Gå till innehåll
Scipio Africanus

Bloodbowl m.fl.

Recommended Posts

Finns det någon som spelar Bloodbowl nu för tiden? Forumet verkar mest handla om 40k och WHFB. Eller kanske någon spelar Warmaster eller Epic?

Undrar om dessa spel lever i Sverige eller om de utrotats till förmån för de spelsystem som GW tjänar mer på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Vi har tänkt att dra igång en bloodbowl liga i våran förening.

Det ser ut att vara ett roligt spel.

Är det någon som har några tips på 2 lag som passar nybörjare ?

Vad jag har förstått så köper man lag och starplayers för ett visst antal poäng, är det ungefär lika på alla konvent/turneringar ?

Hur många poäng rör det sig om ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Finns det några starplayers eller andra fläskiga miniatyrer som man kan köpa till norse?

Jag har hört talas om norse snow troll men vet inte vart man kan få tag på det.

Please hjälp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag har förstått så köper man lag och starplayers för ett visst antal poäng, är det ungefär lika på alla konvent/turneringar ?

Man brukar ofta säga att de två lagen som kommer med i boxen Orcs och Humans är bra nybörjarlag pga att de är relativt allround. Om det är många som ska spela i en liga tycker jag inte man ska bry sig om sånt så mycket utan köra med så många olika lag som möjligt, då man lär sig mer om de olika lagens taktiker på det sättet.

I början köper man en lag för 1000000, dvs de får 100 i Team Rating. Det brukar vara samma summa att köpa för på konvent och liknande, dock kan reglerna på konvent skilja sig lite från de vanliga så att de ska vara mindre tur (exempelvis tar man ofta bort skador och döda från reglerna på konvent)

Finns det några starplayers eller andra fläskiga miniatyrer som man kan köpa till norse?

Jag har hört talas om norse snow troll men vet inte vart man kan få tag på det.

Please hjälp!

Reglerna för norse har funnits i flera olika varianter och ibland har de haft Star Players och kunnat ha ett Snowtroll. Det har dock aldrig funnits någon figur från GW av nån av dessa vad jag vet, så om man vill köra med dem är det bara att covva eller använda nån liknande modell.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar iaf finnas lite intresse för Bloodbowl i det avlånga landet. Är det någon som kör en liga i eller i närheten av Stockholm eller som är intresserad av att starta upp en?

Måste tillstå att det smärtar mig att ingen verkar intresserad av Warmaster. Inte för att jag är ägare av någon jättearme men jag måste säga att det vid sidan av BB är det bästa GW gett ut sen WHFB 3rd Ed. :cry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vi har tänkt att dra igång en bloodbowl liga i våran förening.

Det ser ut att vara ett roligt spel.

oj...

joo.. Chaos å Skaven funkar riktigt bra som nybörjarlag, även Dwarfs

jorå...

d finns ett gäng Starplayers till Norse, bl.a:

Big Boris, Gargos Darkfur, Icepelt HammerBlow, Maat, Morg'n Thorg, Santa Claus, Skull 'N' Cross, Thrudd The Barbarian, Ulrik Wuulfson, Wolfhowl Blackscar.....

dock kanske inte alla finns som miniatyrer, men d går ju alltid att fixa till...

.

.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är det någon som kör en liga i eller i närheten av Stockholm eller som är intresserad av att starta upp en?

Japp, spelar i en liga i Tallkrogen i södra Stockholm. Den har en hemsida: http://hem.passagen.se/esg/bloodbowl/bloodbowl.htm som för närvarande är dåligt uppdaterad pga att det ganska nyligen startades en ny säsong (med nya lag...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Var köper man billigast blood bowl miniatyrer i sverige ?

Plita gärna ner nätadressen!

oj....

d e verkligen inte lätt att hitta miniatyrer till BB i sverige..

men gör en kik på:

http://www.gamemaniacs.se

annars funkar d ganska bra att beställa direkt från GW i england.. kostar bara 50:- i frakt, ingen tullavgift

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi är ett gäng i Malmö som spelar i Havoc Blood Bowl League. Vi är i slutet av vår andra säsong nu. Vi har tre divisioner (rookie, minor och major) där lagen hamnar beroende på Team Rating, och varje spelare får ha ett lag i varje division, max två av samma ras i samma division. Spelschema som innebär att varje lag måste spela minst en match varannan vecka. Hör av dig om du bor i närheten av Malmö och vill vara med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.