Gå till innehåll
Gäst norrbysa

Lajvfaddrar sökes.

Recommended Posts

Söker lajvfaddrar

Jag 39 fyllda (alldeles nästan igår typ)

Bor i Smara som ligger nära Edsbro i Roslagen (Stockholms län men ca 2 mil från det ökända Knutby)

Har mindre lajverfarenhet för ca 13 år sedan och ett litet nybörjarlajv förrförra sommaren... men känner mig i allt som en nybörjare.

Önskar att lajva under det här året... föredrar Fantasy/medeltid.

Är Visby-veteran... (tältlägret osv)

Önskar att få kontakt med folk som är beredda att få en gammal kärring att funka i lajv...

Har en del utrustning... men behöver tips om mer utrustning.

Vill kunna pyssla tillsammans med mer erfarna lajvare...

Önskar att ni bor i min närhet och kan tänka er att ägna någon kväll i månaden att diskutera och pyssla utrustning osv...

Eva/Lady Silver Wolf

(som drömmer om ett stort följe som skyddar och stärker mig mot fiender)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag är 15 år och har i ca 2 år gått och funderat på att lajva, har lite problem med att skaffa utrustning för jag ska även på hultsfreds festivalen i sommar så det kommer kosta relativt mycket där. kanske kan undvara en tusenlapp eller lite mer :).skulle vara bra med någon fadder i området som kan ge mig tips på lajv och hjälpa mig lite. Jag har ingen erfarenhet av lajv eller rollspel.

Jag bor i Eksjö i småland, ganska nära jönköping och är intresserad av fantasy lajv endast. är kille förresten :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

oj, det är jag igen (15 åring intresserad av fantasY) min email är D3monic@hotmail.com ja den är något fånig :) men den är gammal så klaga itne! :lol: skriv till mig på msn för att kontakta mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är en 28-årig medeltidsnörd som är sugen på att börja lajva.

Utrustningen är inga problem, men jag behöver någon att åka tillsammans med som kan lajva mot mig så att jag förstår hur det går till. Annars är jag rädd att jag bara står tyst i ett hörn och tittar på hela lajvet. Denna person bör bo i närheten av Linköping så att vi kan träffas några gånger och prata ihop oss om intriger m.m.

Jag kommer att ställa irriterande många frågor i början, men sedan tror jag att jag kan vara en tillgång i en lajvgrupp, med mina kunskaper om medeltida dräkt och hantverk.

Jag är intresserade av realistiska fantasylajv och vill inte själv vara engagerad i strid eller avancerade politiska intriger, utan vill mest testa att leva som en annan människa i en annan värld. Hantverkare eller bonde känns lagom, men kanske även någon sorts tjänstefolk. Det av sommarens lajv som verkar passa mig bäst är "Stolthetens pris", men jag kan tänka mig något annat också.

Karin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Möjlig fadder till de som behöver en.

Heter Tommie och bor i Kinna (3 mil från Borås).

Har lajvat sedan -93 och har erfarenhet från fantasy/medeltid, cyberpunk, sci-fiction och nutidslajv. De som behöver lite råd och tips kan ju höra av sig.

Har email: tommieaugustsson@hotmail.com

eller telefon 0320-15055

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag söker fadder i Stockholmsområdet (bor själv i Bro).

Jag är en nittonårig tjej, nyinflyttad från Jönköping. Har lajvat en gång 2003 och spelat en del bordsrollspel, men ser mig själv som nybörjare. "Erfaren nybörjare", som en del så fint kallar det :) Ny, men inte helt okunnig :P

Är intresserad av att prova det mesta, men kanske främst medeltid/fantasy. Rollmässigt är jag också även väldigt anpassningsbar och villig att prova det mesta.

Msn: strayfool@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För alla er som bor i Lund med omnejd (så stor som ni orkar :P)

Så kan jag och min förening stå till tjänst!

Kolla gärna på Hemsidan: http://hlidskjalf.vilya.net/

Eller forumet som är halft provosoriskt..: http://www.getphpbb.com/phpbb/index.php ... hlidskjalf

Annars når ni mig lättast på majl: asgeirr_spjuth@hotmail.com

(Jag har för övrigt samma msn)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Möjlig fadder eller bara en person att fråga för de som vill ha sådan...

Ålder: 30

Bor: Göteborg

Kön: Kille

Erfarenhet: har lajvat (fantasy) i 5 år mest m'nniska men prövat på andra roller (dock ej alv). Svarar gärna på frågor och så via mail och MSN (samt helgon som jag är inne på väldigt sporadiskt men ibland så... ).

MSN: varg_14@hotmail.com (inte mailen)

Mail: Vargman@telia.com (skriv gärna lajv-fråga eller så i ämnesraden för att inte de ska försvinna bland massa andra mail)

helgon (endast där sporadiskt dock): Durmacil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag söker en lajvfadder :) Har varit ganska intresserad av att pröva på att lajva, och om det är något för mig, fortsätta med det, ett bra tag, men jag känner ingen som lajvar.

Jag är väldigt väldigt blyg, och har svårt att ta kontakt med personer, vilket ledde mig hit. Skulle behöva en fadder, som kan hjälpa mig igång, svara på mina frågor, komma med råd och tips, Hjälpa mig med första lajvet (Alltså att jag får "hänga på", inte bara hjälp med förberedelser.) och så vidare...

Är mest intresserad av fantasy-/ och vampyrlajv, men är öppen för det mesta.

Namn: Jasmine

Ålder: 18

Bor: Nordvästra Skåne

Mail/MSN: Sminigram@hotmail.com

Helgon: Smini

Tackar för mig :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag är en 19årig kille som länge varit pigg på att lajva men som aldrig blivit av direkt. (Jag tror) jag skulle passa in i Fantasy lajv det känns som det är mest "jag".

En bra fadder som vet hur man tar hand om totala nybörjar som helst bor i trakterna runt stockholm, kontakta mig mycket gärna.

anden2000@hotmail.com va mailen (antingen skicka ett mail eller varför inte adda mig på msn)

MVH

Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag är 14 år och skulle gärna börja meed lajv. Döm mig inte för min ringa ålder, jag är väldigt antosiastisk och vill lära mig. Jag bor i göteborg, och är mest sugen på medeltids lajv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan Jag heter Robin och bor i Halmstad, jag och en Kompis har blivit sugna på att lajva med hade behövt hjälp eller ha en "lajvfadder" som hade kunnat hjälpa oss med att bygga utrustningen och följa med oss eller ta med oss på ett lajv så att man kommer in i det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

jag är en kille på 13 år och jag är nybörjare på lajv och bor i lund så jag tänkte jag kanske kunde få en fadder som inte är nybörjare och inte proffs :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej! Jag är en Nybörjare som är 14 år och jaa har aldrig lajvat förrut men har gått på teater och pilbågsskytte !:) Jag bor i stockholm och skulle vilja ha en lajv fadder :) Tackar på förhand!:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag är en Nybörjare som är 14 år och jaa har aldrig lajvat förrut men har gått på teater och pilbågsskytte !:) Jag bor i stockholm och skulle vilja ha en lajv fadder :) Tackar på förhand!:)

jag är en kille på 13 år och jag är nybörjare på lajv och bor i lund så jag tänkte jag kanske kunde få en fadder som inte är nybörjare och inte proffs :lol:

Hade de inte vart bra o skriva hur man kommer i kontakt med er då ni inte är reggade på forumet och man ej kan skicka PM eller se er MSN eller mail eller något alls... Jag bor inte i nån av era städer men de som gör har nu ingen chans att kontakta er alls...

De är ju kostnadsfritt att registrera sig och man kan då även få mail om de blir svar på några trådar man postat i o.s.v.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

hej hej!!

Jag är en 13 åring malmö.

Jag söker en fadders som kan hjälpa mig med mycket eftersom mina föräldrar inte vett nått och inte kan hitta nån information.

Vill ni hjälpa en nybörjar kille??

de vore skyst tack i för väd DK :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag kan säkert hjälpa dig, men inte utan kontaktuppgifter. :wink:

Det är för övrigt ett tips till alla som skriver här, speciellt gäster. Se till att skriva med någon form av kontaktuppgift som mail eller MSN eller regga er så att det går att skicka PM. Precis som Vargman skriver så kommer tråden hållas renare och lättare att få överblick i.

Och ni som söker faddrar, passa på att kolla vilka som skrivit att de kan faddra i tråden och var inte rädda för att ta kontakt med dem. Trots allt så har man ju skrivit upp sig just för att man kan tänka sig att hjälpa till. Om inte annat kan ni säkert få hjälp vidare. Lajvare är överlag hjälpsamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag skulle behöva någon o snacka me över msn/mail om d här (me lajv). Jag har fortfarande inte bestämt mig helt om jag vill börja lajva, jag är 14 år o bor i Eskilstuna. Adda min msn:

Drummer__93@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu