser mer ut som platanenmuster eller eichenlaubmuster, dock svårt att se (och de slår mig som mer rimliga eftersom flecktarn är ett modernt mönster, men det kan ju fungera i SoTR ändå förvisso).

Snyggt flecktarn mönster du fått till där =)

Är det verkligen flecktarn? Jag tycker det ser mer ut som platanenmuster eller eichenlaubmuster, dock svårt att se (och de slår mig som mer rimliga eftersom flecktarn är ett modernt mönster, men det kan ju fungera i SoTR ändå förvisso).

Oj , en besserwisser.....

Säger som dom gör i Thailand same same but different.....:)

Nja, nu var ju inte min intention direkt att besserwissra, utan att ge en relevant fråga och kommentar till en person som av allt att döma har viss koll på olika camo-mönster.

Så jag kan ju ge dig fullständigt rätt i att jag är en person som oftast vet att jag har rätt, men avsikten med mitt inlägg var knappast att påvisa detta faktum :)

Nja, nu var ju inte min intention direkt att besserwissra, utan att ge en relevant fråga och kommentar till en person som av allt att döma har viss koll på olika camo-mönster.

Så jag kan ju ge dig fullständigt rätt i att jag är en person som oftast vet att jag har rätt, men avsikten med mitt inlägg var knappast att påvisa detta faktum :)

Har aldrig hört talas om dom camomönstrena ,flecktarn (stavning) har nog dom flesta hört talas....

Så det vart lite fikonspråk för novisa...:)

Har aldrig hört talas om dom camomönstrena ,flecktarn (stavning) har nog dom flesta hört talas....

Så det vart lite fikonspråk för novisa...:)

Ah, okay. Jag kanske är lite hemmablind, har spenderat lite för mycket tid med att studera tyska WW2-camo för att det ska vara helt hälsosamt :shock:

Kan det någonsin bli ohälsosamt? Eller vänta, i ditt fall, så kanske... ;)

-> Singo97, kul bas. Hoppas du får upp lite mer bilder på dina figgar; vore kul att se.

-> Caratacos, kul att se någon modell av dig. Tycker den ser bra, även om det hade varit kul att se en närbild också. Och som du säger, bättre med lite färg på en modell. Om inte annat är det skönt att få den där modellen man borde ha målat för länge sedan ur vägen. :)

-> Kaizer, snyggt! Tyskar är sällan fel, iaf inte i figurspel...

dsc0063bb.th.jpg

Min Casketus, (Captain of the Empire på Pegasi, utrustad med Aldred's Casket of Sorcery) Självklart har man gett honom en pistol samt lans, eftersom han alltid använder det i fält. Lite WYSIWYG varning på det.

Kommer bättre bilder när jag orkar ta några :P

Kommer lite mer bilder :P

201003012529.jpg

201003012530.jpg

201003012531.jpg

201003012532.jpg

201003012533-3.jpg

201003012536.jpg

Den andra grenadiern blev lite annorlunda (Tror de var mest för att jag hade för ljus grön grund än på den första..)

Space Marine Capt.

Basen är inte klar då jag inte vet vilken basning jag ska köra på :P

201002172473.jpg

201002172474.jpg

201002172475.jpg

201002172476.jpg

Kaizer´s Space marine captain är fin som bara den ... fast .. måla baskanten i nån färg ser oklar ut dr annars tummen upp skitbra! :D

Tack :)

Space Marine Capt.

Basen är inte klar då jag inte vet vilken basning jag ska köra på :P

Där har du mitt svar varför jag inte gjort något med baskanten ;)

Grymt snyggt Kaizer! :D

Gillar din space marine capt. gryymt gryymt mkt!

Sjukt snygg!

Vad fick du huvudet till den ifrån?

Men som sagt grymt snyggt

Keep it up ;)

Tackar ^^

Ville göra en häftig modell (Annars gillar jag inte marines så mycket :lol:)

Men skulle gärna vilja ha tips på hur jag ska köra basen :)

T.ex. Höst, skog, "vanligt", döttgräs m.m. eller lite snö?

Ja, de finns så mycket man kan göra ^^

Huvudet har jag gjort själv av:

Dire Avengers huvud

Space marine "näbb" hjälmen

Nu har målandet inför gothcon satt igång och jag startade med Forgeworlds Nurgle sorcerer. Grym modell! Den var skoj att måla, om än lite dryg då det var rent utav för mycket detaljer att måla. Jag är hyffsat nöjd med resultatet men modellen förtjänar fortfarande bra mycket bättre än vad jag kan åstadkomma. Men men, en modell mindre att måla :)

nurgle_sorcerer_1.jpg

@ NethOni: Tycker det ser väldigt bra ut! Standaret skulle kanske behöva snyggas till... ser lite väl platt och tråkigt ut nu. Men resten av figuren ser väldigt nurglig ut :)

Huvudet har jag gjort själv av:

Dire Avengers huvud

Space marine "näbb" hjälmen

Jahaa då fattar jag nice ska kke testa det och se om det blir lika snyggt som din ^w^

Har målat Claudio & Goriel från SH lådan, även dessa konverterade till mina Army of Fallen. Har testat på att lägga till lite egna battle damages på dom utöver de dom redan har och är nöjd med resultatet. Kommer ta med mig resultatet till framtiden och förhoppningsvis bättra på allt eftersom =)

ClaudioochGoriel.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...