Gå till innehåll

Deriel

Medlem
  • Innehåll Antal

    108
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Projektbidrag

    Inget. Den är slut, som det står på hemsidan.
  2. Kalender

    https://www.google.com/calendar/b/0/emb ... /Stockholm Det kan göras om jag kan få tillgång till widgeten.
  3. Kalender

    Det finns nu en kalender på hemsidans framsida med kommande mötesdatum, vi ska ordna en ordentlig kalender för hemsidan, där man kan se saker som händer i distriktet även utanför styrelsens arbete. Men kalendern just nu innehåller dock endast datum för kommande mötesdatum.
  4. Mötessammanfattningar 2011

    Här kommer en liten kort sammanfattning av styrelsemöte #5 (2011-04-09) Vi fördelade de arbetsområden som fanns kvar. Under året kommer ansvarsområderna se ut som följer för styrelsen: Utbildningsansvariga: Robert Jonsson och Jonatan Dahlander Ekonomiansvariga: Dennis Holmén och Olle Melander ITansvarig: Dennis Holmén Webbansvariga: Dennis Holmén och Leo Ryberg Information- och PRansvariga: Hampus Ahlbom och Jonatan Dahlander Det ska understrykas att alla "ansvarsområden" inte nödvändigtvis innebär att man tar kommando eller får en mängd arbetsuppgifter, det kan vara något så enkelt som att vara kontaktansvarig för den grenen. Vi ska strukturera upp detta på något bra sätt och sen presentera det och styrelsen på hemsidan. Vi beslutade: att bevilja föreningen Pööbeln ett projektbidrag på 3300 kr för en Warhammerturnering. att bevilja föreningen TROLL ett projektbidrag på 1097 kr för en riktad satsning i att sprida spelet "A Game of Thrones: Living Cardgame". att vi ska införskaffa en distriktstelefon till kansliet. att anta en ny kanslipolicy samt en alkoholpolicy, de kommer upp på hemsidan snarast. att vi skickar Robert Jonsson och Hampus Ahlbom som representanter till slaget.
  5. Stora datorn i datorrummet

    Då den stora datorn i datorrummet har levt ett väldigt väldigt långt liv mår den mindre bra nu. Vi i IT-gruppen ska ta och först ge folk en chans att rädda eventuella saker de har på datorn. Onsdagsmiddagen den 20de April kommer den troligtvis att försvinna, så har ni något kärt på datorn är det bäst att ni sprarar undan det innan dess.
  6. Om Gotlandsansvarig

    Jag skulle vilja be moderatorerna att dela upp den här tråden och flytta diskussionen kring ansvarsområden till en ny tråd om ansvarsområden, så att vi håller tråden med mötessammanfattningar "ren" och fin.
  7. Mötessammanfattningar 2011

    Beviljade ni 20 lax till till dom? Ni gav dom redan 20 från möte nr 2.Ursäkta, jag använde tidigare sammanfattningar som mall, kom med av misstag igen.
  8. Studiefrämjandets årsmöten

    Vi i Sverok Stockholm är en av Studiefrämjandets medlemsorganisationer och har rätt att skicka ombud till deras årsmöten. Vi i styrelsen vill här höra med distriktsaktiva om det finns några eldsjälar som gärna åker och påverkar Studiefrämjandets arbete i Sverok Stockholms namn. Till Södra Stockholm har vi rätt att skicka 2 ombud och mötet är den 22 mars klockan 19, Jonas från styrelsen har redan anmält intresse, säg gärna till om du vill följa med honom för att få en inblick i vad dom håller på med där nere i söderort. Till Centrala Stockholms årsmöte har vi rätt att skicka 3 ombud, och mötet är den 31 mars klockan 17:30, vi har två lediga platser dit. Till Stockholm Norrort har vi anmält Jonatan och Dennis från styrelsen att åka, hör av er till de om ni vill att de tar upp något speciellt på mötet. Till Stockholms Läns årsmöte har vi rätt att skicka 3 ombud, och mötet är den 28:e april klockan 17:30, och vi ska senast ha anmält våra ombud den 1:a april, anmäl intresse innan dess om ni vill åka. Anmäl intresse genom att maila dennis.holmen@sverokstockholm.se, med motivering om varför just du ska få åka, ifall vi får betydligt mer intresse än vi har platser, samt telefonnummer så att jag kan nå er om något problem skulle dyka upp i anmälningen. Det är först till kvarn som gäller, jag uppdaterar posten allt eftersom. De som anmäler sig kommer få närmare detaljer om själva mötet samt handlingar så snart som möjligt.
  9. Mötessammanfattningar 2011

    Här kommer en liten kort sammanfattning av styrelsemöte #4 (2011-03-12) Vi fördelade arbetsområderna, vi valde att på många punkter ha mer än en ansvarig för att minska bördan på varje individuell person, så att man alltid har en backup. Vi inrättade även kontaktpersoner för verksamhetsgrenar, tanken är att vi ska få ut att det är dessa personer man kan kontakta med frågor om specifika verksamhetsgrenar inom Stockholmsområdet. Under året kommer ansvarsområderna se ut som följer för styrelsen: Bidragsansvariga - Dennis och Olle Kansliansvariga - Robert och Jonas Bokningsansvariga - Dennis och Jonas Gotlandsansvariga - Jonatan och Joakim Bussansvariga - Dennis och Joakim Kontaktansvariga - Dennis och Joakim Rättviseansvariga - Hampus, Jonatan och Joakim Arkivarier - Dennis och Joakim Kontaktpersoner för verksamhetsgrenar: Brädspel - Olle Figurspel - Jonas och Dennis Kortspel - Joakim Lajv, rollspel och verklighetsspel - Hampus, Jonatan och Joakim [*]Lokalansvariga - Jonatan och Robert Det finns ett antal ansvarsområden kvar som vi bordlade till nästa möte. Vi beslutade: att vi ska inrätta ett postfackssystem på kansliet, så att föreningar kan få sin post knuten till en central plats istället för en privatperson så att de behöver göra färre adressändringar, och färre saker missas. att vi ska börja ta fram en IT-policy.
  10. Mötessammanfattningar 2011

    Här kommer en liten kort sammanfattning av styrelsemöte #3 (2011-02-26) Vi beslutade: att bevilja föreningen Unionen sitt sökta projektbidrag på 4'000 SEK. att vi ska arrangera bussar till Närcon. Vi pratade även om att skapa en policy kring störningselement vid distriktets aktiviteter, samt påbörjade jobbet med att titta på lokaler för lokaldabasen.
  11. Mötessammanfattningar 2011

    Här kommer en lite försenad sammanfattning av styrelsemöte #1 (2010-02-06) Vi beslutade: Vi valde Dennis Holmén till sekreterare. Vi valde Robert Jonsson till vice ordförande. Vi valde Jonas Lindgren till vice kassör.
  12. Möteskalendarium?

    Sa ni inte att det var 12 mars, 26 mars och 10 april? Det är korrekt morn, april, jag korrekturläste inte det Sara skrev, jag tror att även hon menade april. Vi tänkte inte ha många och sen hoppa över en månad. Mårten deltog på senaste styrelsemötet när vi bestämde kommande mötesdatum, därav sagts. Vi ska som sagt få upp en kalender för detta, vi vet bara inte i dagsläget exakt när.
  13. Möteskalendarium?

    Ja.
  14. Styrelsemöte 2, policydiskusion

    Jag tror att vi endast tittade i policypärmen.
  15. Mötessammanfattningar 2011

    Här kommer en liten kort sammanfattning av styrelsemöte #2 (2011-02-19) Vi beslutade: att bevilja föreningen Immerisonisterna sitt projektbidrag på 20'000 SEK. att Cecilia Dolk som jobbar med projektet Arrportalen på riksnivå ska få använda kansliet som kontor i sitt arbete, och i gengäld hjälpa till med eventuellt kansliarbete som kan behöva göras, samt att ha reguljära öppettider för kansliet. att vi ska börja ta fram en ny kanslipolicy. att vi ska se över våran lokalbidragspolicy och se om vi kan göra den mer lik förbundets i språk så att folk inte behöver läsa om saker som säger samma sak med andra ord. att formellt återbilda IT-gruppen på begäran av nuvarande medlemmar. att börja utreda de privata skulderna som har legat på is för länge, och få de ur vägen. att bilda ett arbetsutskott för bidrag som ska hjälpa distriksstyrelsen behandla bidragsansökningar och erbjuda stöd till föreningarna att göra Vi pratade även om att införskaffa en ny laminator samt profilmaterial, profilmaterialet kommer stå och vänta på en ny standard från förbundet.
×