Jump to content
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Jag ska vara så fräck så jag länkar till min blogg i stället, i och med att bilden blir lite väl mastig för att stoppa in direkt på forumet. Det är i alla fall en multinördfusion - figurspelsarméer efter en fantasyvärld som tidigare använts (och fortfarande används) för lajv.

En låda kans + 3 kan-kroppar från ebay skall bli sex kans. Tre med rokkits och tre med grotzooka. Ett sidoprojekt till min nid-armé....

Early early PIP:

110617-007.jpg?w=500

110617-006.jpg?w=500

Ni som hänger på Warseer får gärna betygsätta och kommentera även där! :D Där finns även fler foton.

Jag bestämde mig för ungefär 3v sedan att jaga skulle testa och se om jag hinner få något färdigt till Armies on Parade, jag kommer att köra på minikravet, det vill säga en ledare och två enheter. Här är jag idag, deadline på lördag...vi får se hur det går.

WIP2.jpg

WIP1.jpg

Mitt bidrag till Armies on Parade nu på lördag (det är möjligt att jag fixar lite mer växter, men det duger som det är nu också.

bild

Häftigt, gillar verkligen ''floatin island'' grejen.

Måste fråga varifrån du fick den oranga moss grejen, woodland sceniccs eller nåt sånt?

Jag köpte den i en hobbyaffär här i stockholm, Wentzells hobby, det är typ "skumgummi" kolla runt på ställen som säljer merklintåg och liknande så borde du hitta sån. Men den borde vara typ samma sak som woodland scenics.

Jag tänkte dela med mig av en konvertering som inte är riktigt färdigmålad. Det är kaptenen från Assault on Black Reach som jag har moddat om lite för att få en ny roll som Veteran Sergeant i en av mina Tactical Squads. Eftersom jag ville att han skulle ha kvar sin Bolter, och tyckte att det skulle se fånigt ut med en pistol i andra handen, så fick han helt enkelt en bok =)

Ytterligare en konvertering i målningsfas. Dock lite kladdig för att jag tog en redan målad Black Templar Sword Brethren och testade om det gick att genomföra. Jag använde cernitlera för att fixa till hans kåpa. Tanken är att ta bort allt inklusive färg och göra på nytt med green stuff och Dark Angels målning från grunden. Men figuren i sig blev cool tycker jag. Han ska ingå i en grupp närstridsveteraner som åker runt med Azrael och spöar upp fiender.

Jag bestämde mig för ungefär 3v sedan att jaga skulle testa och se om jag hinner få något färdigt till Armies on Parade, jag kommer att köra på minikravet, det vill säga en ledare och två enheter. Här är jag idag, deadline på lördag...vi får se hur det går.

WIP2.jpg

WIP1.jpg

MEN VAAA?!

Var det du synthet som ställde upp den flygande ön i GW?!!

Jag var där och han se ön och imperial guard upstälningen.

Jag förväntade mig inte att få veta att det var du som ställt upp den.

Var ett tag sen jag la ut lite bilder så här kommer en hel del :)

OBS ! Det kan råka följa med någon bild som har varit uppladdad förut.

Även ett par bilder är WIP !

hjlm.jpg

skullcatapult.jpg

mordhiem.jpg

Gretchin1.jpg

035.jpg

bigmek.jpg

Mvh Andegon

Snygga grejer. Borde ta och måla lite mer själv snart. :)

Gällande bromsvätska brukar jag bara lägga i figgarna. Är de i plast håller jag lite koll och har inte i dem för länge. Metall däremot brukar kunna ligga i utan större fara. Jag har använt tandborste och nagelborste som hjälpmedel för att få bort färgen. Drick den inte. ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...