Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

(någon som vet hur man löser det? jag e ny med imageshack.)

Det brukar gå att välja vilken storlek bilden ska laddas upp som. Välj en mindre storlek där bara, så löser det sig. Brukar stå vad de olika storlekarna är lämpade för, iaf har det gjort det när jag postat upp som reggad användare.

-> Räven, ser bra ut, åtminstone det som syns.

-> Bluebird, trevlig konvertering. Orkfordon är roliga, inte minst för alla detaljer man kan sätta på dem (och ångra när man målar dem).

@Räv. Kommer inte tycka om din Stank förens du fixar till Volvo Rex regplåten! och eftersom du är så %¤!& lat så lär jag väll få göra det själv =D

@Bluebird. Underbar konvertering som alltid ;)

@the holy fighter. Måste rekommendera att du försöker fokusera lite med =/ har kameran ingen autofokus? vet att det kanske är lite överkurs men kan du få tag i ett stativ så gör även det under. Här är en jätte enkel och bra guilde för att fotografera minis: http://www.librarium-online.com/photography/miniature-photography-2-987.html

@Singo97. Tänker inte säga att det ser bra ut, för då ljuger jag. Dock så är vi alla nybörjare i början ;) så leta på nätet så kommer du hitta tonvis med bra guilder för olika målar tekniker mm.

Får man föreslå att du spär ut dina färger lite med vatten? kanske är bilderna som luras men ser lite ut som att en del av färgerna täcker över en del detaljer.

Ett annat tips kan vara att använda dina egna händer/armar som stöd när du gör detalj arbete(hoppas du förstår vad jag menar) som tex. ögonen, och glöm inte att ha en så fin pensel som möjligt när du gör sådant piller arbete.

Du skulle enkelt få mer liv i basen om du bara drog en drybrush med tex. deneb stone eller annan valfri kulör som passar dig över stenarna.

Golden deamon vinnare blir man inte över en kväll, med fortsätt att öva så blir oddsen för det bättre med varje mini ;) så tänker i alla fall jag. Lycka till.

Får väll dela med mig lite av mina nya skräcködlor och lite annat gott:

Mina första två skinks:

DSC_0052.png

DSC_0054.png

Sex stycken klara här, har ytligare sex klara som det inte finns bild på än.

DSC_0122.png

Kaxiga skinks ftw ;)

DSC_0174.png

Samt min Slaanesh Lord on Steed of Slaanesh:

DSC_0151.png

DSC_0155.png

Inte helt nöjd med själva lorden, tentaklarna var roliga att göra men slarvade lite väll mycket med modellen =/ masken blev jag väldigt nöjd med dock ;)

har ingen vidare kamera så antingen blir det väldigt små bilder, bilder med figurerna långt bort i bilden eller dålig kvalitet :wink:.

Ska försöka o ta så många bilder som möjligt hos min pappa där jag har en hyffsat bra systemkamera.

@bertil: tack! pysslar ju nästan lika mycket med saker åt andra så vad ska jag göra åt dej? :P

peters blev så bra så jag va tvungen att bygga om min trukk. den kommer att se lite annorlunda ut.... :mrgreen:

@bluebird. heh så du tar requests =D? en Disk of Tzeentch skulle ju inte sitta fel ;D

Och har du en Harry eller en chaos sorc eller två till fots till övers liggande så kan vi även snacka business.

tänkte ge ett lätt och bra tips att måla ork-hud som jag kom över på en annan sida:

1: Basecoata med svart spray.

2: Måla hela huden med Bleached Bone (ja, vitt).

3: Washa med Devlan Mud och låt torka.

4: Washa med Thraka Green och låt torka.

5: Washa återigen med Thraka Green och låt torka.

Blir kanonbra! Man kan sedan drybrusha Gretchin Green lätt, eller highlighta med valfri ljus nyans.

Goffskarboy4_edited-1.jpg

tänkte ge ett lätt och bra tips att måla ork-hud som jag kom över på en annan sida:

Blir kanonbra! Man kan sedan drybrusha Gretchin Green lätt, eller highlighta med valfri ljus nyans.

Testade just detta på en gretchin, dock med vit basecoat och utan drybrushen på slutet. Blev inte riktigt samma nyans som din.. Men inte desto mindre snyggt, tack för tipset.

Jag har en fråga,tänkte att ni kanske kan ge mig lite svar. Hur fixar man obeväpnade armar till t.ex. Space Marines? Skulle vara glad om jag fick svar.

Själv skulle jag ha tagit den arm jag ville ha, skurit/klippt bort vapnet och sedan antingen greenstuffat dit en ny hand (och kanske handled) eller plockat en hand från en annan modell (där armen kanske inte är lika lämpad) och satt på den och fixat till eventuella håligheter med greenstuff. Hur som är bäst att göra beror lite på vad du har tillgång till och vad du känner dig bekväm med att göra. Nu har jag tyvärr dålig koll på modellerna till SM också; kanske finns någon som redan har lämpliga armar att använda.

Testade just detta på en gretchin, dock med vit basecoat och utan drybrushen på slutet. Blev inte riktigt samma nyans som din.. Men inte desto mindre snyggt, tack för tipset.

Orken på bilden är inte min - men mina ser likadana ut. Det är förvånansvärt enkelt! Testa även byta ut Devlan Mud mot Badab Black, eller Bleached Bone mot Iyanden Darksun för att få lite olika grönfärg på olika enheter!

En liten update på vad jag har haft för mig. Med hjälp av Karharts Ork recept.

2 Gretchins.. Jao, är det mycket mer att säga? Är själv ganska nöjd med resultatet, speciellt på han utan hjälm.

Och jag vet redan att ryggen på den andre killen ser för djävlig ut.. Tyvärr misslyckades jag totalt med den.

Nu är det hög tid för bilder.. (tyvärr gör det sig som vanligt inte helt rättvist på bilderna och sista bilden blev visst kass såg jag nu.. Men det får ni stå ut med..)

SAM_0070.jpg

SAM_0071.jpg

SAM_0072.jpg

SAM_0073.jpg

Kommentarer på detta?

Kommentarer på detta?

Jag gillar smutsen på ryggen. Det blir mer "använt" än med vanlig layer-teknik enligt mig. Ser kanonbra ut!

Jag önskar att jag kunde ha tid att måla, men vi ska ha vårt andra barn närsomhelst, så jag är inte direkt lugn... :)

Kommentarer på detta?

Jag gillar smutsen på ryggen. Det blir mer "använt" än med vanlig layer-teknik enligt mig. Ser kanonbra ut!

Jag önskar att jag kunde ha tid att måla, men vi ska ha vårt andra barn närsomhelst, så jag är inte direkt lugn... :)

Tack, jao.. håller inte riktigt med om "smutsen" det är bara där av ett misstag och enligt mig ser det lindrigt sagt, för djävligt ut.. Men men, alla har vi olika smak :P

Grattis!

Kommentarer på detta?

Tack, jao.. håller inte riktigt med om "smutsen" det är bara där av ett misstag och enligt mig ser det lindrigt sagt, för djävligt ut.. Men men, alla har vi olika smak :P

Grattis!

Men prova att först basecoata med Chaos Black och sen gör samma sak!

Ska försöka komma ihåg det där tipset till då jag ska göra mina LatD, väldigt användbart och bra TT standard utan att behöva lägga ner massa tid på varje enskild figur.

Orken på bilden är inte min - men mina ser likadana ut. Det är förvånansvärt enkelt! Testa även byta ut Devlan Mud mot Badab Black, eller Bleached Bone mot Iyanden Darksun för att få lite olika grönfärg på olika enheter!

Inte för att vara sån, uppskattar guilden och resultaten verkar ju vara grymma, men ska du posta en annan persons bilder tycker jag du borde kolla med ägaren om det först är ok samt ge honom/henne credit för sitt arbete.

Det som hände med förra bilden för de flesta tror jag är ju att de trodde det var du som hade målat orcen, och det var kanske inte meningen?

Efter allt för lång väntan har jag nu nästan lyckats måla klart min scratch byggda Macharius Vulcan... den har ståt i ett skåp och väntat på lite kärlek sen i våras, men nu har jag äntligen fått tummarna loss. :)

lite finputsningar kanske lite mer weathering och några transfers kvar... men i stort sett klar.

PICT4298.jpg

PICT4292.jpg

PICT4296.jpg

PICT4302.jpg

PICT4293.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...