Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Jag tycker det är jättesvårt att måla highlights. Jag målar allting med samma pensel vilket fungerar jättebra, men när det kommer till highlights känns det som jag använder fel sort. Det blir inget jämnt resultat liksom. Vilken sorts pensel använder ni? Finns det några penslar som är speciellt gjorda för highlights?

Istället för att highlighta kan du skugga partier som borde vara mörkare. Om du tittar på hur en mantel ser ut så finns det ju delar som ser mörka ut även om manteln är vit:

vit+mantel.jpg

Du kan göra samma sak som med övrig målning; gå från mörkare till ljust och highlighta upp den tills den ser vit ut. Exempelvis börja med en grå, blå eller brun färg beroende på vilken nyans du vill att det vita ska gå i och vilket intryck den ska ge. En blå nyans ger exempelvis en mer kall vit medan brunt gör ett varmare intryck (och då inte som i värmemässigt).

Notera också att nästan ingenting är kritvitt på riktigt. En vit mantel är troligtvis lätt grå/blå/röd (se Marias post ovan), då kan man alltid - om man vill att den ska se riktigt skinande ut - highlighta upp den lite med vitt.

Tack maria

Och joo Kriss jag vet det blir ju overkligt då ;D

Men sen är det så att min mantel jag gör på gubben ska vara vit som snö(jag gör ett litet test projekt) och drf så ska jag bara göra den lite blå aktig där skuggorna ska va ;D

Okeej jag har inte postat ngra bilder på ett tag så här kommer en bild på en chaos space marine som jag fixa lite på åt en kompis(inte så bra bild men ajaa :P)

DSCN0673.jpg jag har inte målat allt dåe :P

Ska fota några av mina egna alver jag har målat och basat imorgon men detta är vad jag har just nu :)

Japp dom blev rätt bra men dom är inte helt klara enligt mig eftersom dom behöver mer highlights

@Mr.Chaos jo dom är CSM Men dom ska fortfarande ha highlights ju ^^

Aa nu har man ju lovat bilder så det får man väll hålla då :P

Fotade grupp bild på en ny alv som jag har sattit dit en sköld som jag hade över på och på en gammal som jag visat förrut

Denna gången har jag basat dom och det är mest basningen jag vill att ni ska kolla på och skriva om det är bra färger för en basning jag har använt scorched brown som grund och sedan dry brushat med dark flesh sedan dry brushat lätt med bleached bone

Gruppbild

DSCN0689.jpg

Platta 1

DSCN0693.jpg

Platta 2

DSCN0692.jpg

Och ett moria trolls platta^^

DSCN0695.jpg

Nu har min lampa gjort bilden väldigt gul xD

Men ajaa

det får jag leva med xD

Jag tycker det ser bra ut. Speciellt de tre första, men jag misstänker att ljuset blivit lite skumt på den sista bilden. Det är inte helt lätt att få till bra bilder på figurer. Sedan kan jag vara partisk, då jag kör samma färger, men jag tycker att de funkar bra och är neutrala nog för att funka på de flesta planer och färgscheman utan att det ser konstigt ut.

Klar förbättring, sen behöver du inte ta sådana närbilder så man ser varje penseldrag det är ju helheten man söker och hur dom ser ut på lite avstånd...

Jaa det är mkt bättre nu än innan iaf :)

Japp den tredje bilden blev lite konstig :roll:

Nej jag vet att det är lite onödigt att ta sånna närbilder men jag kände att jag ville att man skulle se basningen lite närmre :wink:

Men med färgen på basningen så tyckte jag att det blev mest likt jord av dom färgerna jag har just nu så hade jag ingt som var bättre så jag tog några plattor och basa och spreja och testa mig igenom färgerna och det va Scorched brown,dark flesh och bleached bone som blev bäst så jag valde dom men jag tänkte om någon hade andra förslag på vad som blir snyggt :)

Sen har jag bild på en större platta jag basat så om man vill se lite bättre på hur dom ser ut ^^

Har inget ny bild där Steam Tanken är fast på basplattan, men den är det irl ;D

Basplatta :

dsc0026l.th.jpg

Steam Tank (ska nog döpa den till Volvo Rex)

dsc0031z.th.jpg

dsc0032hr.th.jpg

Bilderna är nog ganska stora om man klickar på dom, men det får man leva med.

Har nu tagit lite fler bilder, beklagar den usla bildkvaliteten men hoppas det går o se vad det är för något...

några konverterade wraiths.

dscn2246w.th.jpg

dscn2243.jpg

och lite fler bilder på Vlad...

37574572.jpg

dscn2231.jpg

oj, det blev... stort...:shock:.

(någon som vet hur man löser det? jag e ny med imageshack.)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...