Jump to content

Cricke

Medlem
  • Content Count

    112
  • Joined

  • Last visited

About Cricke

  • Rank
    100+

Profile Information

  • Ort:
    Hälsingland
  1. Hej! Jag har lite frågor om The Empire i Warhammer Fantasy. * Är detatchments något att ha? Och vilken soldattyp är bäst som detatchment? * Är state troops med hillebarder den bästa sorten? Om ja, varför? * Jag tänkte köra en avståndsbaserad armé, vad är viktigt att tänka på? * Vad är den bästa taktiken mot Chaos Warriors, Orcs & Goblins, Brettonia och Vampire Counts med Empire?
  2. Allright! Så haleberds är bättre då de har större chans att skada än vad Svärdssoldaterna har chans att träffa/skydda sig? Då antar jag att jag får demontera två av mina figurer och göra om dessa till haleberds
  3. Jag hade tänkt att ha en avståndsbaserad armé och jag har börjat med ett regimente med State Troopers med svärd och sköld, för att de ska kunna uppbehålla fienderegiment medan jag flankar/skjuter dem och resten av fiendearén. Jag har limmat ihop två figurer med svärd och sköld, men är det bättre att göra dessa till halberds? Eller duger svärd och sköld med sina WS 4? Syftet var mest att ha det som en "tank" som kan uppbehålla andra starkare trupper.
  4. Är greatcanons vanliga kanonen/mortar? Och då monstren blivit lite mer poppis, menar du då att fler spelar med större monster? På tiden jag spelade med Ogre Kingdoms så hade jag bara lite Leadbelchers och de nådde inte speciellt långt och blev bortblåsta av Skavens alla otäcka kanoner med mera. Funderar på att köra ett större regimente med Swordmen och ha det lite som en tank-trupp som uppbehåller fiendens närstridare mm. och sedan ha några knights för att flanka. Och någon kanon och gevärsskyttar. Om det nu fungerar på så sätt?
  5. Hej, Jag och några vänner har diskuterat och vi har bestämt oss för att återuppta vår gamla hobby Warhammer Fantasy. Det kommer även tillkomma lite nya ansikten i gruppen verkar det som. Jag söker råd i vilken armé jag ska spela. Tidigare har jag spelat Tomb Kings och Ogre Kingdoms, båda var roliga lag och jag gillade deras design väldigt mycket. Men Tomb Kings vann jag aldrig något med och Ogre Kingdoms verkar en av de nya spelarna vilja spela, så då tänkte jag att det är roligare ifall de flesta kör olika lag! Och mina tankar gick genast till Empire. Det verkar vara ett varierat lag med bra avståndsmöjligheter (något som inte de andra två lagen jag kört hade tillgång till). Vad tycker ni om Empire? Är det något att ha? Och hur kommer jag klara mig mot arméer som Brettonia, Lizardmen, Ogre Kingdoms och Chaos Deamons? Tack på förhand!
  6. Peter: Det här blir bara bättre och bättre! Nu börjar jag få upp en idé i huvudet. Ska bara fixa ner den på datorn och så. Men jag ska nog göra så att det finns fler mythos saker med i handlingen, att slottet är lite spökigt så att säga :twisted:
  7. Nu börjar det urarta till något riktigt trevligt här Ska föra samman era idéer tror jag, modda lite utav era förslag så att säga. Det där med att Deep Ones håller tillbaka något större gillar jag verkligen. Sen vet jag inte om det ska vara själva Nessie, kanske något i en underjordisk sjö långt under slottet. Men hur ska spelarna stoppa det stora monstret, om det ens går. Och kan Deep Ones vara snälla och prata med människor?
  8. Väldigt bra idéer allihop! Peter Engström: Jo Deep Ones funkar, men som jag sa hade jag med dem i två av de andra äventyren. Om du läst mina andra trådar. Så jag vet inte hur spelgruppen tycker om jag slänger in sådana igen. Annars var det en toppenidé som jag verkligen kommer fundera på! Kanske ska nämna att spelarna kom dit efter de blivit anfallna av en arg förslavad skotskby-befolkning som blev hyptnotiserade av en kyrkklocka som ger ifrån sig ett konstigt ljud. Sedan flydde de med hjälp av slotssherrens vakter ( Män klädda i långa rockar med hög krage och höghatt. Med gevär ) i häst och vagn. Slottsherren ska alltså ha någon slags skyddvakt som också bor i slottet. Jag vet inte om de ska vara onda eller goda, om de är med på herrens onda villkor eller vill slå sig fria när de får reda på sanningen. Vad verkar bäst?
  9. Jag har tagit en del av min spelgrupp i Call Of Cthulhu till Skottland. Två är kvar i USA. Jag lyckades improvisera ett helt äventyr åt en av dem i USA medans resan till Skottland och så var nedskrivet. Nu har de tagit sig till ett slott där en gammal vän till en av RP bor. Han ska vara snäll till en början och få deras förtroende. Sen ska allt spåra ur Cthulhu-style. Men jag vet inte hur. Jag har bara små beståndsdelar av vad som ska hända men jag har inget motiv för gubben eller något. Jag vet att slottet är stort och att det ska innehålla massa mystiska saker. Någon som kan ge lite förslag till vad gubben i slottet är ute efter eller vad som ska hända där? Är väldigt tacksam för svar!
  10. Slår man flera Sanity losses per fiende man möter? Eller är man imun så fort man sett t.ex en deep one? Så flera deep ones påverkar inte en?
  11. Ja SAN är verkligen en stor del av CoC. Älskar att ge ut lite störningar Men är Idea rollen viktigt i SAN testet? Har bara sett lite av den, får väl se hela nån gång
  12. Aha, tack för svaret! Jag har missat att man ska använde Idea roll Är det viktigt för själva spelet? Har jag gjort det för enkelt för att bli galen nu?
  13. Hur går ni till väga när spelarna förlorat 5 Sanity points eller mer? Eller när de är nere på under 15 respektive 0? Vill gärna ha mycket tips. Jag slår ibland på tabellen, fast det passar inte alltid. Har ni något bra sätt?
  14. Jag hade för första gången med en handout i ett äventyr i fredags. Jag gjorde ett word dokument med ett teckensnitt som skulle likna handstil. Det funkade bra. Hur går ni till väga?
×
×
  • Create New...