Gå till innehåll
Eleven of nineteen

Soft airgun?

Recommended Posts

Tja

Undrar om det finns några soft airgun spelare i Örebro?

Plus om dom vet någon affär i Örebro som säljer prylar till soft airgun?

Själv känner jag inte till några spelare, och den enda butiken jag vet som säljer Airsoft-prylar är Teknikmagasinet, men de har ju inga ordentliga grejer. Möjligtvis så säljer Bad Ass Sports (tror dom heter så) som säljer Paintball-prylar även Airsoft-grejer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ju då aldrig spelat airsoft eller något sådant.. bara paintball. Så fråga mig inte om de märkena för dem kan jag noll om. Däremot såg jag reklamen hemma hos morsan och noterade att de sålde både bollar och iaf två eller tre olika sorters airsoft "bössor?". Någon pistol och någon ak eller något sådant... de påpekade iaf mycket noggrant att de inte säljs inne i själva affären utan man måste gå till kassorna eftersom det är 18års gräns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag och tre kompisar har just börjat med airsoft, vi har aldrig spelat. Har bara köpt lite vapen som vi väntar på. Men inom en snar framtid så är vi helt klart intreserade att spela. Har dock lite dålig koll på vart man får vara och spela. Bor just nu i Mellringe så vi är ju typ ute i skogen redan :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jonas<<------ah, soft. vi är glada amatörer med dålig budget så vi kör på typ grejer från tradera och liknande. problemet emd mellringeskogen är väl att den inte är så privat. alldeles för stor risk att springa på nån.

jag håller på och letar område själv och sitter och leker med eniros kartor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rusta har dragit in försäljningen av Airsoftvapen nu enligt vad jag läste i förra veckan. Lika bra det för prylarna var nog inte så mycket att ha. ;) Fjäderdrivna plastprylar utan vare sig precision eller hållbarhet. (min gissning)

Ska man ha bra airsoftprylar så köp av en vettig handlare eller av andra spelare. Det finns köp/sälj-trådar på de flesta airsoftforumen och sen kan jag även rekommendera "Blocket". Där säljer många sin utrustning till hyggliga priser.

Andra bra butiker:

http://www.combatzone.se/

http://www.roligt.nu/

Bra forum:

http://www.airsoftforum.se/

http://forum.svenskaairsoftforbundet.se/

http://www.airsoftsverige.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

oki, nu har det gått en tid sen förra inlägget.

är det någon som kan tipsa om nån bana som funkar nu under vintertid i närheten av örebro? helst lite inomhus så det blir lite SiB.

eller vad sägs om en fika helt enkelt och snacka ihop oss?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spelarna jag har är lite utsprida över jul och kommer dröja ett tag innan alla är tillbaka i örebro. Men vore nice om man kunde träffas, har dock inte pratat med dom andra så mycket om att det finns fler spelare men tror dom också vill ha lite fler att skjuta på :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja

Varit lite off senaste tiden, men har kommit igång men den nya terminen nu. Hur var det läste du/ni också vid Universitetet? Vore enkelt om man träffas där någon dag. Kanske under veckan om ni har tid.

Vi har fått våra automat vapen från tyskland så vi är redo, dock har vi aldrig spelat tidigare. Så frågan om joint task force two, säger mig inte så mycket. Innan vi spelar behöver man nog förklare lite regler för vi har bara vapen och vill ut och skjuta :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

i see...tja, jag pluggar iallafall på oru och bor riktigt nära , så en fika är inte helt omöjlig.

regler finns att hitta på diverse lags och events hemsidor.

bara att slänga iväg ett mail med mobilnr eller så

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lite väl mycket necro på den här tråden utan att ha nått vettigt att säga, dessutom finns det en del om airsoft som ligger högst upp på forumets index-sida.

jag hoppas för er skull att ni har tillåtelse från markägaren att vistas och spela på platsen du nämner. kan inte bli några roliga rubriker om ni blir upptäckta annars eller om folk får syn på er och väljer att ringa polis.

Vill ni börja spela ordentligt så finns det många ställen runt om i sverige där spel anordnas, airsoftsverige.com som jag nämnde i den andra tråden är ett bra ställe för att hitta spelare. Registrera dig och gå med i den grupp som stämmer överens med där du bor så hittar du garanterat något i närheten. Undrar du hur man gör det finns det trådar där som förklarar hur.

kom ihåg att använda vettiga skyddsglas dessutom, ingen blir glad av ett förlorat öga. :wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu