Gå till innehåll
Gäst norrbysa

Lajvfaddrar sökes.

Recommended Posts

Gäst

jaha, ska väll testa deta då.

Ser att jag är lite över medelålder i dena tråden men va fan.

jag är 19 år och bor i skåne, Perstorp. Jag har länge varit intresserad av Lajv och har länge tänkt att börja men jag har varit för mycket av en data nörd så det har inte blivit av. Men nu vill jag börja med Lajv och jag behöver hjälp med ALLT. Jag vet vad lajv är men jag vet inte hur jag börjar med det. Så jag letar efter någon som kan vägleda mig, hjälpa mig med uttrustning och dylikt samt följa med mig på Lajv, ialla fall mitt första :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
jaha, ska väll testa deta då.

Ser att jag är lite över medelålder i dena tråden men va fan.

jag är 19 år och bor i skåne, Perstorp. Jag har länge varit intresserad av Lajv och har länge tänkt att börja men jag har varit för mycket av en data nörd så det har inte blivit av. Men nu vill jag börja med Lajv och jag behöver hjälp med ALLT. Jag vet vad lajv är men jag vet inte hur jag börjar med det. Så jag letar efter någon som kan vägleda mig, hjälpa mig med uttrustning och dylikt samt följa med mig på Lajv, ialla fall mitt första :)

Kanske borde nämna att min mail är Isyr@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej, jag är en 14 årig kille som söker lajvgrupp.Jag är nybörjare men angangerad. Få börja lajva nästa år. Bor i malmö och har sommar stuga i båstad. Intresserad av fantasy lajv.

mail: dannek94@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej, jag är en 14 årig kille som får börja lajva nästa år. Då skulle jag vilja ha en lajv fadder som kan ta med mig på ett lajv ( ett enhörningslajv kanske) och hjälpa mig

Tack dk

mail:dannek94@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Jag jag är en kille på 24 år och bor i nordvästra skåne i Båstad. Jag skulle vilja hänga med på ett lajv här runtomkring kring trakterna jag bor. Vet vad lajv är och så men inte så mycket mer. Har sett Barda på tv och sånt och gillar fantasy i allmänhet. Spel och filmer och sånt. Det närmaste jag kommit lajv är riddarspelen som brukar vara här. Det är medeltid och sånt och man kan köpa lite saker som säkert kan användas till lajv. Köpte själv en pilbåge där. Typ hänga med en helg för att se hur det är. Främst då fantasy lajv. Bågskyttar, krigare allt sådant där. Alver etc. Men det behöver inte ens vara ett riktigt lajv. Bara man träffas och gör det som en kul grej utan någonting bara för att få en inblick i det och ha roligt och komma ut i naturen. :D

Min mailadress är: therradon@passagen.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag söker grupp som har lust att lajva inom Enhörningen och i sthlm (med undantag) med mig som är nybörjare. Har icke lajvat förr, har inga rollspelserfarenheter, men känner mig ändå inte helt lost. Har många lajvare i vänskapskretsarna, men känner att jag vill lajva med andra grupper. Har även en egen tråd här med namn '/join', som ni gärna får besöka. Känner att jag helst inte vill lajva som människa eller liknande, utan köra på något roligare, som skogsvarelse, pirat eller något. Kanske kan man slå ihop en grupp nybörjare med några mer erfarna, och sedan sticka på något Enhörningslajv? Förmodligen finns sådana förslag i tråden, det är bara jag som inte orkat läsa. Och sen så är jag 14 år, förresten. 15 i januari.

Puss (:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
har en hel del kontakter inom Enhörningen och även hos en del större skogsvarelse och människo grupper.

hör av dig vettja:)

Hade vi inte pratat om det här tidigare... ? ;) Du vet att det finns organisationer i din närhet som frivilligt hjälper till vid dylika missbruksproblem.

:P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

jag är en pojk på 12år som bor i södertälje och som skulle vilja lajva nån gång men jag känner inga som har lajvat förut så jag undrar om nån skulle vilja bli fadder till mig:?:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

jag är en pojk på 12år som bor i södertälje och som skulle vilja lajva nån gång men jag känner inga som har lajvat förut så jag undrar om nån skulle vilja bli fadder till mig:?:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tänkte bara berätta att jag har varit på lavj nu. :-) Var med i en prova-på-kurs i Västerås och vi åkte på Enhörningens vårlajv. Det var väldigt kul och jag skulle deffenitivt göra om det om jag hade några att åka med. Jag har inga kompisar som gillar lajv tyvärr. :-(

Tänkte be moderatorn att ta bort min msn-adress i inläggen ovan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hej jag e helt ny när det gäller LAJV och dylikt, jag har aldrig sett ett LAJV irl, dock skulle jag vilja delta i ett som svartblod, dessvärre har jag inga polare som är kunniga i detta ämne eller e super sugna som mig på att åka på ett LAJV, eftersom vi är ungdomar som måste köpa kläder och dylikt emellan åt så kan ju LAJV sakerna inte kosta hur mkt som helst.

Så finns det någon som vet billiga sidor som har bra svartblods "kostymer" och tillbehör, så kan ni gärna skriva dem nedan. :)

Och så skulle det vara kul att få kontakt med antingen en person eller en som vill bli fadder, dock så vill jag helst att ni bor nära Stenungsund, Göteborg eller Uddevalla eftersom jag inte har varken bil eller pengar till att åka över halva Sverige.

Adda min msn om ni känner att ni vill ge mig ytterligare info än vad ni kan tillföra här eller om ni har lust att bli en fadder och visa vägen till er eller någon bra clan, skulle vara snällt som fan.

Msn: Kim__pan__boy@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjao: )

ska själv åka på mitt första Enhörnings lajv nu till våren och tar mer en gärna med mig flera nybörjare så att vi kan spela tillsammans, vi ska vara en människogrupp med Milismän och kommer huvudsakligen att vara i Navle by.

gruppen har redan några knutna kontakter med andra erfarna lajv grupper på området som kommer att lajva med oss och hjälpa till vid behov^^

du som läser det här och vill åka med oss kan ju lägga till mig på msn: stokejd@hotmail.com

alla åldrar är välkommna samt både flickor och pojkar:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har aldrig lajvat men skulle mer än gärna börja, fantasy lajv i första hand. Försökte hitta en fadder för ungefär ett år sedan men jag blev inte bönhörd. Men det låter som om det finns flera som är villiga att ställa upp. Jag bor söder om Stockholm, så någon i området vore trevligt. Och efter som jag inte är 18 så har jag förstås ingen bil, så jag kan inte fara omkring hur som helst. Jag är förövrigt en 15 år tjej (16 i november), med bra fantasi. Om det skulle vara någon som skulle vilja hjälpa mig så är min msn; karin@urberg.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej! ja gär en kille som alltid har velat prova på och nu i sommar tänkte jag och min kompis åka på enhörningens EH lajv men som sagt vad kan det vara bra med lite hjälp och så vi bor i stockholm jag är 13 och min kompis 16 hoppas på hjälp :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.