Jump to content
Sign in to follow this  
Dante

[DDM] Kort fråga …

DDM – figurspel eller ej  

11 members have voted

1. 1. DDM – figurspel eller ej

• DDM är ett riktigt figurspel
      3
    • Kompanistryk!
      8

Recommended Posts

Räknas D&D Miniatures som ett »riktigt« figurspel, eller får jag kompanistryk om jag försöker diskutera det här?

Räcker det inte med att ni lusar ner hela Allmänna spelforumet på Rollspel.nu? :D

Det enda som skiljer är egentligen rutnätet, och vore det inte för koneffekter och sådant så kunde man bara byta ut rutnätet mot att alla får 1 inch i förflyttning för varje M de har. På samma sätt skulle man (någon säger säkert att det är helgerån, men whatever) kunna spela Warhammer eller 40K på ett rutat bräde (eller tillåta att man mäter i förväg - eftersom man kan räkna rutor i DDM).

Det skulle bli ett lite annorlunda spel i båda fallen, men fortfarande skulle själva kärnan vara densamma.

För att svara på frågan "får man diskutera DDM här?" svarar jag "I don't see why not". På frågan "räknas det som ett riktigt figurspel" - hell no! ;)

Om det är figurspel i dina ögon så är det helt ok att det diskuteras här. Sedan om det är mer brädspel än figurspel.. well, inget jag kommer sätta ner mitt stora moderatorfinger på. ;)

Ambulerande moderator

Det var inte så mycket moderatorerna jag oroade mig för som övriga debattanter på forumet, men tack ändå.

Omröstningen ger i dagsläget vid handen att kompanistryk tycks stå på dagordningen. En anledning så god som någon att börja diskutera … :twisted:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...