Gå till innehåll
Gäst Variag

WW2 online

Recommended Posts

Gäst

Jag undrar om det är många som lirar detta extremt roloiga online spelet?

Själv har jag nu lirat i ca 3 månader och tycker det är forfarande lika roligt.

Så jag bara vill starta en lite disscusion angående detta spel.

Det kan vara vad som helst.

För dom som inte vet vad detta spel är förnågot, då kan jag sammanfatta det.

Det är det storkaligt krig med tusentals spelare som krigar om Europa.

Man kan spela som pilot, man kan köra båtar, man kan vara infanterist, köra pansarvagnar , leka med kanoner och mycket mer.

Själv tycker jag att detta spel är mycket roligare än Battlefield 1942.

Men som sakt var shriv gärna synpunkter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det generella problemet med den sortens spel har historiskt varit att det inte varit särskilt intressant att vara någonting annat än general eller dylikt (för dassigt att spela kanonmat).. har de löst den biten? Hur? Är det som en firstpersonshooter med kanonmat (datorspelare, inte bara mänskligt motstånd) oavsett vad man gör.. eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Man går upp i rang u mer missions du gör som exempelvis attackera en stad eller försvara en stad.

Ju högre rang du har desto mera får du säga till om i planeringar av oprationer.

Om du har kommit upp till general eller fältmarskalk då kan man planera stora oprationer som andra spelare uför på dina order... men du kan fortfarande vara med på slagfältet och dirigera order.

Det finns en viss form av klaner fast det kallas för squads som man kan gå med i.

Då kan man få medaljer och dylikt.

Men det är svårt i börgan när man inte känner nån.

Men alla är snälla och hjälper till så gott dom kan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Dom säger att man måste ha en monsterdator med 256mb och stark dator men jag har en p3 500 o gforce 4 och internminne 196 och det flyter bra på någolunda bra grafik.

Landskapen är väldigt detalgerat och kanoner, infanterister, pansarvagnar m.m är otroligt snyggt, faktislt snyggare än bf1942.

Motsåndet är alltid andra spelare utom fasta kanontorn och kulsprutenäste. men annars är allt du ser på skärmen är andra spelara.

Allt utspelar sig på samma slagfält i Frankrike delar av Luxenburg, Belgien och Holland.

Kartan är 1:2 av den riktiga utan.

Jag lovar om ni testar detta spel så kommer ni inte att ångra er.

Om ni köper tidningen svenska pc gamer så får ni testa det i 2 veckor o då är det fullversionen deräfter kostar det ca 130kr i månaden, men det är det värt.

Om ni testar spela så Tyskland vi behöver mer folk.

Dom allierade kör över oss nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu