Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Angående bromsvätska, det förstör dina händer...så var försiktig med det. Däremot ska jag också säga att jag har fått betydligt bättre resultat med Ajax köksrengöring än med bromsvätska, mildare mot händerna också. Testa det om du inte blir nöjd med bromsvätskan.

Jag har påbörjat ett nytt projekt...kanske, kanske, kanske att det här faktiskt blir färdigt;) De egna projekten verkar alltid avstanna med tiden av någon underlig anledning:P Här är en WIP bild på några scouts till en Flesh tearers armé.

Flesh+tearers+scout+group+WIP3.jpg

Målade en Nightwretcher till TT standard här om dagen. Jag skulle tippa på att den totala målartiden för den här modellen hamnar runt 3h. Den fortsatta planen är att få färdigt en 15p- lista till mina Cryx så jag kan börja speltesta den under julledigheten. Så nu är det enbart TT som gäller för dem, jag går kanske tillbaka och fixar upp finliret vid ett senare tillfälle, det beror på hur mycket jag gillar spelet:)

Nightwretcher1.jpg

Nightwretcher1-1.jpg

slutligen de modeller som än så länge nått den standarden (förutom Necrotechen, den får nog ytterligare en omgång smisk med penseln).

Warmachine1.jpg

Målade klart en armé (Mantic) till en person :)

Så tänkte jag kunde visa upp den här.

Armen består utav:

1x King

1x Army standard bearer

1x Berserker Lord

1x Warsmith

40x Ironclads (1x command)

35x Shieldbreakers (2x commands)

20x Ironwatch crossbows

10x Ironwatch handguns

10x Berserkers (1x command)

2x Cannons

4x Mastiff

IMG_4768.jpg

IMG_4769.jpg

IMG_4770.jpg

IMG_4771.jpg

IMG_4772.jpg

Riktigt schysst Hamlin Balefire_storm!

Hittade ett nytt lite skirmish spel som jag bestämde mig för att testa. Reglerna verkar enkla och kul, det krävs väldigt lite figurer och allt finns att ladda hem gratis på deras hemsida http://www.taban-miniatures.com/ 8)

Här är lite bilder på mitt första gäng Jokers!

DSCN4380.jpg

DSCN4386.jpg

DSCN4385.jpg

DSCN4384.jpg

DSCN4382.jpg

Thats all for no, C&C is always welcome :D

Cheers!

Lite nytt^^

Wasn't that happy with the skinny guy so I changed him up a bit and did some more highlights, not the most photogenic guy though

Pic time!

DSCN4388.jpg

DSCN4389.jpg

DSCN4390.jpg

DSCN4391.jpg

DSCN4392.jpg

DSCN4393.jpg

Pretty happy with how the new guy turned out, hope you guys and gals like them!

Cheers!

Oh remember about C&C and all that stuff ;)

Nej, om man skulle bli lite aktiv.

Har äntligen fått tummen ur och bestämt mig för ett färgtema för mina Tyranids. Har inte så jättemycket att visa än, men här är en WIP på en Hive Guard. Känns nästan som fusk med washes (Gryphonne Sepia), men å andra sidan så har jag en och annan skalbagge att måla.

De övre armhålen är igenpluggade med häftmassa för stunden; målar de övre armarna separat så jag kommer åt kroppen, och vill limma metall mot metall sen när de ska på. (skaffade modellen innan de bytte till Finecast.)

glazeblend.jpg

Vi har fått igång Malifaux hypen rejält här i Kalmar så bor du i närheten så tveka inte att komma och spela lite. Vi är nu uppe i 8 spelare med sammanlagt 12 olika styrkor tillsammans

Här kommer ett smakprov på min ena styrka.

guild2.jpg

Nur har det åter blivit fart i faggorna. Målningen har äntligen tagit fart igen och jag har lyckats få färdigt 29 poäng till min första Resser Crew i Malifaux.

Original sculpt Seamus, the Mad Hatter

408064_sm-Seamus%20original%20sculpt.jpg

415559_sm-Seamus%2C%20Avatar%20of%20Dread.jpg

Madam Sybelle

407875_sm-Sybelle.jpg

Rotten Belle 1

407876_sm-Rotten%20Belle%201.jpg

Rotten Belle 2

408065_sm-Rotten%20Belle%202.jpg

Beté Noire

414049_sm-Bete%20Noire.jpg

Crooked Man 1