Jump to content
Sign in to follow this  
Sundancer

CrossCon III

Recommended Posts

Då har arbetet inför vinterns CrossCon kommit igång igen. Vi håller till nere i Gislaved, Småland och vi kommer att köra mellan den 27 - 30 december. För mer information kan du antingen fråga mig här eller besöka våran hemsida, http://www.crosscon.se Crosscon är ju som alla vet det bredaste konventet i Sverige med allt från Rollsplel, LAN, Brädspel, Fakirer, Cirkusskola, LARP och mycket mycket mer.

Har du några önskningar på vad som skall dycka upp på CrossCon? Passa då på nu när vi är i planeringsstadiet. Gör din röst hörd!

Mvh Sundancer.

Vi syns på CrossCon

Guest

Måste säga att Crosscon är helt klart det bästa konvent jag varit på. Mängder av arrangemang och mycket speciellt i den bemärkelsen att "allt" erbjuds. Tack till kaffeterian Avgruden för deras 24h service, och till all trevlig CREW.

Syns nästa år, keep up the good work!

//Jill

Alltid trevligt med nöjda besökare!

och tro mig vi jobbar på ett än bättre konvent i år, med ännu mer saker att göra och se!

så glöm inte bort att komma även iår :wink:

HA! ni har musikgrupper ser jag, NärCon sätter ribban :wink:

verkar bli ett mycket bra konvent, ser fram emot det.

kanske anmäler mig som arrangör när jag får mer koll på vad jag gör i december.

ha vi har haft musik i flera år, så närcon sätter ingen ribba tack vara det iaf;)

men men...

arrangörer är ju alltid trevligt, men vänta inte för länge med att höra av dig om med vad!

Hur var det nu, har hört rykten om att ev Loke skulle komma till Crosscon, stämmer det?

Sorry Närcon, med all respekt, Crosscon har faktiskt haft "musikgrupper" de 2 senaste åren, 3 eller 4 band första och 2 band det andra om jag inte minns helt fel.

Nu börjar det hända saker på CrossCon, vi har fått upp ett antal nya arr och flera kommer. Troligen så kommer Loke komma till konventet och även S.A.R.Z spelbar kommer vara där. Warhammer kommer även att finnas i betydligt större tappning än innan, flera rollspels arr ligger och väntar på att bli genomspelade m.m.

Om någon vill arra något så maila oss gärna...

Hoppas detta ger en försmak på allt skoj som vi kommer ha på CrossCon.

See you there!

//CrossConCrew

Som svar på frågan om övernattningsmöjligheter så kan jag säga att vi har hyrt en närbeläggen gympasal som man kan sova i. Där har vi även dusch möjligheter.

Likaså kan vi på crosscon även meddela att Mattias Fyhr, doktor i literaturvetenskap, kommer att komma och föreläsa om gothisk skräck i film, literatur och rollspel. Mer info kommer att finnas på hemsidan.

Mvh Sundancer

Tänkte föranmäla mig till 40k...snyft säger jag bara när jag upptäckte att detta inte gick...snyft...snyft....tänk om man nu tar med sig metallgubbar vägandes antal ton...tänk om man inte får spela?...snyft...snyft (guard spelare)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...