Jump to content

Nozkurrauz

Medlem
  • Content Count

    436
  • Joined

  • Last visited

About Nozkurrauz

  • Rank
    250+

Contact Methods

  • Hemsida
    http://spelklubben.sverok.net

Profile Information

  • Ort:
    Sunne/Arvika
  • Intressen
    Spel: Både musikaliskt, Roll- och socialt...
  1. Melin --> Därför att den inte har gjort det. :-P Mälardalens föreningar står för 3/5... EDIT: Jag har för mig att det beror på en ren bokföringsmiss i samband med bokslutet att det hamnade sådär, kan kolla upp det till imorgon exakt hur det hela egentligen fungerade då det var ett bra tag sedan jag kom på och rättade det där, men kontentan är att Svealand stod för 2/5 av den utgiften och Mälardalen 3/5.
  2. Hejsan! Här kommer möteshandlingarna till Sverok Svealands årsmöte 2011-04-30. Håll tillgodo! Har ni några frågor kan ni maila karl.victorin@svealand.sverok.se eller ringa mig på 070-660 16 45. Mvh Sverok Svealands styrelse genom Karl Victorin [attachment=0]Arsmoteshandlingar2011.pdf[/attachment]
  3. Melin ->Tja, fråga de som skrev stadgarna? Det är där som alla deadlines står. Men om jag ska försöka göra någon analys av hur de tänkte så har det nog att göra med att motionerna ska kunna stå med i årsmöteshandlingarna... EDIT: Och kallelsen kommer ju sedan ut hela åtta veckor innan mötet...
  4. *Suckar* Så det kan gå när man har för mycket jobb för att inte hinna kolla forumet.... ...handlingarna är i princip klara. Ska bara fixa ett par småsaker med dem så kommer de upp under kvällen. Och ja, de kommer att vara i stadgemässig tid. Melin --> Motionsstopp är fyra veckor innan mötet. Handlingarna ska ut två veckor innan. Anledningen till att vi lade mötet där vi gjorde det var att alternativet just då var påskhelgen, och det kändes inte så lyckat med tanke på att folk lär vara upptagna med familjen då.
  5. Då det förra mötet inte visade sig vara behörigt så gör vi nu ett nytt försök... ----------------------------------------------------------------------- Kallelse till Sverok Svealands årsmöte 2011 Hej alla glada sverokare! Nu börjar det än en gång att dra ihop sig till årsmöte för distriktet Sverok Svealand. Vi hoppas på att få se så många av er som möjligt där, då distriktet under året har delats och det här mötet lär ha mycket stor betydelse för dess framtida inriktning. Tid: lördagen den 30:e April, klockan 14:00-18:00 Plats: Universitetet i Karlstad. Mer info om mötet, exakt lokal och vägbeskrivning kommer med möteshandlingarna. Vid frågor kan ni maila Karl.Victorin@svealand.sverok.se eller ringa Katrin Ekegren på 070-244 14 27. Till årsmötet har samtliga föreningar rätt att skicka olika många ombud, beroende på antalet inrapporterade medlemmar till förbundet för år 2010. (Inrapporteringen ska ha varit gjord senast den 31:a mars.) 2 ombud för 2-50 medlemmar 3 ombud för 51-100 medlemmar 4 ombud för 101-150 medlemmar 5 ombud för 151 eller fler medlemmar Samtliga föranmälda mötesombud får resan till mötet betald av distriktet. I samband med mötet kommer även lättare förfriskningar att finnas tillgängliga för deltagarna. Vi är tacksamma för så tidiga anmälningar som möjligt då de underlättar vår planering, och för att anmäla sig så mailar man Karl Victorin (karl.victorin@svealand.sverok.se). Det är även han som beställer era ev. tåg/bussbiljetter alternativt ordnar med milersättning för bilresa. Med vänliga hälsningar och varma förhoppningar om stor uppslutning Sverok Svealands Styrelse
  6. Halken --> Faran med copy/paste från en gammal verksamhetsplan... Melin --> 2012 är med pga att stadgarna säger det. Anledningen till att vi införde det var att vi jämt och ständigt var tvungna att krysta fram en ersättning för en verksamhetsplan för kommande år som inte fanns när vi sökte landstingsbidrag från Örebro.
  7. Hej igen! Här kommer den nuvarande skissen på förslag till verksamhetsplan för distriktet som jag jobbar på. Jag är dock i nuläget hungrig, stressad, utmattad och fullständigt slut i huvudet, vilket är en av anledningarna till att jag valt att lägga upp det temporära dokumentet här (korrekturläsning av vakna människor is the shit). Det andra är att jag gärna ser att årets verksamhetsplan är ett verk av fler personer än en, och jag tar tacksamt emot idéer på förändringar. Om någon sedan vill använda dokumentet som grund för ett eget motförslag så blir jag bara glad.
  8. Hejsan! Efter datastrul, insomnande med nämnda dator i knät samt mängder av stress och frustration kommer nu här äntligen utkasten på årsmötesdokumenten. De är ännu inte klubbade av styrelsen, men det är högst sannolikt enbart en tidsfråga, och det lär inte vara några större förändringar som sker heller. Jag kan bara beklaga att de inte hunnit bli färdigställda tidigare. Först ut är verksamhetsberättelsen som är bifogad med detta inlägg. Den ekonomiska berättelsen vill jag invänta revisorernas utlåtande kring innan jag låser räkenskapsåret och lägger upp den.
  9. Jag håller med om att det är djupt beklagligt, helt klart. Men i nuläget ser jag inte så mycket till andra alternativ. Jag hinner inte med så mycket annat än jobb, jobb och några enstaka timmars sömn nuförtiden och den fritid jag har just nu går uteslutande till att försöka få ordning på mötet och någon sorts överlämning. Dokumenten kommer att finnas tillgängliga innan mötet iaf, så mycket kan jag lova. Egentligen skulle de ha varit färdiga mycket tidigare, men det kom tyvärr en hel del världsliga hinder ivägen (och när jag måste måste prioritera mellan mina elever och mitt föreningsengagemang så är det enligt mig inte några som helst frågetecken kring vad som måste gå först, sedan får folk tycka vad de vill om den saken). Nåja. Jag räknar som sagt var med att de kan vara färdiga idag samt klubbade av styrelsen och uppe på hemsidan senast imorgon kväll.
  10. Handlingarna rent stadgemässigt är uppe iom att dagordningen ligger där och att det inte finns några inskickade motioner. Sedan har det varit praxis att verksamhets- och ekonomisk berättelse brukar ingå där, men det förekommer även ofta i andra föreningar att sådana redovisas på själva årsmötet. Tyvärr har jag pga mitt arbete inte hunnit skriva klart dem ännu men jag räknar med att bokslutet(som bara skall formellt avslutas och redovisningen av det renskrivas) kommer upp idag och verksamhetsberättelsen antingen idag eller imorgon, beroende på hur fort jag kan få den godkänd av styrelsen. Sedan vill jag också passa på att meddela att min mail strular en del, så om ni har något akut ärende är det bättre att ringa på 070-660 16 45.
  11. Nu har dagordning etc kommit upp på vår hemsida: http://svealand.sverok.se En del kompletterande dokument kommer också att publiceras där inom kort.
  12. Kallelse till Sverok Svealands årsmöte 2011 Hej alla glada sverokare! Nu börjar det än en gång att dra ihop sig till årsmöte för distriktet Sverok Svealand. Vi hoppas på att få se så många av er som möjligt där, då distriktet under året har delats och det här mötet lär ha mycket stor betydelse för dess framtida inriktning. Tid: lördagen den 12:e februari, klockan 14:00-17:30 Plats: Studiefrämjandets lokaler i Karlstad. Mer info och vägbeskrivning kommer i möteshandlingarna Vid frågor kan ni maila karl.victorin@svealand.sverok.se eller ringa på 070-660 16 45. Till årsmötet har samtliga föreningar rätt att skicka olika många ombud, beroende på antalet inrapporterade medlemmar till förbundet för år 2010. (Inrapporteringen ska ha varit gjord senast den 13:e januari.) 2 ombud för 2-50 medlemmar 3 ombud för 51-100 medlemmar 4 ombud för 101-150 medlemmar 5 ombud för 151 eller fler medlemmar Samtliga föranmälda mötesombud får resan till mötet betald av distriktet. I samband med mötet kommer även lättare förfriskningar att finnas tillgängliga för deltagarna. Vi är tacksamma för så tidiga anmälningar som möjligt då de underlättar vår planering, och för att anmäla sig så mailar man Karl Victorin (karl.victorin@svealand.sverok.se). Det är även han som beställer era ev. tåg/bussbiljetter alternativt ordnar med milersättning för bilresa. Med vänliga hälsningar och varma förhoppningar om stor uppslutning Sverok Svealands Styrelse
  13. För kännedom: Den ansökan som Halken skriver om är nu besvarad.
  14. Kan meddela att det stämmer att årsmötet - efter konsultation med vår revisor Staffan - flyttades till den 12:e. En kallelse bör komma med snigelposten till er imorgon, och den kommer även att postas här så fort vårt svar till Halkens ansökan är färdigskrivet (jag sitter och arbetar med det nu, så det rör sig om någon halvtimme eller så).
  15. Jag kan iofs bara svara för mig själv nu - de andra i styrelsen får gärna förklara sin egen syn på saken - men min uppfattning av situation är i alla fall att fram tills nu har det varit så att mycket av distriktsverksamheten har drivits framåt av mig. Nu har det dock inträffat två saker som gör att min möjlighet att arbeta i distriktet har begränsats rejält: 1. Jag har fått det allt stressigare på jobbet vilket gör att min tillgängliga tid och energi har minskats drastiskt. Till skillnad från tidigare år då jag var dum nog att låta distriktsarbetet försena mina studier så har jag nu inte möjligheten att göra detsamma med jobbet. 2. Jag har sedan i våras problem med ischiasnerven, någonting som gör att jag inte kan sitta ner mer än korta perioder i taget. Det administrativa arbete har därmed bromsats upp, någonting jag nu kämpar för att åtgärda. Mitt huvudfokus ligger nu på att behandla stödansökningar och sköta ekonomin, men resten har tyvärr fått stryka på foten. Varför detta har inneburit att resten av distriktsverksamheten verkar ha stannat upp kan jag inte svara på, mer än att det verkar har att göra med att folk förväntat sig att jag ska dra det hela framåt och nu inte vet hur de själva ska gå vidare, men det är de andra bättre lämpade att svara på. Personligen har jag för avsikt att avgå vid nästa årsmöte. Jag har varken tid eller möjlighet att fortsätta ett år till. Dessutom har jag det senaste året rent krasst känt att det arbete vi faktiskt lagt ner varit tämligen oupskattat - när vi väl har försökt genomföra någon form av verksamhet så bemöts det av en massa okonstruktiv kritik och antydningar om korruption där den insinuerande sedan inte ids förklara varför han väljer att kasta skit på ideella på det sättet. (Längst ner i inlägg fyra på viewtopic.php?f=17&t=35003&start=46 ). Själv anser jag därför att mitt engagemang gör bättre nytta på föreningsnivå. Om någon vill driva Svealand vidare efter oss, fine, jag önskar de personerna all lycka på färden och jag kommer att göra mitt bästa för att stötta dem vid överlämningen, men min tid i distriktet tar slut i början på nästa år. Sedan så kan jag för er som undrar vad vi egentligen sysslar med säga att några av oss håller för närvarande på att försöka styra upp verksamheten och ett styrelsemöte i november för att försöka åtgärda situationen. Jag kommer att yrka på att vi ordnar en distriktshelg i december för våra föreningar så att de kan vara med och planera distriktets verksamhet på lång sikt och därmed skapa ett gott underlag inför nästa årsmöte. Eli --> Som det är nu så har vi (minst) en ledamot som ska på riksmötet i form av Katrin Ekegren, men hon åker officiellt som ombud och inte som representant, någonting som dock inte hindrar henne från att kunna agera sakkunnig i distriktsfrågor.
×
×
  • Create New...