Gå till innehåll
Gäst norrbysa

Lajvfaddrar sökes.

Recommended Posts

OBS!!!

Flera har påpekat här att om man inte skriver med några kontaktuppgifter så går de inte att få tag på dvs inlägget med upprop om att man söker fadder blir väldigt meningslöst.

Glöm alltså inte att ha med någon kontaktuppgift, gärna flera alternativ typ mail, msn, mobilnummer etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.. är en tokig 21 åring som letar efter ett nybörjarlajv... det ska vara einom medletiden. Nån som är villig att ta hand om fallet med mig, utlovar många skratt, för jag är en mästare på att ställa de mest konstiga frågorna ;) Bor i Kristianstad, som ligger i skåne! Emma är mitt namn....

Skicka hit: emma.rooth@hotmail.com eller adda mig på msn med samma adress.... Snälla hjälp mig någon ;) Kram på er alla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! HEter Eddie och är 16 år och bor i arvika (värmland) och skulle behöva en lajvfadder. ÄR vädligt sugen på att börja lavla men vet inte hur/vart jag borde börja. SKulle gärna uppskatta ifall nån tippsade om nån förening i närheten av arvika eller nånstans i värmland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej jag är en 15 årig kille som bor nära örebro jag söker en lajv fadder till de flästa lajv( gärna fantasy!) jag har lajvat vampire i nära 2 år och vill nu vidga mina horisonter jag har även holt på med teater i 7 år kan nås på min msn mujaren@hotmail.com vi hörs //magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej jag är en kille som är 14 år och heter Axel som hållit på med lajv i snart 1 år men det är först sen i höstas jag har börjat köra seriöst och jag skulle gärna villja ha en lajvfadder jag bor i skåne och håller mest på med fantasy och medeltida lajv har ännu inte varit på något lajv pga brist på utrustning och erfarenhet jag skulle uppskata att få en lajvfadder som bor i skåne blekinge eller halland för det ligger närmast som kunde ta med mig på något/några fantasy eller medeltids lajv snälla hör av er på mars_morot@hotmail.com tack i förväg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag är en snart 18-årig tjej från Örebro som skulle vilja prova på lajv, och därför söker jag nu en lajvfadder. Känner ingen som håller på med det, och är därför helt oerfaren. Är främst intresserad av medeltids- och/eller fantasylajv där det inte krävs alltför avancerad utrustning och som inte är jättedyrt. Jag bryr mej inte om lajvfaddern är tjej eller kille, men personen ifråga ska helst vara mellan 16 och 25. Bör bo i örebro med omnejd.

mejla mej på godmorgonjuice@hotmail.com om du är villig att berätta mer om lajv och/eller ta med mig på något!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej!

Jag är en snart 18-årig tjej från Örebro som skulle vilja prova på lajv, och därför söker jag nu en lajvfadder. Känner ingen som håller på med det, och är därför helt oerfaren. Är främst intresserad av medeltids- och/eller fantasylajv där det inte krävs alltför avancerad utrustning och som inte är jättedyrt. Jag bryr mej inte om lajvfaddern är tjej eller kille, men personen ifråga ska helst vara mellan 16 och 25. Bör bo i örebro med omnejd.

mejla mej på godmorgonjuice@hotmail.com om du är villig att berätta mer om lajv och/eller ta med mig på något!

Hej igen allihopa!

Vill tacka jättemkt för all respons jag fått från alla erfarna lajvare som varit villiga att hjälpa till! Jag hade ingen aning om att lajvare var så grymt trevliga och hjälpsamma. :D jag har inte lyckats lista ut om man kan "ta bort" sitt inlägg, så därför skriver jag nu: jag har fått en massa hjälp från flera personer, så jag behöver faktiskt inte fler lajvfaddrar. tack så jättemkt för all hjälp! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
...jag har inte lyckats lista ut om man kan "ta bort" sitt inlägg...

Det var lite skumt, förr fanns det en liten knapp som man kunde trycka på för att radera sitt eget inlägg i en tråd men efter uppdateringen av forumet så verkar den ha försvunnit. Kanske finns det en förklaring eller så har det bara missats... Anna (moderator), har du nån koll?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rackarns vad mysko... NU dök knappskrutten upp i det inlägg jag skrev nu. Men den finns inte i mina äldre inlägg i samma tråd som jag kollade upp. Nåja, så är livet.

Du Molnfrinatt, nere i högra hörnet av ditt inlägg så har du en knapp med ett X i. Den använder du för att radera ditt inlägg. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du Molnfrinatt, nere i högra hörnet av ditt inlägg så har du en knapp med ett X i. Den använder du för att radera ditt inlägg. :)

Hm, finns inget litet x där :S *tittar närmare* nä... weird. men det får väl stå kvar där då ^^

men nu ser jag det på det här inlägget! (ändrat det i efterhand) men inte på mina förra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OT: Jag tror att det är så att man bara kan ta bort sitt inlägg om ingen annan skrivit efter det i tråden... det är så på andra likadana forum iallafall.

Iom uppgraderingen sker lite småsaker efterhand så bli inte förvånade om något (en knapp eller något sånt) flyttas, eller fungerat lite annorlunda med allt nytt.

MVH/moderatorANNA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
OT: Jag tror att det är så att man bara kan ta bort sitt inlägg om ingen annan skrivit efter det i tråden... det är så på andra likadana forum iallafall.

Iom uppgraderingen sker lite småsaker efterhand så bli inte förvånade om något (en knapp eller något sånt) flyttas, eller fungerat lite annorlunda med allt nytt.

MVH/moderatorANNA

Tack! Mysteriet löst!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Föreningen Spel & Tidsresor startades specifikt för att hjälpa nya lajvare att komma in i hobbyn. Förutom att arrangera lajv har föreningen under året ett antal kurser i allt från drama till latexmasktillverkning och sömnad till föreningsteknik. I föreningen finns ett antal personer som har många många års erfarenhet av de flesta lajvgenrer och är villiga att hjälpa nybörjare genom att svara på frågor, hjälpa till att hitta/göra utrustning, tipsa om lajv och faddra i allmänhet.

Föreningens säte och verksamhet är i huvudsak centrerad till Karlstad med uppsamlingsområde i huvudsak södra Värmland. Men för de som gärna reser för att delta i aktiviteter ordnas fri övernattning. Vem som helst är välkommen att bli medlem och delta i alla föreningens aktiviteter oavsett ålder eller tidigare erfarenhet utom för vår lajvkampanj där man måste fylla sexton innevarande år för att delta.

Om du letar fadder eller på annat sätt vill ha hjälp i frågor som har med lajv att göra så hör gärna av dig till kenny@caferouge.se

Mvh

/Kenny Lee Iker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

tja jag är 13 tjej. jag skulle vilja ha fader lr bara någon att prata med. jag bor i vallentuna( = vid täby- stockholm). jag är ganska oerfaren med lajv (men är dock närvarande SM mästare i karate , så jag har ganska bra sjävkontrol 8) fan va skrytter :shock: ).jag letar efter något nybörjar lajv för yngre vilket som hest fantasy , vamp va som helst ganska nära trakten.skulle va fet kul. :)

jag har ett gäng kompisar som skulle vilja testa men först efter mitt betyg

sorry för min stavning

msn "moran.bjo@hotmail.com"

samma mail

mvh moa :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag är 14 1/2 år och jag söker en lajvfadder som bor i västmanland, Jag själv bor i Norberg. Och jag har letat och letat efter någon lajv intresserad men hittar ingen så jag försöker här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag behöver lite hjälp med allt som kan kopplas till lajv. T.ex kläder, sovrum, lajv o.s.v...

Jag är 14 årig kille och har ett par kompisar som också vill lajva. Vi bor i Kristinehamn (4 mil utanför Karlstad) och skulle vilja åka på nåt lajv till sommarn, helst fantasy lajv men medeltida går väl bra.

maila gärna till rasmus.arvidsson@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej (föga fantasifullt, men det är en start)

Jag är en 17 årig dramaelev och tillika spelledare levandes i göteborgsområdet som bara råkar ha sömnad och ringbrynjemakande som hobby. Med andra ord så har lajvande i ungefär två år känts som den naturliga fortsättningen på mitt intresse. Problemet är bara att jag inte så att säga har rätt bekantskapskrets för det, så jag har aldrig kommit iväg (visserligen blev jag bjuden till the Gathering, men det känns lite stort att börja med, om ni förstår vad jag menar...). För det mesta brukar jag kunna vara flexibel, och jag gillar utmaningar, men eftersom jag spelleder fantasy så känns det som det mest logiska stället att börja. Erkännes dock att jag är intresserad av vampyrer, så det säger jag inte nej till heller. I vilket fall, tack för en bra tråd, och om någon känner sig manad så finns jag att nå på leitha@hotmail.com (MSN) eller keithra@gmail.com (om du nu föredrar mail). Skype och liknande så som helgon finns, men det känns onödigt att ta upp utrymme här med det.

Immith

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej jag vill också vara med :)

Jag är förövrigt 15,bor i tja ''in the middle of nowhere''(typ i skogen söder om södertälje)men kan ju lätt ta mig till stockholm

jag vet igentligen inget als om lajv(jag bara låtsas)men det kan vi väll ändra på? :D

jag skulle nog behöva veta det mesta om vad som behövs av utrustning och förberedelser för ett lajv och...

ja som ni ser typ alt :wink:

jag är nog mest intreserad av fantasy men medeltid funkar bra

hör gärna av er på: stromblad.edvin@gmail.com eller på msn: svanedvin@hotmail.com

tack jag hoppas ni har överseende med ännu en noob :D

/mvh Edvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Jag heter Samuel och är 15 snart 16 år gammal. Bor i Örebro och söker lajvfadder. Har varit mest intresserad av Fantasy Lajv och har börjat sy kläder (byxor, ett slags tabardliknande linne och snart tunika). Behöver veta lite mer om lajvandet i stort med pengar, boende mat med mera. Uppskattar om någon kunde följa med på mitt första lajv så att jag inte blev så ensam.

Tack på förhand!

Samuel

Msn: ivar_green@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.