Gå till innehåll
Angeldust77

Vill lära mig spela olika typer av spel här i Linköping

Recommended Posts

Hej!!!

Nu är det så att jag vill lära mig att spela olika typer av spel eftersom jag sedan länge haft ett intresse av det.

Jag skulle vilja prova på allt från Warhammer, något CCG, Lajv, brädspel och rollspel.

Poängen är att jag inte känner någon som spelar och behöver därför veta om det finns någon förening här i Linköping som har möjlighet att ta emot en som aldrig har spelat tidigare och kan försöka lära mig. ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Sök upp Elsas Hus (ligger på Elsa Brännströms gata 3B, nära Drottninggatan). Gå runt huset, nedför trappen bakom containern, genom den långa mörka gången, några krokar och genom den varmt upplysta dörren. Du har då hittat Drakhålan, föreningen Dragon´s Dens spellokal. Mystiska figurer och kufer huserar där varje kväll, spelandes onämdbara spel i mångfald. Du är varmt välkommen att sälla dig till vår skara...

M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter ju helt underbart, så det finns dom som kan lära mig att spela tex. Warhammer eller något roligt CCG ??

Jag har ju gått och sneglat lite på sådana här spel ett bra tag men inte kunnat börja av just den anledningen att ingen av mina polare gillar denna typ av spel och jag har inte vetat om att det finns en spelförening här i stan.

Detta trots att jag har bott här sedan jag föddes 77, bättre sent än aldrig sägs det ju... :lol:

Vilka tider har föreningen öppet sin lokal i Elsas Hus ??

Kostar det något att få vara där och spela, som typ någon medlemsavgift ??

Är det någon speciell person som jag ska prata med när jag kommer dit, som kanske vet lite mer om vem/vilka som är villiga att hjälpa mig att komma igång och lära mig något spel ??

Hoppas du vill hjälpa mig genom att svara på dessa 4 frågor, det blir lite lättar då när man väl kommer dit.

Alltid lite pirrigt när man kommer till ett ställe för första gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lokalen brukar vara öppen kvällstid... nästan alla dagar. Vill du inte chansa kan du ringa dit först: 148740

alla som brukar vara där är nog snälla och hjälpsamma.. men försök att få snacka med en kille som heter Bergström han är bra och känner många spelare i lkpg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu