Jump to content

Susanne Vejdemo

Medlem
  • Content Count

    1,051
  • Joined

  • Last visited

About Susanne Vejdemo

  • Rank
    1000+

Profile Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Intressen
    lajv, rollspel, brädspel, språk, choklad
  1. Varmt välkommna till ett av Lajvfabriken Stockholms (lajvfabriken.se) augustilajv kvällen den 14e augusti! 30-ÅRSKRISEN Ett lajv av Onni Qvickström, Susanne Vejdemo och Sofia Nordin Någon i bekantskapskretsen har bestämt sig för att segla jorden runt och har nu bjudit in till avskedsfest. Alla inbjudna till denna fest är runt 30 år och kämpar alla med sin egen variant av en 30-årskris. Varje roll har sin egen stora fråga som de bestämt sig för att besvara under kvällen. "Ska jag skaffa barn med hennom?", "Ska jag flytta till stugan på landet?", "Ska jag säga upp mig och starta eget?" Det finns 20 förskrivna roller, men om du vill kan du ta med en egen 30-årskris att behandla. Bara den är formulerad som en enkel och tydlig fråga. ANTAL DELTAGARE 10-30 (Vi siktar på 20) PRIS 75:- (självkostnadspris för maten, överskott går till Lajvfabriken) PLATS Någonstans i Stockholm man enkelt kan nå kommunalt. TID Lördagen 14 Augusti. Drop in mellan Kl 16:30 och 17:00 sen kör vi till 22. Med planerat eftersnack till 23. FORMAT Välj en av våra många färdigskrivna roller, alla centrerade kring en specifik livskrisföreställning - eller ta med en egen! Mingel, meta-rutor och mumsig mat väntar dig lördagen den 14e augusti. 1630 till 1700 kör vi drop in rollbazaar, 1730 har alla sina roller, och rollskaparworkshops tar vid, 1900-2200 lajvar vi i tre akter (Rollsökande, Frågebehandlande, Beslutet) och avslutar med korta monologer och eftersnack. Kostnad: 75 SEK FORUM http://www.spelkult.se/forum/viewforum.php?f=87 ANMÄLAN Mejla namn och telefonnummer till OnniQv@gmail.com och skriv "Anmälan: 30-årskrisen" som ämne.
  2. Hej! Skulle man inte kunna spegla kanslibokningarna på hemsidan, så att även folk som inte hittar till den välgömda (jaja, det kanske bara är jag som måste leta varje gång) bokningssidan, får en känsla av vilka typer av aktiviteter som försigår på kansliet. Blir uppmuntrade eller inspirerade att deras föreningar kan göra liknande saker och vågar ta kontakt med distriktet.
  3. Den nya hemsidan är jättefin och praktisk! Hoppas man i så fall kan ha många som kan redigera samma sida, samt att det är OK att lägga upp superkorta texter (ex mail som styrelsemedlemmar fått och vars innehåll och kontaktpersoner distriktets minne bör komma ihåg) och att de är lätta att hitta i strukturen och sökbara och allt sånt.
  4. Tja! Ta en titt på den här bloggposten från Förbundet Unga Forskare: http://blogg.fuf.org/ordforande/2008-01-18/ Vi har ju problem med att information försvinner i distriktet också. Tror ni att det här vore en bra lösning för det? Och tror ni det finns några som skulle vilja bygga upp det?
  5. Hej! Jag påminde för ett tag sedan om resebidragen till Segael och ADMA från förra året. Har de betalats ut?
  6. Jag blir helt till mig. Davio, ni är så bra.
  7. Risografen har problem med sina nätverksinställningar och kan inte användas just nu. Daniel Armyr ska nätverka med Roos om problemet.
  8. Hej! Jag har inte läst hela tråden. Jag har säkert missat saker. På frågan om idéer på vad man kan göra är mina två cent: *Maximera spelandet, lajvplanerandet, rollspelsdiskussionerna. Ta med spel. Bjud specifikt in kompisar för _verksamhet_. *Skit i städningen som inte är direkt relaterad till matlagningen. Anställ den där städfirman det har pratats om så mycket. Ge Daniel Armyr mandat att ta in offerter på städning 1gng på två veckor.
  9. Ok, men jag gör en inventering typ snart så ser vi hur mycket som finns.
  10. Hej! Kan nån person i styrelsen kanske ge mig mandat att inventera och inhandla sänglinnen till kansliet så att det finns, totalt: 4 täcken 4 påslakan 4 underlakan 4 örngott 4 riktiga kuddar Vi har en helhelgsworkshop andra helgen i oktober och jag har tänkt i ett halvår nu att det här borde göras.
  11. Jag bor ju i trakten nu, ska också försöka ta mig dit!
  12. Hej! Vilken är den typiska "taksumman" för evenemangsstödet? 3k? 5k? För ett lajv med 50 personer som syftar till att återuppväcka en slumrande kampanj och spelstil (och alltså skulle innebära väldigt mycket för föreningen i fråga) är 100kr per person i bidrag inom rimlighetens gräns eller absurt mycket? Det brukar finnas oskrivna "regler" för sånt här, och jag har ingen känsla för hur det förhåller sig i svealand. Glada hälsningar,
  13. Maria Kindbom, bokning@stbd.se, Telefon: 08- 508 43 900. Hänvisa till Sveroks bokning 7-9/9 och mig.
  14. Se modifierad budget! http://docs.google.com/Doc?id=dc9mz8tw_17dhcpvf
×
×
  • Create New...