Gå till innehåll
Gäst norrbysa

Lajvfaddrar sökes.

Recommended Posts

Gäst

Jag vill gärna komma i kontakt med någon/några som kan ta med mig på ett lajv och visa hur allting fungerar. Jag en helt oerfaren 22 årig tjej som inte ens umgås i lajvkretsar. Har alltid varit nyfiken och vill nu pröva!

msn: myspys_angel@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejs. Jag skulle gärna också vilja ha en fadder ;) (kanske fel å ta upp här, kanske en egen tråd? säg till isf)

Är snart 20-årig tjej som gärna vill testa på, har aldrig lajvat förut och som norrbysa, umgås inte ens i lajvkretsar eller liknande. Jag bor i Lysekilstrakterna, men fram till April finns jag runt vänersborg :D

erkegris@hotmail.com var mailen . :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min förening har vi testat med faddrar förr och det har slagit rätt så väl ut. Det är framför allt i början när en nykomling inte känner någon som det är fördelaktigt. Vi har en egen lokal där föreningens medlemmar träffas och pysslar och där kan det ibland bli rätt så stökigt och högljutt och som ny kan sådan miljö ibland var avskräckande. Därför har vi ofta ordnat speciella träffar där man sätter sig ner i lugn och ro, fikar och diskuterar kläder, utrustning kampanjvärld osv.

Jag är inte främmande för att ta på mig fadderskapet igen vid behov. Hellre att kunna hjälpa intresserade in i hobbyn och ge dem en seriös approach från början än att de åker på ett sk. nybörjarlajv (ex. EH) och får en klart vinklad bild av hur lajv ska se ut och gå till. Bättre att ta det stegvis och visa på olika varianter i lugn och ro. :)

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är också positiv till fadderskapet. Om ngn vill hänga på ngn gång så är det bara att säga till. Jag lajvar mest i Skåne och Blekinge, främst det sistnämda pga bristen på större fantasylajv i Skåne. Lajvar även vampire och annat skoj som dyker upp. Kan låna ut viss utrustning om det behövs. Kontaktinfo finns i signaturen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ställer gärna upp som sagt var. Bor i Värmland(Sunne/Arvika), är tjugo år gammal, åker gärna på alla möjliga olika sorters lajv och har hyfsat mycket fantasyutrustning att låna ut.

Dessutom planerar jag redan att åka på ett fadderlajv nästa år, och någon extra gruppmedlem blir inte så mycket mer jobb.

/Karl Victorin, karl.victorin@imh.kau.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill hitta lite trevliga lajvare att åka med så kan du alltid gå in på http://www.dalslandlajv.se

I deras forum hänger en hel del trevliga lajvare som säkert skulle kunna hjälpa dig om du skall åka på något lajv.

Vi åker som olika grupper på ganska många lajv per år, och då är det bara att haka på om du vill vara med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan jag är 13-år och är intresserad av att åka på ett lajv men får inte det utan fadder så jag undrar om någon är intresserad av att dra med mig på nåt roligt fantasylajv. jag bor i tranås för övrigt och döm mig inte för min ålder, jag är en erfaren rollspelare som har bordrollspelat i runt 3 år och är absolut ingen boffertomte :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det är en utmärk ide med lajvfaddrar. När jag och mina polare förberedde oss för vårt förska riktiga lajv hade vi en kille Patrik hette han som hjälpte oss med att göra väskor samt ideer och göra pilar. Samt lite annat skjussade upp några av oss till MG3 från Lund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tanken slog mig i går: vore schysst med ett lajv! Var intresserad förr med det blev aldrig av... Bor i Sthlm 20 år... Hjälp någon?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag skulle också vilja testa att lajva, ekonomiskt klarar jag det mesta men undrar hur det går till och liknande, är 16 år och bor i trelleborg, skulle gärna testat, vadsomhelst men helst fantasy.

skicka ett mail om du bor i närheten

ps: kan även ta buss till olika ställen Blekinge m m men maila om du har lust att hjälpa nån som är total nybörjare, jag e inte farligt blyg och ska nog klara det mesta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som vill kan ju höra av sig till mig.

Är huvudarrangör till När Mörkrets Makter Skiftar i sommar. HAr även arrangerat en större mängd andra lajv. Aktiv i SALVS och Pegas (Blekinge).

Spana in hemsidorna och forumen http://www.salvs.se och http://www.pegas.nu

Maila om jag kan hjälpa till med något.

Mvh Emma (emma@salvs.se)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

ja,jag hoppar väl in i denna tråd med då då den känns passande :)

jag har efter en del funderande tänk ge mig in i lajvandets värld.. har kikat lite på bla lajvsverige (blev överväldigad av all info och jag känner mig smått.. borttapad :shock:

vilken/vilka föreningar bör man gå med i? enbart en eller flera?

hur kommer man som nybörjare in i detta?

vart hittar jag snälla människor som vill hjälpa mig in i ”lajvfamiljen” så att säga? :)

att bara kasta sig helt vind för våg in i ett lajv och inte känna någon eller ha en susning om hur man går tillväga känns.. skämmande :roll:

*har en miljard saker som susar i huvet*

skulle vara trevligt om någon tjej skulle vilja ställa upp,då det är lite enklare att diskutera kläder osv då det blir liknande utstyrslar osv ^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förslag nummer 2. Addera alla som är intreserade av att ta sig an en adept eller flera. Alltså, visa var ni fins, faddrar

Så typ liknande

jag faddrar gärna, hör av er om ni vill få hjälp, råd eller kontakt.

namn: Johan röklander

Msn: Sagoharen@msn.com

mail: johan@ncid.org

Typ av lajv: Allätare och går på det mesta och arrar olika.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag är en tjej på 19 år som är helt oerfaren av lajv men som gärna skulle vilja pröva på vampyrlajv. Jag bor i Stockholm så en lajvfadder som bor där lr i närheten skulle ju vara att föredra, bara för att göra saken aningen lättare. Tjej lr kille spelar ingen större roll men någon i ungefär samma ålder och som håller på med/lr har hållt på med vampyrlajv skulle ju vara praktiskt.

Om det är någon som känner sig manad så kan ju personen i fråga kontakta mig antingen här, lr skicka ett mail, adda mej på msn lr varför inte ta kontakt med mig på helgon.

msn: damp_delux@hotmail.com

helgon:hebe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag är en 20 åring som aldrig lajvat men nu är min bror som är 13 i november helt manisk och vill åka på lajv men jag säger utan erfarehet och av vad jag har läst här att han utan erfarehet borde vara lite äldre eller?

När kan man lajva och i villken ålder

P.S Min bror bor i göteborg.

Jag bara undrar!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill gärna ha någon som hjälper till lite då och då, kanske svarar på dumma frågor, men att följa med på lajvet är inget tvång..

Jag är 17 år, tjej, (18 i december) och bor i Lund. Har lite svårt att hitta lajv, även om jag kollar alla kalendrar, och ingen av dem särskilt beskrivande.. moritznina@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag finns i större delen av Norrland och är lajvare sedan ett par-tre år tillbaka. Ställer upp om lajvfadder och finns för tips, råd, småprat och brainstorming och allt annat jag kan hjälpa till med. Är för tillfället stationerad i Sundsvall, dvs nedre Norrland, men det hindrar ju inte mig att hjälpa på avstånd.

Jag finns på msn som en_chans_till@hotmail.com och det är bara att adda. ^^

Helgon: Bast

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej jag är en kille på 15 år som bor i åmål och söker en fadder som kan hjälpa mig med att komma på lajv och ge tips på tillverkning av rustning,kläder och dylikt. Har hört lite om lajv (har kompisar som lajvar) och tyckte det verkade intressant och vill nu ochså lajva

Jag skulle vilja vara med på ett fantasy lajv eller vampyr lajv måste dock inte vara dessa slags lajv men det verkar roligast ^^ . Min msn står längre ner om man vill eller behöver kontakta mig . Mvh Wille

Wilhelm_bodmark@hotmail.com (Jag har ingen flashig Msn ^^)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.