Jump to content

Rabalder_Börshittare

Medlem
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Ort:
    Hallsberg
  • Intressen
    Rollspel, Kampsport, Scouter, Vänner........
  1. Hmmm...varför inte göra som vi har gjort. Skapa en egen liten värld med lite lösa regler om mutationerna, du kan göra vad som helst men bara till en viss grad. Ett poäng av de fyra man får från början...liten förmåga...två...helt okej...tre bra osv....
  2. Det kan väl inte vara särskilt svårt om du har så pass många städer att välja mellan...leta, skriv och undersök...man kan inte misslyckas för evigt....
  3. Håller med föregående...man kan faktiskt inte sitta och spela med personer som man antingen finner totalt osociala eller med idioter. Det är fortfarande en sorts umgänge...som bingolotto fast bra mycket roligare...jag skulle föreslå att du letar i de kretsar där det inte finns så mycket extrema krav, till exempel jättesportiga grupper kommer vara mycket svåra att övertyga, samt det faktum att vissa personer inte har tillräcklig fantasi för att KUNNA njuta av rollspel eller ens uppleva det som vettigt...men leta på, du hittar säkert någon...och om det är någon som kallar dig för tönt..så kan du underätta mig, så skall jag gärna prata med personen och ta reda på varför du är en tönt...einstein var nog också ganska illa sedd tror jag minsann....
  4. Givetvis skall en människa kunna vinna över en vampyr...för om jag inte missminner mig, och om du inte vill att vampyrerna skall vara totalt dominerande, så måste i de flesta fall vamoyrer åtminstone försöka vara någotsånär anonyma...annars, folkhop med yxor facklor spett osv... Och jag anser alltid att det skall finnas en möjlighet att döda vadsomhelst, men endast i teorin. Om jag har konstruerat en slp eller ett väsen som jag absolut inte vill att mina spelare skall kunna döda, så kan de helt enkelt inte det. Så mitt förslag är, om du vill att dina spelare skall kunna döda vampyrer, att du skapar en liten orden eller yrkesgrupp som har specialiserat sig på just det...för du vet hur historien är...Först kom järnet, för att motverka järnet kom hästen...pikarna tillkom, för att motverka pikarna så kom rustningen och för att motverka rustningen kom långbågen...(inte så historiskt korrekt) Men vad jag menar är att det alltid går att specialisera sig på något...och därför bli bra på det...En bonde som dödar en vampyr...nej, en tränad vampyrjägare med de vapen han behöver och ett livs kunskap bakom sig...varför inte...men det är ändå så att säga helt upp till dig....du är sl...right....
  5. Det var någon som undrade varför det inte ger fullt extra skydd då du tar på dig en extra rustning utanpå den andra...det har jag faktiskt för mig att det gör...men om det inte gör det så kan den ganska enkla förklaringen vara snabbhet. Ta en krigare, ge honom så mycket rustning att han knappt kan röra sig...men vad gör det han är ju osårbar...men så kommer vi till det där med att kunna röra sig när man slåss. Kanske tänkte skaparna så att en rustnings höga värde beror både på materialets natur struktur och vikt. Dessutom så tror jag att ett högt värde också betyder att delen är gjord för att skydda eventuella glipor så mycket som möjligt. Men om du sedan tar på dig flera rustningar utanpå kommer du bli långsammare, vilket i sin tur ger fienden mer tid att planera och utföra sina attacker, visst skadar du dig mindre med flera rustningar, men eftersom du också förlorar snabbhet går det nästan på ett jämt ut...med liteplus till spelaren förstås...skulle vara lite tråkigt om man blev sämre ju mer rustning man hade på sig (i rimliga mängder)...
  6. Böcker som faktiskt är ganska esentiella är: Monster och varelser, Dvärgar, Alver, Krigarens väg eller Vapenmästaren (beror på hur episk och mäktig du vill att spelarna skall bli), sen kan magi och mystik vara kul om man skall lira magiker. Övriga böcker är endast nödvändiga i specialfall...tex riddaren, geografica mundana är mycket bra att ha...precis som das allmighty speilieder säger *Hail alex! Hail alex!* Men så spelar vi också inom vår grupp ganska "icke goffigt rollspel" Men om det är det du vill göra är det dom här böckerna du behöver...och just det... Boken om misslor...när den kommer ut, är ett givet måste....
×
×
  • Create New...