Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Guest

Har gjort min första warhammer målning någonsin, visserligen är den lite ful o kladdig, men för att vara den första är jag ganska nöjd =)

enjoy!

frstamlningen.jpg

@ Pirog: Det är Gulavhar från Lotr med huvud från spawn lådan och armen från en terminator lord (inte det nya)

@ Kormantaouk: Nästan :P du hade en del rätt :P

Här kommer några bilder på min Army of fallen som jag arbetar på just nu. Det är en armé av renegades som blivit rekryterade av Cypher och hans Fallen angels. Det kommer följa tre bilder till nedan på några rekryterade mariner.

post-1617-14208057868_thumb.jpg

post-1617-142080578682_thumb.jpg

Fallen ska egentligen vara svarta. GW släpte sedan ett mission där dom hittade på lite nytt fluff som säger att dom ibland ha grön rustning för att ge vanliga DA dåligt rykte. Så om dom vill svärta ner DA´s namn så borde ju deras termosar med den logiken vara vita och inte gröna.

En annan fråga. Varför tycker en fallen fortfarande om the lion?

I min åsikt så har alla DA green rustning för att det är min vision av dom. Dessutom, det måste väl ändå finnas DA terminators som inte är deathwing? Alltså blir dom DA green istället för vita. Samma sak på bikesen, dom kommer vara DA green istället för svarta iom att dom inte är rawenwing bikers längre. Dom använder sig av DA green rustningen jsut för att dom anser sig förtjäna det kan man säga, för dom är ju trots allt lojala enligt dem själva.

Sedan pratas det om att Cypher arbetar för att återställa en massa och att han arbetar för att få tillbaka kejsaren och The Lion. Så dom här anser sig vara lojala till kejsaren och sitt chapter och tycker därför om Lion. Dom här grabbarna föll aldrig till chaos egentligen, och de rekryterade har kort sagt blivit omvända igen till kejsarens sak. Tycker om tanken att Cyphers har en förmåga att "rena" folk från chaos och få dom tillbaka till kejsaren. Och grejen att han är lojal mot kejsaren & sitt chapter och inte imperiet är en annan sak.

Sedan handlar det också mycket om att ge tydliga referenser till att dom är Fallen angels, och inte bara CSM.

I min åsikt så har alla DA green rustning för att det är min vision av dom.

Lite svårt att tala om din vision och så, när allt fluff säger något annat. Det blir ganska tramsigt om folk har "åsikter" om saker som GW säger att "så här är det" med. I så fall skulle man kunna dra den linjen ungefär hur långt som helst, vilket skulle göra det ännu löjligare.

Dessutom, det måste väl ändå finnas DA terminators som inte är deathwing? Alltså blir dom DA green istället för vita.

För att vara intresserad av Dark Angels och Fallen Angels så har du märkligt dålig koll på dem. Nej, det finns inte några sådana. Deathwing _är_ DA:s första kompani (plus diverse skrofsar i ledningen), dvs. där Terminators återfinns. Det speciella med Deathwing är att samtliga marines i kompaniet har terminator armour.

Samma sak på bikesen, dom kommer vara DA green istället för svarta iom att dom inte är rawenwing bikers längre.

Verkar som en lite konstig syn på saken, särskilt när du bara applicerar den på dessa. Dock finns det en kommentar i en WD om att två av DA:s battle companies (eller reserve companies, minns inte riktigt) har ett litet antal bikes som då är grönmålade. Likaså tillhör ju deras scout bikes 10:e kompaniet och är alltså samtliga grönmålade.

Håller med föregående. Jag vill också extra påpeka att alla deras terminators hör till Deathwing och att dessa aldrig varit gröna. Efter hour´s uppror förblev dom och ravenwing svarta. DW blev sedan vita efter en genestealerincident. Det känns skumt att hitta på eget fluff när det finns massa redan.

Kanske är konstigt att hitta på eget fluff när det finns massa redan, men jag tycker om att sätta en personlig stämpel på alla mina arméer och inte gå 100% efter något pre-fabricerat. Vet att om jag t ex skulle starta en eldar armé så skulle jag målat aspektkrigarna i lite annorlunda färger än vad som är standard. Har alltid varit mitt sätt och kommer antagligen fortsätta vara det.

Sen är jag halvtaskigt påläst om DA för att jag inte ids, och Fallen angels har jag hittat begränsat av. Så därav att jag gjorde min tolkning utefter vad jag vet. Modellernas utseende är som viktigare är fluffkorrektighet på en sån liten detalj som färg. Dom har ju trots allt haft 10'000 år på sig att ändra färgen.

Det här är som sagt min version och jag tycker om den, tänkte lägga upp bilderna för att andra kanske skulle kunna få egna idéer eller egen inspiration.

Sen är jag halvtaskigt påläst om DA för att jag inte ids, och Fallen angels har jag hittat begränsat av.

Här hittar du den största resursen på nätet om Dark Angels - länk

Singo97: Så sant så sant.

Jag har också en 400p trupp med fallna änglar (finns bilder längre bak i den här tråden). Jag kör inte heller svarta rustningar, utan gröna. Däremot har mina svarta rockar också och mina terminators har smutsig/sliten benfärgad rustning.

Det här är som sagt min version och jag tycker om den, tänkte lägga upp bilderna för att andra kanske skulle kunna få egna idéer eller egen inspiration.

Håller med de föregående talarna... Är det inte bättre att helt enkelt hitta på eget fluff än att basera armén på Fallen angels? om du nu inte tycker att det som finns är värt/bra nog att följa?

Jag tycker personligen att om man väljer en av GWs "pre-fabricerade" arméer så ska man hålla sig till det fluff som finns, vad är poängen med att välja någon som redan finns om man inte tänker måla armén i rätt färger? Det är ju samma sak som att starta en Blood angels armé och måla den blå där för att det är ens vision av blood angels... Gillar man inte GWs fluff så står det en alltid fritt att hitta på ett eget chapter, regemente, craftworld, whatever...

det var mina två cent om detta... 8)

För övrigt vill jag bara tillägga att dina figurer är riktigt snygga och att du säkert ger en och annan ute i stugorna idéer eller inspiration till sitt eget målande och sina egna projekt.

Delvis kan jag hålla med om att om man inte är nöjd med det som finns kan man hitta på helt eget. Men samtidigt, det är ju bara en liten avvikelse jag vill göra från det pre-fabrikerade och tycker att självaste grundtanken är cool. Och det blir ju som inte samma grundtanke om jag har Cypher tillsammans med en massa Fallen angel look-a-likes/wanna-be's eller nått. För Cypher-modellen/fluffet var ju anledningen till att jag började på armén till att börja med, då känns det naturligt att han ska ha Fallen angels med sig. Men jag tycker väl inte riktigt om att ha vita terminators och jag tycker det blir en bättre tema-känsla av att ha allt i DA green.

Fluffet bakom armén är inte gjort för att granskas, det är väl mest bara där för att armén ska ha en fiktionell plats att stå på. =)

Samma sak med mina tau där jag har konverterat om firewarriors för att representera kroots, för jag vill ha en 100% tauisk armé och tycker inte fullt om kroot-modellerna. Sen gjorde jag om broadsidsen för att mer likna minisvävare för att representera ASS. Se bilder nedan.

Tackar =)

post-1617-142080578692_thumb.jpg

Lite bilder på mitt GUO bygge som jag tänkt få klart innom en snar framtid. Tror inte att folk här på forumet har sett på bild av högre kvallitet än.

http://pici.se/pictures/fdJBoBgcC.jpg Med vapen

http://pici.se/pictures/psbfzahXL.jpg Från sidan

http://pici.se/pictures/AYPjVerhM.jpg Ryggen

http://pici.se/pictures/XHrRSlWJw.jpg Frammifrån

Är inte säker på vapnet, kommentarer?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...