Jump to content
Sign in to follow this  
ember

[WH40k] Liten regelfråga om independet characters

Recommended Posts

Kan en squad joinas av fler än en independet character? Mer specifikt: kan jag joina min Assault Squad med både en Chaplain och en Librarian (båda med jump packs) eller finns det regler mot detta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det finns en regel mot att en character bara joinar en annan character för att således bilda en (citat) "character unit."

Jag hittar dock ingen anledning till varför två ICs inte skulle kunna joina samma enhet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Det går utmärkt. Faktum är att just marines, som du har i ditt exempel, tom kan ta andra characters som en del i sitt honor guard - dvs en livve, en chappe samt livvakter, allt som ett HQ choice. Om man vill.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det går utmärkt. Faktum är att just marines, som du har i ditt exempel, tom kan ta andra characters som en del i sitt honor guard - dvs en livve, en chappe samt livvakter, allt som ett HQ choice. Om man vill.

Jo, det vet jag, men jag ville fortfarande vara säker på min fråga. Tack för svaret.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Fel fel fel. Det finns inget som hindrar det, såvida inte båda enheterna råkar ha köpt livvakt (eftersom två enheter inte kan slå sina påsar samman).

Ange källa om du hävdar något annat. (Min källa är dels marines specialregel om flera chars i samma enhet, samt "joining units" under character rules - vilket inte motsäger förfarandet.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...