Gå till innehåll
Gäst norrbysa

Lajvfaddrar sökes.

Recommended Posts

Gäst

Hejsan :) jag heter Erik och bor i närheten av Västerås. Jag skulle gärna behöva lite tips om Lajv generellt, hur det går till osv. Har tidigare inte deltagit på något Lajv, har inte heller någon i mitt umgänge som vill lajva, men är dock väldigt intresserad! Skulle gärna hänga med någon/några till ett lajv :D Ta gärna kontakt med mig om du är en erfaren lajvare, du behöver inte bo i närheten av Västerås. Har en hel del frågor att ställa. Uppskattar tips osv. osv. M.V.H Erik.

Min e-mail är: erikkbergg@hotmail.com, jag ser helst att vi snackar via msn eller facebook :) kan också nås på mobil: 070-8277987.

Ha det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är en snart 22 årig tjej som alltid har brunnit för teater. Ingick i teaterföreningar när jag var liten och läste teater under gymnasiet. Då jag inte har valt att studera vidare i teatern så har det lagts på hyllan helt och hållet.

Jag saknar det som fan, jag behöver det verkligen!

Att åka på lajv verkar ju verkligen vara min grej!? Jag läser på lite på internet om hur det går till osv. Har mig en hyffsat bra bild av det hela tror jag!

Dock har jag absolut inga vänner som pysslar med detta, inte ens ett ynka litet intresse för lajv har dom antagligen. Jag vill verkligen inte göra en sådan här "resa" ensam första gången.

Jag skulle vilja sitta ner med någon som kan berätta ur egen synvinkel hur det är, vad som kan hända, för- och nackdelar osv. Få mig att känna mig tryggare inom området helt enkelt. Någon som kanske som jag känner att fler vänner är absolut behövligt och att det här kan vara en fin chans att finna nya bekantskaper!? Dessutom är ju också målet att jag ska våga mig till ett lajv under 2012.

Jag håller på och flyttar till Mölndal så att det är någon från Göteborg är självklart.

Jag hoppas på att en härlig och rolig människa hör av sig till mig!

Mail: fiiie@live.se

Helgon: Fiiie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sitter i samma sits som du där över, finns det några som är aktiva med detta och var bör man söka sig?

I vilken stad?

Om du bor i stockholm kan jag hjälpa till, men annars är det svårt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag är en 17-åring från Nyköping och planerar att åka på ett lajv år 2012. Förmodligen blir det ett (om det nu heter så - har alltså ingen erfarenhet av lajv sedan tidigare) low-fantasy/medeltida lajv jag åker på. Jag har ett behov av att få råd; vilket plagg är enkelt att sy, hur skriver man en roll,o.s.v.

Eftersom jag pluggar känner jag att mina möjligheter till att resa till en annan stad är tämligen begränsade och är därför i första hand ute efter någon som kan ge mig stöd och hjälp via hotmail eller dylikt. Sedan om vi lyckas träffa varandra en gång är det bara kul! :)

Är du möjligen villig att lära ut? Skicka ett mejl så kan vi höras vidare!

Hälsningar

Sara

sarut_93@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tjena, kille på 21 år som vill börja lajva och göra debut 2012=) bor i bohuslän strax norr om uddevalla men kan åka på lajv i hela sverige!

Är öppen för förslag om roller.

Skriv till mig på myskopysko@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tjena mors :)

Jag är 14 år och är väldigt intresserad av lajv, har vetat om att det existerar i kanske tre år nu. Känner ingen som lajvar och har aldrig lajvat eller något innan, helt nybörjare. Ifall nu inte att klä ut sig och leka med sin lillasyster räknas.

Jag bor i Göteborgs centrum och söker en fadder eller någon som kan hjälpa mig och kanske även min syster, hon är 10 år.

intresserad av alla slags Lajv

Denna email adressen får ni tag i mig !!

Johanna@sfnixen.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej, är det någon erfaren lavjare som kan svara på om det finns (dag?)lajv att börja på för för yngre, i det här fallet en pojke född -00. Och ska jag som mamma skicka iväg en så ung kille själv bör det ju vara med någon slags fadder. Eller finns stora välorganiserade lajv där hela familjen kan vara "bybor" för en eller ett par dar, inkl. föräldrar och lillebror? Kunde ju vara en bra start att prova på. Vill äldre ungdomar hellre vara "ifred" från vuxna eller finns det inte en poäng med blandade åldrar för att skapa ett trovärdigt land...?

Det kanske rent av finns organiserade ledarledda lajv för yngre barn, tips?

Maila gärna oss på johanna@furudalsbruk.se Tack :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svarar här så kan fler se svaret.

www.barnlajv.nu är väl egentligen den enda lajvkampanjen med fokus på just att introducera barn i lajvhobbyn. Mitt intryck är att detta är lite av den slags lajv många barn gärna åker på, med mycket action och äventyr och tydliga uppdrag. Lajven äger rum runt Katrineholm. Det kan dyka upp enstaka barnlajv på andra platser i landet då och då, man får hålla lite koll på www.spelkalender.se

Att åka på ett bylajv som förälder med ett barn går jättebra, det som kan ställa till det lite är om det är några läskiga grejer på gång under lajvet som kan skrämma små barn, men pratar man med arrangörerna brukar de kunna tänka ut lösningar. Åka på något lite större lajv skulle jag också göra, så finns det med största säkerhet fler vuxna med barn där. Blandade åldrar brukar räknas som ett plus, och föräldrar är det i princip alltid brist på, så ni är med största sannolikhet varmt välkomna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i åtvidaberg utanför linköping, vill mest meddela att om det är nån som behöver en fadder så kan jag tänka mig att ställa upp! Maila eller pma - båda ska finnas här nedanför. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

23 årig man från Falkenberg som har velat pröva på lajv något år, men har ingen aning om var, när eller hur.

Söker därmed en fadder som kan hjälpa och berätta om detta.

Kan nås på mail:

Martin.winberg88@hotmail.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hejsan! Jag är en 14 årig kille som skulle vilja ha en fadder som kan lära mig att lajva. Bor i Sundsvall kan åka en bit i värsta fall. Finns att nå på Ericdalsten@gmail.com

Mvh/Eric.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Hejsan! Jag är en 14 årig kille som skulle vilja ha en fadder som kan lära mig att lajva. Bor i Sundsvall kan åka en bit i värsta fall. Finns att nå på Ericdalsten@gmail.com

Mvh/Eric.

Kan även tänka mig att gå på elerias lajv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej :) har varit intreserad av lajv sen jag typ var 12 och har ett antal gånger försökt få med mig kompisar och komma iväg men har alldrig lyckats =\ men så jag jag denna tråd och tänkte ge det ett försök igen.

Är en 18 årig kille som letar efter en fadder eller grupp som kan tänka sig ta imot en nybörjare utan lajverfarenhet men har spelat en del rollspel. Jag har ingen större kunskap i att sy kläder eller hålla på med hantverk men är välldigt villig att lära.

Jag kommer för det mästa ha gott om tid och resurser och ska göra mitt bästa om någon är intreserad av att lära känna mig :)

Är intreserad av fantasy eller medeltidslajv och har främst min syn insiktad på eleria lajv men är öppem för alla förslag

Bor i eskilstuna trakten så städer som västerås och sthlm är nära och bra men eventuelt så skulle kanske längre bort funka beroende på avstånd såklart ;)

Om ni är intreserade kan ni skicka ett mail till "willardxp@gmail.com" så vore det välldigt uppskattat! Hoppas vi hörs!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej vi är ett erfaret gäng som hållt på i många år med alla möjliga sorts roller inom fantasy lajv, vi har lång erfarenhet av hantverk och att tänka på tips. Jag är då villig att ställa upp o ta emot frågor o hjälpa en nybörjare. Möjligt också ta med oss nybörjar om det passar i gruppen det man nu vill spela=).

För övrigt en 27 åring boende i Västerås.

Skicka mail till jacob@ekekrantz.se

MvH

Jacob Ekekerantz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu