Gå till innehåll
Gäst Lilla Gumman

Hjälp med Myulk?

Recommended Posts

Gäst

Hej!

Jag spelar Myulk ibland men nu har jag glömt hur jag klarar ödegården. Allt är klart. Kugghjulet är påsatt på väderspåmaskinen. Batterierna är laddade och sitter på plats.

Men, hur sätter jag på väderspåmaskinen? Vore evigt tacksam om jag fick veta det. Det är rätt enkelt har jag för mig men jag kommer inte på hur man gör!

Hälsningar

Lilla Gumman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Verkligen ingen som vet hur man klarar att få igång väderspåmaskinen? Ledtråden säger: "Ström till maskinen, ett kugghjul på plats, några knapptryck och oj, vilket väder!" Men jag vet inte vilka knappar jag ska trycka på. De som finns på monitorerna funkar ju inte att trycka på, man kan bara trycka bakåt när man kommer dit. Och några andra knappar kan jag inte hitta, varken där uppe eller nån annan stans på ödegården.

Men jag vet att den där lilla sputniken ska kunna flyga ut genom fönstret eller nåt sånt, frågan är bara HUR?

Hälsningar

Lilla Gumman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du snackar om ett spel som var klassiskt redan när jag gick på högstadiet, på ett forum där de flesta knappt uppnåt den åldern än... :lol: tveksamt om någon kan hjälpa dig. Dock var det en tråd på just Myulk för ett tag sen, men det kanske är samma person som behöver hjälp...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Nej, jag är inte samma person som den andra som skrev. Men att personer spelar Myulk fortfarande, det märks. På Passagen Debatt skrevs det sista inlägget 17/6 plus mitt svar från igår.

Hade nån bondesimulator till DOS i tidernas begynnelse ungefär :wink: kanske jag ska köpa SimFarm istället för Myulk ...

Jag kom i kontakt med Myulk för första gången för kanske fyra år sen eller så hos min svärmor. Så jag spelade det inte 1998 eller så, Min svärmor har aldrig klarat spelet. Det har jag gjort en gång, men nu minns jag inte hur man gör. Har fått totalt hjärnsläpp.

Hälsningar

Lilla Gumman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoho, Myulk är lätt ett av de bästa datorspelen ever :D Nu har jag inte spelat på ett par år, men jag har för mig att den bara var lite seg att få igång... Klicka på saken som ska ut genom fönstret (eller på själva fönstret kanske) så kommer en söt liten film dra igång när den åker ut :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Hehe ... nu minns jag. Det gäller bara att komma i rätt läge så man kan trycka på den där grejen, det har jag inte lyckats med än.

Hälsningar

Lilla Gumman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Jag har klickat på allt hundra gånger minst. När man klickar på monitorerna får man se sputniken större, men sen kan man bara klicka bakåt igen. Klickar man i det öppna fönstret, får man bara en förstoring av fönstret och sen kan man bara klicka bakåt. Klickar man på kikaren får man se en bit av gården genom kikarsiktet och sen kan man bara klicka bakåt. Att klicka på något annat kan man inte.

Så, man kan väl säga att jag är på väg att ge upp nu. Kommer frenetiskt att klicka på allt en stund varje dag, men inte tror jag att jag kommer vidare. När du säger det, minns jag att sputniken åker ut genom fönstret. Men vad hjälper det, om jag inte kan klicka ut den.

Hälsningar

Ljlla Gumman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag behöver också hjälp med Myulk, hittade spelet på nytt för någon dag sen men har helt glömt bort vissa saker... när man har slagit in sädesslagskoden på väggen ska en dörr öppnas, men vilken dörr och var är den? Har klickat runt mig som en tok utan att komma någon vart, haha. Tacksam för lite hjälp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag måste bara fråga, eftersom att du har allt klart skkulle väl du kunna tala om för mig vart man kan hitta kugghjulet.

Snälla, hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Var kan man hitta stegen? har letat som en idiot efter den men den finns ingenstans! Måste ha den för att koppla in telefonen!!

Please help!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inne i ladan :) Om den står uppställd så ska du klättra upp på höloftet (där du hittade tomten i början) och försöka klättra ner för den så att den ramlar. Då kan du gå ner och hämta den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Hej!

Jag har klickat på allt hundra gånger minst. När man klickar på monitorerna får man se sputniken större, men sen kan man bara klicka bakåt igen. Klickar man i det öppna fönstret, får man bara en förstoring av fönstret och sen kan man bara klicka bakåt. Klickar man på kikaren får man se en bit av gården genom kikarsiktet och sen kan man bara klicka bakåt. Att klicka på något annat kan man inte.

Så, man kan väl säga att jag är på väg att ge upp nu. Kommer frenetiskt att klicka på allt en stund varje dag, men inte tror jag att jag kommer vidare. När du säger det, minns jag att sputniken åker ut genom fönstret. Men vad hjälper det, om jag inte kan klicka ut den.

Hälsningar

Ljlla Gumman

Jag har också fastnat här nu. Fast mitt kugghjul snurrar inte och jag kan inte tycka på någonting... Vad har jag missat?

Kuggen är på plats och batteriet sitter i...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej hej har precis börjat spela detta underbara spel men har fasen glömt allt, en bit på väg har jag kommit men jag hittar inte dem två andra metallkluttarna, den i dödskallelådan har jag hittat men var e dom andra??? Vore evigt tacksam för hjälp!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!! Jag vill ha detta spel. Har letat länge och försökt få tag i nån som har det, men det är ju stört omöjligt! Finns det någon som vill skicka spelet till mig så vore jag sååå glad.

apelsin_flickan@hotmail.com

tusen tack på förhand.

mvh Caroline

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

men skulle du kunna bränna det på cd och skicka till mig via post? jag betalar naturligtvis. är helt desperat att få tag i det... :)

du kan väl maila mig om du kan, har tid och lust att hjälpa mig.. apelsin_flickan@hotmail.com

mvh Caroline

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.