Gå till innehåll

Arkynata

Medlem
  • Innehåll Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Söker spelare (Lund)

    Hej! Jag är 28 år gammal, har rollspela till och från i över 10 år, med många olika spelsystem. Jag har varit spelledare ett flertal gånger, både vid bordet och online. Nu söker jag spelare till ett äventyr i ett rollspel av eget påfund. Regelsystemet kan liknas vid en blandning av Dungeons & Dragons och Eon, med fokus på realism Spelvärlden är low-fantasy inspirerat av den antika världen (tänk gallerna, minoerna, sumererna och egypterna), där civilizationen är i en konstant strid mot den grymma vildmarken och dess ohyggliga bestar. Min tanke är att vi skulle börja spela i början av Augusti om möjligt. Om detta låter intressant så är det fritt fram att kontakta mig. Med vänliga hälsningar Arky Lite mer om spelet i sig: Med realism så menar jag att världen är logiskt konsekvent. Levelingsystemet är byggt så att man inte blir en halvgud efter ett tag som det kan ske i vissa (inte alla) rollspel. Tex i D&D så finns det många magier som är fullt kapabla att ödelägga en hel armé av soldater, trotts det så framställs sällan massinfanteri som utdaterat. Kittlar kostar lika mycket som ett par måltider (antagligen för de har inte mycket användning för spelare) men det var historiskt sätt ett av de dyraste föremålen ett hushåll kunde äga. Vad jag försöker göra är att ta hänsyn till sådana saker. Förutom det så finns det en viss resurshantering i spelet då karaktären behöver förse sig med matransoner och vatten. Skador är mer dödliga än i de flesta spel. Jag har arbetat för att designa vapen regelmässigt på så vis att de är bra på olika saker. Regelsystemet är färdighetsbaserat, med tillägg för specialiseringar och magier. Dvs karaktärer förbättras främst genom att färdigheter ökas och att man köper sig nya förmågor via erfarenhetspoäng. Stridssystemet är ganska enkelt, tanken är att det ska ge utrymme för kreativitet, inte att det ska vara taktiskt intressant (dock finns det självfallet element av det). Spelvärlden är som sagt low-fantasy. Med detta menar jag att fantastiska och övernaturliga element är mer sällsynta. Märk väl att jag säger sällsynta och inte att de saknas helt. Magi är mindre kraftfullt och har mer krav för att användas, men det har också givit mig möjligheten att göra det mer stämningsfullt och symboliskt. De spelbara folkslagen är alla människor. Dock har alla folkslag vitt skilda kulturer och religioner. Det finns andra raser än människor, men de är sällsynta och något som man träffar på under äventyren (tänk minotauren eller nympherna i de grekiska sagorna).
  2. Hej! Jag är 28 år gammal, har rollspela till och från i över 10 år, med många olika spelsystem. Jag har varit spelledare ett flertal gånger, både vid bordet och online. Nu söker jag spelare till ett äventyr i ett rollspel av eget påfund. Regelsystemet kan liknas vid en blandning av Dungeons & Dragons och Eon, med fokus på realism Spelvärlden är low-fantasy inspirerat av den antika världen (tänk gallerna, minoerna, sumererna och egypterna), där civilizationen är i en konstant strid mot den grymma vildmarken och dess ohyggliga bestar. Min tanke är att vi skulle börja spela i början av Augusti om möjligt. Om detta låter intressant så är det fritt fram att kontakta mig. Med vänliga hälsningar Arky Lite mer om spelet i sig: Med realism så menar jag att världen är logiskt konsekvent. Levelingsystemet är byggt så att man inte blir en halvgud efter ett tag som det kan ske i vissa (inte alla) rollspel. Tex i D&D så finns det många magier som är fullt kapabla att ödelägga en hel armé av soldater, trotts det så framställs sällan massinfanteri som utdaterat. Kittlar kostar lika mycket som ett par måltider (antagligen för de har inte mycket användning för spelare) men det var historiskt sätt ett av de dyraste föremålen ett hushåll kunde äga. Vad jag försöker göra är att ta hänsyn till sådana saker. Förutom det så finns det en viss resurshantering i spelet då karaktären behöver förse sig med matransoner och vatten. Skador är mer dödliga än i de flesta spel. Jag har arbetat för att designa vapen regelmässigt på så vis att de är bra på olika saker. Regelsystemet är färdighetsbaserat, med tillägg för specialiseringar och magier. Dvs karaktärer förbättras främst genom att färdigheter ökas och att man köper sig nya förmågor via erfarenhetspoäng. Stridssystemet är ganska enkelt, tanken är att det ska ge utrymme för kreativitet, inte att det ska vara taktiskt intressant (dock finns det självfallet element av det). Spelvärlden är som sagt low-fantasy. Med detta menar jag att fantastiska och övernaturliga element är mer sällsynta. Märk väl att jag säger sällsynta och inte att de saknas helt. Magi är mindre kraftfullt och har mer krav för att användas, men det har också givit mig möjligheten att göra det mer stämningsfullt och symboliskt. De spelbara folkslagen är alla människor. Dock har alla folkslag vitt skilda kulturer och religioner. Det finns andra raser än människor, men de är sällsynta och något som man träffar på under äventyren (tänk minotauren eller nympherna i de grekiska sagorna).
  3. Spelare sökes för rollspel i Lund

    Hejhej! Det kan gå! Jag PM:ar dig med lite detaljer.
  4. Hej! Jag heter Lukas, jag är en 27 år gammal rollspelare och tänker starta upp en spelgrupp i Lund för ett eget fantasy rollspel. Siktet är på att starta i augusti, med spel antingen en gång i veckan eller varannan vecka. Både erfarna rollspelare och nybörjare är välkommna. Jag har inget emot spelare som är med enstaka gånger för att testa (äventyret är designat för att fungera med det i åtanke), men folk som visar mer intresse får såklart förtur. Om det är något ni undrar eller om ni är intresserade så skicka ett meddelande. Skriv gärna något om er själva. Med vänliga hälsningar!
  5. Rollspel i Malmö

    Hej! Jag skulle gärna var med. Jag har spelat Drakar och Demoner, Dungeons & Dragons (3:e och 4:e utgåvan), Eon och några andra. Som jag förstår dig är ni en grupp som inte fokuserar på strid uteslutande (även om det kan vara spännande), utan ser det som ett sätt av många som man kan använda för att lösa konflikter? Och konflikter och hur de löses är vad som gör berättelser intressanta? För jag brukar intressera mig för allt möjligt i en rollspelsvärld, men jag är dock sällan så mångordig som i ditt exempel. Jag hoppas det inte är det som är det viktiga? Kontakta mig när som Mvh Arky Edit: Juste! Jag bor i Lund, har inga problem med lite pendling.
×