Jump to content
Sign in to follow this  
Zero

Hur lång tid tar alla på sig att måla?

Recommended Posts

Guest

alldeles för lång tid, alldeles för noga så jag hinner bli less = inga gubbar blir klara typ... ska försöka bättra mig... ska testa köra ett multipleink scheme på lite marines... får se hur det funkar.

men om man e seg så e man...å ett tips köp inget nytt innan du e klar me det du håller på me...

Ett bra tips, men tyvärr helt omöjligt att följa... :lol:

meh marins e ju så himla lätta att måla...dom tar typ ingen tid att måla alls..

men om man e seg så e man...å ett tips köp inget nytt innan du e klar me det du håller på me...

beror ju på vilken standard du ska ha dom i... typ shade, base, high som är typ vanlig tablestandard för mig (målas i den ordningen färgen thinnas dock layras inte). Characters osv tar naturligt längre... mycket mycket längre.

Köp inte nytt... ja... i vilken värld lever du? Varje månad ser man alla nya prylar i wd och gör en lista på sånt man borde haft igår, ska köpa idag och vill ha... dvs det är ju totalt omöjligt att följa det rådet hehe :twisted: :oops: 8) :lol: :shock:

Ett bra tips, men tyvärr helt omöjligt att följa... :lol:

Absolut. Finns det dokumenterat att någon människa över huvud taget har följt det tipset?

Jag har klarat mig rätt bra ganska länge faktiskt, och när jag skulle börja med WHFB så köpte jag bara en box med gruntar och två command groups som jag lovade mig själv att måla innan jag fortsatte. Sen tröttnade jag och lade ner för jag tyckte spelet sög...

Sen jag sagt så där till mig själv om Warmachine så har jag faktiskt inte köpt något nytt, men å andra sidan så har jag nästan allt till min fraktion inköpt till och med andra expansionen och omålat så... kanske 30+ detaljerade tennfigurer, många stora warjacks.

Tyvärr kommer jag snart göra en ny beställning och köpa Hordes, lite Warmachinegrejer (sånt jag är rädd ska ta slut), No Quarter (motsvarande White dwarf) och så vidare, så jag är ändå körd. :lol:

Guest

Jag lade ned över 15k innan jag bestämde mig för att nog är nog. Min bitzbox är larvig numer. (Jag köpte nästan bara begagnat, för att öka mängden saker i samlingen. Har bitar till ett dussintal stora arméer)

Sen surade jag till. Eller det där var lögn, min fru surnade till. Mellan mina utgifter för vale tudo, tatueringar, schackresor, fiskeresor och warhammer spenderade jag stora summor på nöjen. Kedjorna slogs fast med kraft och numer FÅR jag inte köpa nya saker. Bittert eh? - faktiskt inte, jag får mer gjort än någonsin. Jag är klar med snart 4 av arméerna!

Guest

Mitt tips är väl att sluta köpa grejjer man inte behöver. Själv behövda jag väl en extramorsa för att klara av det antar jag =/

Jag köper väll ca dubbelt så mkt som jag målar ^^

Köper något nytt för att ha som lite variation då jag blir less på att måla samma gubbar men blir sällan färdig med något...

Guest

Hej hej, inställer mig bland er andra.

Köper väl en gubbe varannan månad, en liten gubbe ger jag par timmar.

En större närmare en halvdag.

Har tänkt att göra en dreadnought nu i helgen, räknar på runt 24-30 timmar.

Då hamnar en hel del tid dock på moddning.

Timeflower, läste du hela inlägget..... "bara måla" hur kna man få det till det om någon säger att "Då hamnar en hel del tid dock på moddning."?

Räknar man med konverteringar, sprayning, rensa mouldlines m.m. drar tiden fort iväg ganska rejält... Just det där med mouldlines känns iaf som att det tar en evighet :cry:

Ska försöka måla lite i helgen och fundera lite på hur mkt tid jag egentligen använder till en figur så kan jag rapportera hit sen :P

Tja, eftersom jag nummera inte målar nått som skulle kunna betäknas som "core" utan istort sett bara siglar av olika slag så tar jag väl kanske en 5-6 timmar på mig.

Innan när jag höll på med sånt som core liknande grejer till typ 40k och andra spel så hade jag väl som maxfart en 5-20 min per figur.

För mig tar det mellan ett par timmar till något år beroende på motivation men med god motivation 2-3 timmar effektiv tid (Beräknat på tre normala fotsoldater eller en till ryttare+häst/ogre).

Men det verkar som för de flesta tar den mellan ¾-4 timmar för unitstrength 2-3. Karaktärer det dubbla och large targets trippelt.

Kvaliteten tenderar att sjunka med tiden.

Målet för mig just nu är att måla en ogre/dag (rank'n'file)

Intresant skulle vara att veta vad det tar att måla mer en en gubbe. Säg 200p eller unitstrength 24

Guest

Här är resultatet av mina timmar som nämdes tidigare. Vet inte hur mycket tid det landade på tillslut. Men här är i alla fall resultaten.

Den är dock inte riktigt klar än, ska fixas lite till så att den kan klassas som battle-sceen.

Nåja, nästan klar helt enkelt=) Kom gärna med synpunkter på vad jag kan tänka på tills nästa gång!

http://i56.photobucket.com/albums/g198/ ... /Dread.jpg

Nåja, nästan klar helt enkelt=) Kom gärna med synpunkter på vad jag kan tänka på tills nästa gång!

ink-ad grusplan, färglagda stenar å grus, lite static grass, utspridda tomhylsor...

Guest

Härligt, tack för tippset, det fick mig att spinna vidare lite till.

Nått bra tipps på vad man kan använda för patroner?

Eller är det bara att plocka fram greenstuffen?

Medans jag ändå frågar, vart får man tag på static grass? Vet vad du menar men har tyvärr inte sett det någonstans.

Och ja.. jag är väldigt ny på det här.. haha..

Tack för svaret!

Tänkte lägga upp en bild på en figur jag målat så ni får se vad man åstakommit på en viss tid, men nu så är dock frågan hur man gör?=P

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...