Gå till innehåll
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Men hörre du Xans!

Det hade varit bra om man hade fått lite info om att bilder på ens gubbar skulle komma upp här. Det var ohyfsat av dig att inte fråga om det var ok att du la upp dem. Nu har jag inga problem med det utan jag tackar och bockar för allas kommentarer om min armé. Det är kul att se att ens målning uppskattas.

Armén kommer att målas efter Svenska Karoliner armén från 16-1700tal och än så länge är det en Sentinel och en hel grupp som är helt färdigmålade. Ska se om jag inte har en och annan bild på själva figurerna att skramla fram. Det kommer ta riktigt lång tid innan hela armén håller samma kvalité men om det finns önskemål så kan jag lägga upp bilder p åde enskilda grupperna vart efter de blir färdiga.

// Tom, NROK

Sry där Tom :)

Vore nice att se mer färdiga modeller då de är grymt coola/snygga!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra färgval Cassarus!

Tror att bilden gav mig ett sämre intryck av din modell än vad den ska ge, ta en bild som är mindre skakig och mindre direktljus :D

Men snygg är den ändå!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Här kan ni spana in min första armé:

http://www.thearena.se/blog/

Inte enbart min blog btw, vi är flera då det blir intressantare än alla jädrans one-man blogs :P

Det var mkt realistiskt målat tummen upp för det ;)

Dock blev jag förfärad när du målat så bra och så har du de där hemskt fula greenstuff sandsäckarna på dina stridsvagnar!

Usch gör något åt dem snälla! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack, men jag är ganska bitter över att jag alltid lyckas få så dåligt ljus, så många detaljer som försvinner...

ska försöka slänga upp en bild på lite systrar oxå framöver..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
tack, men jag är ganska bitter över att jag alltid lyckas få så dåligt ljus, så många detaljer som försvinner...

Pröva med indirekt belysning! Altså rikta inte någon lampa direkt mot gubbarna. Den bästa effekten, utan att lägga ut ett antal tusen på proffsutrustning, får man, om man tar en kraftigare (>60W) spotlight och riktar mot väggen. (Det är då viktigt att det inte kommer direkt soljus i bild)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

t80u råkar inte vilja donera lite GW-bitz till en behövande?

Hehe, vad behöver du för bitz ;) Jag har säkerligen lite över :)

Edit: HAHA, fick precis reda på att det var ngn form av "you tag" som automatiserade det, lite småkul :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu