Jump to content
Sign in to follow this  
flanello

Brädspelare sökes i Norrköping

Recommended Posts

Det blir alldeles för lite brädspel för att det ska vara nyttigt nu för tiden. Känner inga i Norrköping som spelar brädspel så tänkte därför se om jag kunde hitta någon/några här.

Är intresserad av de flesta brädspel, har inte spelat mycket på senare år. Kan vara allt från långkörare som World in Flames till ett snabbt parti Carcasonne. Även intressserad av typ Go eller Mahjong.

Hör av er :D

Jag antar att det inte är helt omöjligt att jag kan vara med och spela vid tillfälle, har dock rätt ont om tid mest hela tiden, så planering går jättebort.

Sen är jag mer förtjust i "snabbspelade" brädspel snarare än långkörare på 2+ timmar.

Minsan! Har för mig att jag postade en liknande tråd en gång för en massa tid sedan. Spelar det mesta. Gillar lite längre spel som Advanced civ. eller Axis & allies, spel med lite mer humana speltider som setlers eller puerto rico. Även poker och rollspel slinker ner =)

Vad trevligt med lite svar :D

Jag är öppen för det mesta, som jag skrev tidigare, även om jag har en viss förkärlek för lite längre spel, typ Adv.Civ eller Settlers. Och jag måste nog säga att jag gärna planerar lite i förväg när jag ska spela.

Har en rollspelsgrupp som spelar lite sporadiskt, men de är inte så intresserade av brädspel. Kanske kan få med en av dem dock.

Så hur går vi vidare nu :D

Jag spelar gärna på kvällar mitt i veckan.

Guest

Vi finns i norrköping:)

Författare Tråd

Dödsängeln

SM-Vinnarna i Axis & Allies blev Tomas och Fredrik!

Efter ett tufft slutspel på Gothcon blev årets SM-Vinnare i Axis & Allies Tomas Gustafsson och Fredrik Johansson.

Grattis säger vi som arrangerade evenemanget och hoppas att alla som deltog kommer tillbaks nästa år igen.

Till dess, ha det bra.

”Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.” (Uppenbarelseboken 21:4)

060416 17:15

Visa tidigare inlägg: Alla inlägg1 Dag7 Dagar2 Veckor1 Månad3 Månader6 Månader1 År Äldsta förstNyaste först

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...