Gå till innehåll
Battlefighter

Målning och Konvertering

Recommended Posts

Tackar!

Ja det är ett trevligt spel, smidiga regler, coola figgar och snabbt att spela.

Och med tanka på att inköpet i spelet är så litet så är det bara att köra på ;)

Bamakas är rätt skoj. flickan spelar dem och de är enna sega jävlar^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet var man kan få tag i "generic arms" (vanliga jävla armar) till 28mm "heroic"-modeller? Håller på att bygga en Empire-armé i WHFB från nästan ingenting och det visar sig vara grymt svårt att hitta vanliga armar som står i skyttställning eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min Nordland armé :)

1000p just nu, men kommer snart mer målat.

Flaggorna kommer bli målade under veckan.

IMG_5390_zps88868670.jpg

IMG_5391_zps45bb9bca.jpg

IMG_5392_zps2706e1cf.jpg

IMG_5393_zps2aea10b5.jpg

IMG_5398_zpsed8dacf8.jpg

IMG_5394_zps5330150a.jpg

IMG_5397_zpse8f6c318.jpg

IMG_5395_zpsb98ffad5.jpg

IMG_5396_zpsbde17f27.jpg

Glömde såklart att ta kort på mina karaktärer >.< Så inte så bra bild tyvärr.

IMG_5399_zps35a30961.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en undran. Jag har nyligen börjat använda spray färg (Citadels) för undercoating och sprayade flera figurer i somras. Nu har jag några till som behöver sprayas. Det jag undrar över är om vädret i detta land just nu (regn och ännu mer regn där jag befinner mig) kommer förstöra. Jag läser och hör hela tiden att det ska vara torr luft och inte för kallt (över 10 grader i alla fall) för att det inte ska bli ett misslyckat resultat. Är det så illa? Jag gör detta i ett garage som inte är isolerat så det är ju ungefär som att stå ut. Vad har ni för erfarenheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte att det kunde vara en avkopplande hobby att måla warhammer figurer medans jag passar på min autistiske tonnårs-son så jag köpte in lite färger och några billiga gubbar på tradera. Jag har ingen aning om hur spelet eller figurerna fungerar men tänkte ändå posta lite bilder här ifall någon har lust att komma med tips på hur man blir bättre på att måla.

Observera att det är första figuren någonsin som jag har målat så ha överseende med basen. Tror denna hette Poison Wind Mortar.

Skaven_Wind_Mortar_zpsa8b2b8cd.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis börjat med 40K igen efter 6års dvala, har plockat fram mina Nids som jag aldrig blev klar med så jag har lite WiP bilder som jag är stolt över :)

Vad tycker ni?

IMG_3414.jpg

IMG_3413.jpg

IMG_3418.jpg

IMG_2195.jpg

IMG_2198.jpg

IMG_2200.jpg

IMG_2197.jpg

Bonusbild från "Good old times" när min polare införskaffat sin första flyer :)

IMG_5015.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tänkte att det kunde vara en avkopplande hobby att måla warhammer figurer medans jag passar på min autistiske tonnårs-son så jag köpte in lite färger och några billiga gubbar på tradera. Jag har ingen aning om hur spelet eller figurerna fungerar men tänkte ändå posta lite bilder här ifall någon har lust att komma med tips på hur man blir bättre på att måla.

Observera att det är första figuren någonsin som jag har målat så ha överseende med basen. Tror denna hette Poison Wind Mortar.

Riktigt bra jobbat för att vara första modellen du målat, gillar att du fått till highlights bra :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt bra jobbat för att vara första modellen du målat, gillar att du fått till highlights bra :)

Tackar. Slänger upp två till som jag har lyckats bli klar med. Helbruten fick mig att inse att jag måste lära mig lite mer om vitbalans då den rosa huden och det röda pansaret flyter ihop til en och samma röda färg.

warpfire_zps0ea76c0c.jpg

helbrute_zps57c27f1a.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar. Slänger upp två till som jag har lyckats bli klar med. Helbruten fick mig att inse att jag måste lära mig lite mer om vitbalans då den rosa huden och det röda pansaret flyter ihop til en och samma röda färg.

Jag tror du bara måste börja med en mörkare färg och gå uppåt tills du kommer till den nyansen du har på den idag :), gillar den rosa "köttiga" färgen du fick till, men lite mörkare i vecken och där det blir "naturliga" skuggor så hade det varit 10/10.

Keep it up :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller på att måla upp min dvärg arme inför Fantasia Fanatic turneringen i slutet av april.

Min Thane BSB och en av mina Runepriests (som även agerar Runelord med Anvil ibland)

BsBen saknar lite färg på sin sköld och kanterna på basen men annars är den klar.

På runepriesten är det bara färg på kanterna som saknas.

QElXsKj.jpg

PoEsyQM.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu