Gå till innehåll
Gäst Lilla Gumman

Hjälp med Myulk?

Recommended Posts

Är du på första banan och har tänt skärbrännaren så ska du gå ut bakom ladugården... Det är en dörr som man öppnar, och då är det massa slymmer ivägen så att man inte kan gå ut på baksidan. Det kan man bränna bort med skärbrännaren :) Sen ska man leta sig igenom en labyrint tills man hittar roten till slymmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag hittar inte munstycket! är det man ljuter? och i så fall måste jag ju komma till staden. men det står bara att bussen kommer om 5min, ska jag vänta? och oljelaburinten, jag kommer så långt att jag stöter på en animation av vad jag antar är slymel, vad tar jag vägen sen?

hoppas forumet fortfarande är uppe :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

TJA jag kan inte ringa till birger i berg, kan inte slå något nummer. snälla hjälp mig, för jag har förstått att man måste ringa han för att kunna få kugghjulet till vädermaskinen.. så snälla hjälp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

hoppas någon kan läsa det jag skriver.

jag sitter fast i spelet.

- jag har dödat slymmer.

-kopplat telefonen och ringt birger i berg.

-laddat batterierna och satt dem i väderspåmaskinen.

-öppnat portarna.

ingen birger i berg kommer. vad ska jag göra? har jag glömt något????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag inte minns fel så triggar man Birger i Berg genom att gå till en viss ruta från ett särskilt håll. Jag tror att det är när man går ut på gården, från boningshuset eller dasset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nu vill jag fråga, vad är detta för spel?

Ett spel som gavs ut av arla för många år sedan.

Point and click spel som går ut på att man fått ärva en gård som blivit övertagen av den elaka slymmer!

Ett av de första spel jag faktiskt minns att jag spelade själv på datorn - även om det inte var en fullversion och jag aldrig klarade det ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*BONK*

Hallå, hallå!

Väcker liv i tråden!

Jag sitter fast i stadsdelen av spelet! Jag har fått intyg från Arla om medlemskap och värderingsbevis på gården (de ligger direkt på arkivets skrivbord) men var exakt hittar man arvskiftes-handlingarna i arkivet? Har tagit metall-bokstödet, men hittar inte dokumenten jag letar efter - och den läskiga gubben tar mig hur snabbt som helst på bar gärning, baxar mina papper och kastar ut mig och jag får göra om hela processen med Robbits' och glass om och om igen...

Hjälp :cry:

\o/ Jag hjälper gärna andra som fastnat i spelet! \o/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag kan inte hjälpa dig...än, men jag behöver hjälp med att hitta batterierna?! Har gjort allt annat, men KAN inte hitta dem, :´(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Malin

Väcker liv i gammal tråd... Hur drar man telefonlinjen? Jag hade för mig att man skulle hugga ned träd vid huset med yxan men det går inte. Har stegen som behövs sen men hur fasen hittar jag tråden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Caroline

Du går runt knuten på husets vänstra sida, därifrån vänder du dig mot dasset, ledningen hänger däröver, ta ledningen och gå tillbaks till knuten, använd stegen att komma upp och sätt ledningen på plats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Caroline

Du går runt knuten på husets vänstra sida, därifrån vänder du dig mot dasset, ledningen hänger däröver, ta ledningen och gå tillbaks till knuten, använd stegen att komma upp och sätt ledningen på plats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Men hur triggar man igång att Birger i berg kommer? Har han med sig kugghjulet? Går inte ringa honom fast ledningen är på plats! ..??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Men hur triggar man igång att Birger i berg kommer? Har han med sig kugghjulet? Går inte ringa honom fast ledningen är på plats! ..??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har nu kommit in till staden, lurat bort arkivarien med robbiten och tagit dokumenten. Behöver nu endast värderingen på gården, men fastighetsförmedlaren är fortfarande ute på uppdrag. Har fastnat här, vad är nästa steg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har nu kommit in till staden, lurat bort arkivarien med robbiten och tagit dokumenten. Behöver nu endast värderingen på gården, men fastighetsförmedlaren är fortfarande ute på uppdrag. Har fastnat här, vad är nästa steg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu