Gå till innehåll
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

jag ska försöka lägga upp bilder på min chappe när jag fixat lite bilder på den. väldigt snygg sentinel!!! det e väl en rhino eller nåt i bakgrunden eller?

och jag säger ''same shit, diffrent taste'' för jag e konstig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmm.... Lizardmen kanske?

Nej ärligt talat så är det en essex figur (25mm) som jag basat på 40x40mm för att använda som "barkermarker" till mina Later Crusader jag nu håller på med till DBA.

Jag har en till en vikingar också men den figuren är inte lika snygg, lite glosögd. Mitt staticgrass är slut så den är ännu inte riktigt klar, därför har jag inte brytt mej om att redigera bilden särskillt bra. Se exempelvis ringbrynjan under vänster arm.. :roll:

Tyvärr har jag ännu inte några figurer till själva armén.

viking.jpg

Fast jag har ju såklart en del GW också...

don.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tom heter han och är riktigt vass ;)

Hela hans armé är inspererad av svenska armén från förr, han kör Vostryan eller vad de heter från IG de som ser ut som ryssar. Blå gult harn hans trupper. Så fort jag kan kommer flera bilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du håller jämn kvali´te på modellerna nice!

Personligen tycker jag de verkar för små för mig ;)

Här har ni fler bilder från NROKs turnering - Fredrik har målat dessa, en trevlig prick som använde dipping för att nå et snyggt resultat snabbt!

819470757.jpg

Old models FTW

134687959.jpg

Mkt nice obbe

1675092514.jpg

Trots dipping kan det bli snygga modeller ;)

1730304974.jpg

Ännu en gammal snygg modell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du håller jämn kvali´te på modellerna nice!

Personligen tycker jag de verkar för små för mig ;)

Det kan väl i allafall vara värt ett försök? Det är roligare än vad man kan tro, jag var också väldigt skeptisk i början...

På måndagar har vi målarkvällar här i Orsa, färg finns här, passar busstiderna från och till Mora. Du är välkommen, ja alla andra också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men hörre du Xans!

Det hade varit bra om man hade fått lite info om att bilder på ens gubbar skulle komma upp här. Det var ohyfsat av dig att inte fråga om det var ok att du la upp dem. Nu har jag inga problem med det utan jag tackar och bockar för allas kommentarer om min armé. Det är kul att se att ens målning uppskattas.

Armén kommer att målas efter Svenska Karoliner armén från 16-1700tal och än så länge är det en Sentinel och en hel grupp som är helt färdigmålade. Ska se om jag inte har en och annan bild på själva figurerna att skramla fram. Det kommer ta riktigt lång tid innan hela armén håller samma kvalité men om det finns önskemål så kan jag lägga upp bilder p åde enskilda grupperna vart efter de blir färdiga.

// Tom, NROK

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu