Ozeloten

Medlem
  • Innehåll Antal

    880
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Ozeloten

  • Placering
    500+
  • Födelsedag 1986-06-02

Contact Methods

  • Jabber
    ozeloten@neko.im

Profile Information

  • Ort:
    Stockholm
  1. Kan vara knepigt att få att fungera bra i praktiken. Men håller med ovanstående att det mer känns som en fråga för distrikten, än förbundet.
  2. Tävlingen närmar sig slutspurten. Dags att leta runt och nominera bra folk!
  3. Kom och fira midsommar med Lilla gillet. God mat, spela, bad, sång, mys vid brasan. Drop in från kl 12 Lunch kl 13 och grillning kl 18 Kostnad: Medlemskap i Lilla Gillet 50-100 kr plus 60 kr om man vill ha lunch. Föranmälan krävs för lunchen och grattis tillbehör till grillning. Information om hur man blir medlem finns på hemsidan (lillagillet.se). Man betalarför maten på plats. Går även att betala medlemskap på plats. Anmälan för mat sker till vitaiskristaller@hotmail.com SENAST den 16/6 och inte på våran facebook-sida. Aktiviteter: En av våra populäraste aktiviteter är såklart spel. Vi har en del bräd- och kortspel som tillhör våran brädspelskväll. Men du får gärna ta med egna. Badplatsen ligger ca 5 minuters promenadväg från torpet. Det har alltid varit en uppskattat och trevlig aktivitet. Så glöm inte badkläder och handduk även om du är osäker. Det tar inte stor plats i väskan. Det finns även kubbspel, fotboll, frisbee och volleyboll. Volleybollplanen finns vis badplatsen och större gräsmattor finns i närheten. Övernattnings möjligheter finns och vi har en del tjockare luftmadrasser till utlåning. Om ni ska sova över och vill låna luftmadrasser måste man anmäl det senast den 19/6 till vitaiskristaller@hotmail.com. Mat och dryck Sillunchen är: Fyra sorters inlagd sill, matjessill, gräslök, rödlök, gräddfil, färskpotatis, knäckebröd, ost, smör. Dryck är lingon- och flädersaft. Till efterrätt: Färska jordgubbar med grädde. Det finns alternativ till vegetarianer, veganer och andra som inte äter eller tål något av maten. Men detta måste meddelas när ni anmäler att ni vill ha mat. Till grillning Potatissallad: vinägrett, tomat, lök, ruccola, spenat, rädisor, majs, zucchini. Tillbehör: tzatziki, tomatsalsa, senap, ketchup, rostad lök och is till drycken. Alkohol Vi kommer inte servera någon alkohol. Det är tillåtet att dricka egen medtagen alkoholhaltig dryck, men bara under måltiderna och i rimlig mängd. Starksprit (över 15%) får bara drickas under sillunchen. Detta är inte en suparfest och alkoholförtäring skall ske med tanke till omgivningen, ska vara trevligt för alla. Vägbeskrivning till torpet finns på Lilla gillets hemsidan (lillagillet.se). Vill du hjälpa till? Jag som arrangera det hela heter Linda och uppskattar all hjälp jag kan få. Så om du vill hjälpa till före eller efter festen så får du gärna meddela mig det till mailen ovan eller på facebook. Om man hjälper till dagen efter får man frukost. Det brukar bli en väldigt trevlig dag det med Varmt välkommna !
  4. Känner du någon som skulle passa utmärkt i Sverok Stockholms styrelse, valberedning eller som revisor? För att nominera fyll i formuläret: https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... d0E6MA&ifq De som nomineras kommer att bli kontaktade under hösten. Mvh Valberedningen: Robert Jonsson, Sara Karlsson och Samuel Karlin Björk. Om du har några frågor kontakta: sara.karlsson@sthlm.sverok.se Nominerade Nominerade som tackat ja och nominerade som tackat nej. Styrelsen Zishan Ahmad Agnes Ambrosiani Lloyd Baltz Stefan Björk Leo Borg Viktor Daneli Joakim Hammarsten (Grodan) Kajsa Harnesk Mats Heden Sebastian Krantz Amina Lebbad Hedvig Lindström John Lundgren Ronja Nordström Johan Nylin Erland Nylund Gino Berg Ojeda Gustav Stenlund Rasmus Storkamp Michael Stahre Filip Sundblad Oscar Virot Elis Örjes Orförande Agnes Ambrosiani Erland Nylund Elis Örjes Kassör Olof Bjälkvall Erland Nylund Rasmus Storkamp Johan Söderberg Revisorer Daniel Armyr Daniel Berglund Stefan Björk Petter Blomberg Kajsa Harnesk Anneli Hendriksson Nina Högberg Henrik Jelača Karoline Jonasson Alexander Kjäll Mårten Lagerstedt Olle Melander Gabriella Rehbinder Johan Roos Dennis Rundquist Peter Sahlin Ulf Staflund Johan Söderberg Pehr Söderman Susanne Vejdemo Anna Westerling Elis Örjes Valberedningen Stefan Björk Joakim Hammarsten (Grodan) Angelika Hegland Lisa Heinius Anneli Hendriksson Nina Högberg Henrik Jelača Cecilia Jildenhed Robert Jonsson Samuel Karlin Björk Sara Karlsson Jonas Lindgren Linn Lundström Alina Olestad Siri Sandquist Signe Sjöberg Johan Sundling Pehr Söderman Felicia Wassberg
  5. Har googlat runt lite och de lajvloppasar jag hittat som har varit har arrangerats av ett gäng olika föreningar genom åren.
  6. När det gäller alternativ finansiering är det väl snarare en uppgift som en ev anställd borde ha kompetenser inom och borde ha som arbetsuppgift att söka. Då sånt kräver kunskap, mycket tid, pappersarbete och dagtid att ringa runt på.
  7. Det brukar väl vara en lajvloppis någon gång om året. Minns dock inte när eller var. Sen borde det inte vara omöjligt att om det finns intresse anordna en lajvloppis på tex Sverok Stockholms kansli. Dock kräver det att det finns folk som vill dra i en loppis.
  8. Frågan kvarstår vad studiefrämjandet tycker om vi inte går in i projektet. Kommer det bara innebära att projektet har lite mindre pengar och Sverok Stockholm får mindre inflyttande, eller kommer något mer drastiskt hända?
  9. Så snart jag får tid och lite mer ork skall jag sätta mig ner och lägga upp ett antal styrelsemötesprotokoll som jag har fått från i år och lite året innan, har jag för mig att det var. Protokollet från de två senast årsmötena finns på hemsidan. Dock finns inte protokollet eller handlingarna för det extrainsatta hösten 2011 och handlingarna från det extrainsatta 2012 saknas. Vore bra om de kunde hittas.
  10. Varför är anställning av kanslist med i verksamhetsplanen, men inte i budgeten?
  11. Vad händer med projektet om Sverok Stockholm inte går med på att stödja det? Kommer studiefrämjandet fortfarande köra sin del?
  12. Det står med i verksamhetsplanen att ni har tänkt anställa en kanslist, men inte mer i budgeten. Finns det en tanke bakom det?
  13. Verksamhetsplan för Sverok Stockholm 2013 Under 2013 kommer Sverok Stockholm genomgå en omorganisation där vi går över från att helt skötas på ideell basis till att anställa en kanslist/föreningsutvecklare till Sverok Stockholm. Detta är i linje med den omstrukturering av Sverok som pågår på central nivån i syfte att skapa en större kontinuitet och stabilitet i organisation samt frigöra ideella krafter till att arbeta mer med verksamheten och mindre med den löpande administrationen. 2013 kommer vi att anordna utbildningar inom ramen för Sveroks utbildnings satsning Levelup tillsammans med vårt studieförbund Studiefrämjandet. Vi kommer även att satsa mer på att samarbeta med Studiefrämjandet genom att samordna kontakter och arrangemang mellan deras lokal avdelningar och våra föreningar. Samt arrangera ledarskaps och föreningstekniksutbildningar tillsammans. Utåt kommer vi att göra ett antal marknadsförings projekt så som att delta på Ung08 i samarbete med Stockholms ungdom. Spelveckan arrangemang i samarbete med bibliotek i Stockholm. mässor så som Haninge Fantasygames och Gamexpo. Vi har som mål att under nästa år öka vår verksamhet på vårt kansli för att skapa bättre kontakter med och mellan våra föreningar med olika temakvällar såsom sykvällar, onsdagsmiddagar, skrivarträffar, smink workshops föreläsningar om bland annat nördfeminism och säkerhet i skog och mark samt annat som är relevant för våra medlemsföreningar. Vi kommer att gå igenom våra rutiner och policys i syfte att förbättra vår förvaltningsorganisation och skapa ledningssystem för både styrelse som ideella och anställda för en bättre kontinuitet och utveckling. Vi kommer att arbeta aktivt med att förbättra de stödformer vi har såsom utlåning av utrustning, bokning av kansliet, tryckverkstad och utbildningar genom en övergripande utvärdering av dessa funktioner de senaste åren i syfte att kunna presentera ett program för förbättring och förändring i samband ovan nämnda förändring av vår förvaltningsorganisation. Ekonomisk kommer vi att arbeta med att fördjupa ekonomihanteringen med förbundskansliets ekonomiassistent för att få en bättre bokföring, bättre rutiner och en större kontinuitet i det ekonomiska arbetet. Vi kommer också att lägga upp en plan för att långsiktigt bygga upp en buffert som gör att vi kan överleva ett år utan intäkter och klara kärnverksamheten. Vi kommer även att utreda hur vi kan använda våra existerande resurser såsom tryckeriet för att få in extern finansiering främst till vårt buffert byggande. Vi kommer inte att dela ut lokal eller projektbidrag under 2013 då vi inte kommer att ha den ekonomiska möjligheten. Vi kommer istället att satsa på att erbjuda stöd, hjälp och kunskap att hitta exstärn finasiering för våra medläms föreningar
  14. Budget för 2013 Inkomster landstings bidrag 600.000 summa intäkter 600.000 Utgifter hyra kansliet 240.000 el 20.000 Tryckeriet riso och gestertnen hyra 170.000 förbruknings material tryck 25.000 Styrelarbetet 30.000 Tele 5.000 Försäkring 5.000 Årsmöte 13.000 Valberedningen 2.000 Revision 30.000 Utbildningar 15.000 Onsdags middagarna 20.000 Kansliet 10.000 Marknadsföring 10.000 It gruppen 5.000 summa utgifter 600.000
  15. Av: Sverok Stockholm Ändring av paragraf 2 Nuvarande lydelse § 2 Sverok Stockholm är en regional sammanslutning av föreningar inom Sveriges rolloch konfliktspelsförbund (Sverok). Föreslagen ändring § 2 Sverok Stockholm är en regional sammanslutning av föreningar inom Sverok. Den här punkten måste tas på 2 ordinarie årsmöten efter varandra, och det här är första läsningen. Ändring av paragraf 3 Nuvarande lydelse § 3 Sverok Stockholm är ett distrikt inom Sveriges rolloch konfliktspelsförbund, förkortat Sverok. Föreslagen ändring § 3 Sverok Stockholm är ett distrikt inom Sverok. Den här punkten måste tas på 2 ordinarie årsmöten efter varandra, och det här är första läsningen.