Jump to content
Sign in to follow this  
Khal

Rollspel över MSN

Recommended Posts

min lilla grupp i tranås har ingen bra spelledare och alla utom jag flummar ut rätt tidigt så jag har bestämt mig att försöka hitta en rollspelsgrupp som rollar över msn, gruppen ska helst spela eon eller drakar och demoner och va +3 pers, jag är en mycket van rollspelare och lajvar en del åxå, skriv här om någon skulle behöve mig i deras msn rollgrupp :wink:

Ja, visst är det ett problem, men det får väl bli gammla vanliga DoD 6.0 då ;) kan jag i stort sett utantill, då får vi ju dessutom karaktärsbladen snyggt på den där sidan som,m jag glömt bort vad den heter just nu... Ett alternativ är ju faktiskt att köra friform, det tror jag flyter rätt så snabbt på Msn också ;)

Ja, det är sant, finns ju också ett stort antal tärningsemulatorer att tillgå :wink:

Och sidan jag tänker på har jag för mig heter rollpersononline.se eller ngt liknade där man har allt man behöver, nackedeln med papper e ju att det blir så stönigt för mig som spelledare, eftersom jag vill ha era värden och så, och då faår man ju antingen scanna in papret eller skicka det på annat sätt. Hmm, min lillebror har Eon 3 men jag har aldrig fastnat för det systemet igentligen, men man kanske skulle titta på det, har Neotech 2 dock, och det har jag ju haft en hel del kul med ;) Men så som jag har förstått så är det fantasy som gäller :lol:

bra bra, då är vi 3!, rollpapper är lika bra att göra hemma, scanna och skicka öve E-mailq, hm så du har eon 3 böckerna, vad tycks om att spela det, det blir skitkul när man har kommit in lite i regelsystemet :D

Så jävla roligt det ska bli :D Får sätta mig imorgon och börja fundera :wink: Ni kan väl Pm:a mig om vad ni vill spela och så, i alla fall era första tankar och så kan ni ju lägga till mig på Msn orx@spray.se

Ni får gjärna ha med en del bakgrundsinfo om era karaktärer, i min gamla spelgrupp så avkrävde jag minst en a4 bakgrunds tankar och mål, men det är naturligtvis frivilligt :twisted:

Ja, kjag kan inte börja förrens i nåsta vecka, har fullt upp med skolan just nu dessutom så måste jag förbereda mig litegrann, vad var det för äventyr som du spellet föresten khal? Men ska vi försöka säga en tid och ett datum? Jag brukar kunna dom flesta dagar efter klockan 17:15. Så ska vi försöka enas om ett datum innan måndag eller?

jag spelledde vattnaskymmel, del 1. Tycker ni tisdagar kl19 låter ok? föresten vore det skiitkul att spela igenom kapanjem med äventyren vildhjarta, snösaga och eldsjäl :D

Tisdag kl 1900 låter skitbra, Och ja visst vorde det hur trevligt som helst, men det blir en massa extra jobb för mig som Sl, om inte spelarna har dom böckerna, och jag som Sl vill ju helst inte att spelarna ska titta i dom :P

Satan vatnnaskymmel var ju det jag hade siktat in mig på, det är ett lagom trevligt äventyr, men nu får jag tänka om lite :P

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...